Hyung Gu tidak percaya dengan apa
yang dilihatnya.Nara sedang membelasah si Jiwon di hadapan matanya.Baru je dia nak belasah si Jiwon,Nara dah belasah dulu.Apabila dia melihat Jiwon semakin tidak bernyawa,Hyung Gu terus memberhentikan Nara."Nara,stop!Kau boleh bunuh dia."
"Hyung Gu."
Nara terkejut melihat Hyung Gu di hadapan matanya.Jiwon terbatuk-batuk kesakitan.Dadanya sakit sekali dengan mukanya.Dahlah kena belasah dua hari lepas,hari ini pun kena belasah.
"Aku bagitau parents aku apa yang kau dah buat kat aku."
"Bagitau je lah.Kau ingat parents kau percaya kau lagi lepas apa yang jadi."
Jiwon terdiam.Dia tidak boleh membalas kembali kata-kata Nara.Dia mengambil keputusan untuk pergi dari situ.Daripada kena belasah,baik blah terus.
"Kau ok tak?"
Hyung Gu memegang kedua-dua bahu Nara dan meneliti seluruh badan Nara.Nara kaku apabila Hyung Gu berbuat demikian.Hyung Gu terus melepaskan Nara apabila melihat muka Nara yang tidak selesa.
"Kau buat apa kat sini sorang-sorang?"
"Oh,aku tunggu mom aku balik kerja.Kau?"
"Aku pula baru balik dari kedai.Beli ramen."Hyung Gu menunjukkan plastik berisi ramen.
Situasi antara mereka mula janggal.Masing-masing tidak bercakap apatah lagi menatap mata.
"Rumah kau kat mana?"Hyung Gu memecahkan kejanggalan antara mereka berdua.
"Dekat je."
"Aku teman kau balik rumah.Malam macam ni bahaya."
"Eh,tak apa.Lagipun mom aku dah nak sampai."
Mesej daripada Michelle masuk.
"I'm sorry,princess.I have to go back to the office.Can you go home first?Don't wait for me."
Nara mengeluh perlahan.Dia memandang Hyung Gu di hadapannya yang menantikan respon daripadanya.
"Kenapa?"
"Mom tak balik rumah."
Muka Nara hampa.Dia terus berjalan meninggalkan Hyung Gu.Dia lupa pelawaan Hyung Gu tadi.Hyung Gu terus mengejarnya daripada belakang.
"Tunggu dulu,Nara."
"Eh,Hyung Gu.Kenapa?"
"Kan aku kata aku teman kau balik rumah tadi."
Nara mengangguk.Mereka pun berdua berjalan bersama-sama.
"Kenapa Jiwon serang kau tadi?"Hyung Gu mematikan kejanggalan antara mereka berdua.
"Adalah pasal pagi tadi tapi tak apa.Aku dah biasa kat Amerika.Lagipun aku boleh belasah dia kan."
Nara menunjukkan tangannya yang digenggam kepada Hyung Gu.
"Martial arts?"
"Haah,black belt in taekwondo."
Mata Hyung Gu membulat.Nara bukan calang-calang gadis yang boleh orang lain cederakan sesuka hati.Dia iron woman.
"Ni rumah aku."Nara berhenti dan menunjukkan rumahnya.
"Bye,Nara,"ucap Hyung Gu janggal.
"Jumpa minggu depan."
Hyung Gu hanya mengangguk perlahan sebelum melangkah pergi.Namun,dia datang kembali.
"Minggu depan?"
YOU ARE READING
Naughty Boy (Pentagon Malay Fanfic)
Fanfiction"Dia naughty boy bukan bad boy." "Apa je beza.Sama je kan nakal dengan jahat." Hyung Gu tidak kisah dengan percakapan orang sekeliling.Dia tidak suka berkawan.Namun kehadiran Nara membuatkannya dia mula berubah.Berubah menjadi lebih baik daripada di...