hoofdstuk 1

944 23 0
                                    

Pov. Hannah
Piep... piep... piep...
Wie heeft de wekker nou weer gezet? Vast mijn moeder, die wil dat ik minder badass ben. Net zoals mijn jongere zusje die in het eerste zit. Ik zit in de vierde, maar moet weer naar een andere school. Ik ben er een paar keer geschorst doordat ik vaak vecht tegen mensen die vervelend zijn. Nu moet ik naar een andere school, dit is de laatste school die hier in de buurt is. Dan moet ik met de bus om naar school te kunnen. Maar goed, het is dus tijd om naar school te gaan. Niet dat ik echt op de tijd let en op tijd WIL zijn, ik heb wel mijn reputatie hoog te houden. 

Ik sta langzaam op en loop naar de badkamer, waar ik in de spiegel kijk. Daar zie ik een meisje met donker bruine haren en groene ogen. Ik zucht en kam mijn haren, gister heb ik al gedoucht zodat ik het vandaag niet hoef te doen. Ik kam mijn haren en hou het los, ik poets mijn tanden en loop dan naar beneden. Ik kijk nog snel op mijn telefoon en zie dat het al 8.34 is, ik moet om 8.50 op school zijn.

 Maar ik zou mij niet zijn als ik niet te laat kwam. Mijn moeder is al weg naar haar werk en mijn zusje is al naar school, zij is altijd een half uur van te voren naar school als ze een toets heeft. Want dan kan ze nog leren, ze haalt ook altijd goede cijfers. Het is nooit lager dan een 7, in tegenstelling tot mij want ik haal namelijk juist nooit hoger dan een 7. Ik heb ondertussen al gegeten en loop naar mijn fiets. Ik fiets naar mijn nieuwe school, het is volgens mij al 8.45. 

Ik loop de school binnen en ik zie niemand meer, ik loop maar naar de receptie. Als ik er ben zeg ik met een nep lach: "Hallo ik ben nieuw, ik ben Hannah en ik wil mijn kluisnummer. Dankjewel." De receptioniste kijkt me verontwaardigt aan maar geeft toch de kluissleutel aan mij met mijn rooster op papier. Ik knik en loop dan naar mijn kluisje, wat ik al snel zie. Ook zie ik een groep jongens er bij staan, ik open mijn kluisje en hoor de groep jongens praten over mij.

 Even later komt er een jongen mijn kant op lopen, en dan hoor ik die jongen wat zeggen. "Hey dame, jij bent vast en zeker nieuw. Ik zou je het even uitleggen, ik ben dus Ryan. Ik ben de bad boy, je hebt te luisteren naar mij. Als je mijn huiswerk moet maken maak je dat. Als je bij mij moet zitten ga je ook bij mij zitten. Heb je dat begrepen?" vertelt hij. "Ik weet niet wie jij bent maar je kunt mij niets zeggen. Ik laat me niet commanderen door iemand die stoer probeert te doen, heb JIJ dat begrepen." zeg ik met een nep lach. Hij duwt mij tegen de kluisjes aan en zegt: "Jawel dat doen we wel." "Nee dat doen we niet." zeg ik en duw hem weg en loop met mijn tas voor vandaag.

 Tenminste dat probeer ik maar ik word tegengehouden door een hand dat om mijn arm klemt. "Wat is jou probleem? Laat mij nu los!" roep ik boos en ruk mijn arm los, waarna ik wegloop. Ik kijk nog snel op mijn rooster waar ik heen moet en zoek het goede lokaal. Als ik hem eindelijk heb gevonden is het al 8.58. Ach, ik ben maar een paar minuutjes te laat. Ik klop op de deur en loop naar binnen. "Wie denk je dat je bent om gewoon naar binnen te lopen?" vraagt de docent chagrijnig. Ik antwoord: "Rustig aan ja? Wees maar blij dat ik überhaupt de moeite neem om naar deze les toe te gaan." "Ik ben trouwens Hannah voor de mensen die dat willen weten, ik ben hier nieuw. Ik ben geschorst op mijn andere scholen, doordat ik vecht met mensen die me niet aanstaan. Dus maak me niet boos,  dat wil je echt niet." zeg om vragen te voorkomen en ga zitten. Op naar de saaie lessen, ik kan niet wachten...

Jaja mensen, ik heb een nieuw boek.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, als jullie fouten vinden zeg het dan.
Als jullie het een leuk boek vinden reageer het dan ook.
vergeet niet te stemmen en te reageren
later xx

The Badass GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu