Hoofdstuk 2 de nieuwe leraar

8 2 0
                                    

Ik loop naar Jackobs huis toe en geniet nog even van de dag. Tussendoor luiden de
klokken van de kerk. Wat een mooi geluid. Wacht maar is het dan al zo laat. Ik begin te rennen maar gelukkig is het niet zo ver meer. het is zoizo al dichtbij maar ik ga echt te laat komen als ik niet opschiet. Bij de voordeur aangekomen bons ik op de deur. Rustig komt Jacob de deur uitgelopen. Hey bella zegt hij, dan kijkt hij naar de kerkklokken. Is het al zo laat! Zegt hij paniekerig. Hij had dus blijkbaar ook de tijd niet in de gaten gehouden. We lopen of moet ik zeggen rennen snel naar school toe. Gelukkig was de les nog niet begonnen maar ik moet wel haasten om nog naar mijn kluisje te gaan. Ik zie dat ik toch nog een beetje tijd over heb dus besluit ik maar om rustig naar het klaslokaal te lopen.
Als ik (zoals gewoonlijk) naast Jacob ga zitten gaat de bel. Pfiew net op tijd. Hallo leerlingen zegt een zware maar ook wel vriendelijke stem. Ik kijk naar de deur en zie een wat dikkere man met een grote witte baard die vriendelijk glimlacht. Ik hoop dat julie allemaal een fijne vakantie hebben gehad gaat hij verder. Ik ben jullie nieuwe leeraar dit schooljaar. Mijn naam is meneer Atnas. Wat een rare naam is dat fluister ik zachtjes tegen Jacob. Nou ja zolang hij maar aardig is vind ik het prima. Zo is dat fluisterde Jacob terug.
(De school is afgelopen en Bella en Jacob lopen terug naar huis)
Eigenlijk was meneer Atnas best aardig hè. Ja vond ik ook zegt Jacob terug en we hebben lekker geen huiswerk gekregen. Oh we zijn al bij mijn huis zegt Jacob. Tot morgen Bella. Tot morgen Jacob roep ik terug en ik loop verder naar huis. Nog steeds denk ik aan die naam , Atnas, het komt me ergens wel bekend voor maar ik weet maar niet waarvan. Ach ja Jacob heeft gelijk. Wat maakt die rare naam toch uit het is een aardige leraar daar gaat het toch om.

A special chrismas Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu