Nara asyik memikirkan pasal Hyung Gu dengan Jiwon.Neneknya sudah keluar beberapa hari yang lepas.Kalau tak,mesti dia berjumpa lagi Jiwon dengan Hyung Gu.
"Kang Hyung Gu."
Seorang perempuan yang tertera nama Seojin berdiri di depan meja Hyung Gu.
"Kau tahukan duty kau semalam?Kenapa kau tak kemas kelas?Penat tau aku yang kena kemas semalam."
Hyung Gu mendongak memandang Seojin seketika sebelum membaca kembali buku.
"Hey,Hyung Gu.Aku cakap dengan kau ni!"
Hyung Gu buat tak tahu je dengan Seojin sementara Seojin pun terus membebel.Mata Nara terkebil-kebil melihat Hyung Gu yang tidak memberikan reaksi apa-apa pun pada Seojin.
"Hyung Gu!"
Hyung Gu terus mengangkat tangan kanannya kepada Seojin supaya berhenti membebel.
"Bisinglah kau ni!Pergi sanalah."
Kata-kata Hyung Gu membuatkan Seojin lagi marah.Dia mendengus kasar dan menepuk meja Hyung Gu dengan kuat.
"Kalau kau nak gaduh dengan aku,baik tak payah.Buang masa je."
Salah seorang budak perempuan kelas Nara menarik Seojin yang meronta-ronta ingin memukul Hyung Gu.Hyung Gu kembali membaca semula bukunya seolah-olah tiada apa-apa berlaku.
"Patutlah semua tak suka dia,"getus hati Nara.
***
Hyung Gu menarik nafas panjang.Di bukit inilah tempat kegemarannya.Di sini jugalah dia dapat mengelakkan diri daripada semua budak sekolahnya.
"Hoi!"
Hyung Gu terkejut melihat Nara di situ.Nara pun terus mendekati Hyung Gu.
"Kenapa kau buat Seojin macam tu?"
"Macam mana apa?Aku tak buat apa-apa pun."
"Tak.Cakaplah baik-baik dengan dia.Betullah apa yang dia cakap tu."
"Asyik membebel je si Seojin tu.Aku tak suka dengar orang membebel."
Nara mengambil tempat duduk di sebelah Hyung Gu.Hyung Gu beralih sedikit sebab tidak berasa selesa.
"Patutlah kau tak ada kawan."
"Biarlah.Bukan diorang yang tentukan masa depan aku."
Ada betul juga kata si Hyung Gu tu.Memang dia tak suka berkawan tapi kelakuan dia pada orang lain tak patut.
"Kalau macam tu,boleh aku jadi kawan kau?"
Nara menghulurkan tangannya kepada Hyung Gu.Hyung Gu memandang Nara pelik.
"Kenapa kau nak kawan dengan aku?"
"Semua orang kata kau ni jahat.Tapi sebenarnya kau ni baik.Kau cuma nakal je."
Gembira Hyung Gu mendengar pujian daripada Nara.Itu pertama kali dia mendengar orang cakap dia baik.Selalu yang didengarnya hanyalah jahat,tak guna dan sebagainya.
"Kawan?"
"Kawan."
Hyung Gu menyambut tangan Nara.Mereka bersalaman seketika.
***
Hari ini Hyung Gu berjanji ingin bawa Nara pergi ke taman tema.Mereka berjanji ingin berjumpa di perhentian bas berdekatan dengan rumah mereka.Lepas tu,mereka akan pergi ke sana menaiki bas.
"Nara!"Hyung Gu melambaikan tangannya.Nara berlari mendekatinya.
"Lama ke tunggu?"
"Taklah.Aku baru je sampai."
YOU ARE READING
Naughty Boy (Pentagon Malay Fanfic)
Fanfic"Dia naughty boy bukan bad boy." "Apa je beza.Sama je kan nakal dengan jahat." Hyung Gu tidak kisah dengan percakapan orang sekeliling.Dia tidak suka berkawan.Namun kehadiran Nara membuatkannya dia mula berubah.Berubah menjadi lebih baik daripada di...