Hoofdstuk 3

26 2 3
                                    

‘Wacht! Stop de bus! Stop de bus!’ Schreeuwt Brian. Stephanie en Brian rennen achter de bus aan. De bus stopt en doet de deuren open. Steph en Brian komen binnen en gaan hijgend zitten. Albert loopt naar hun  toe. Je ziet gewoon aan zijn gezicht dat hij zwaar geïrriteerd is. ‘En we waren bijna weg gereden zonder jullie! Alles gaat op tijd ja? Als we weg waren gegaan zonder jullie hadden jullie hier vast gezeten voor de rest van de vakantie!’ Albert loopt helemaal rood aan. ‘Sorry meneer, ik moest naar de toilet want ik heb last van meiden dingen als u al begrijpt en er stond een rij van hier naar Tokyo! En in de bus naar de WC gaan is geen optie dus ja moesten we wel wachten.’ Stephanie kijkt heel lief maar toch wel zielig naar Albert. ‘Oké maar de volgende keer meteen naar de toilet gaan inplaats van op het laatste moment.  En nog wat ik ben geen ‘u’ maar een ‘jij’ ik voel me anders zo’n ouwe knar.’ En Albert loopt weg en Stephanie zegt, ‘Hij is sowieso een ouwe knar.’ En Steph giechelt om der eigen grap en legt haar hoofd op de schouder van Brian.

‘Dames en heren! Als jullie nu naar rechts kijken zien jullie Benidorm! Over een half uur zullen jullie aankomen in het Hotel Benidorm Stars! En als jullie ingecheckt zijn kunnen jullie doen wat jullie willen voor de rest van de vakantie. Martina komt zo nog langs met wat te drinken wat jullie dan kunnen drinken!’Hij lacht. Waarschijnlijk vind hij het grappig dat je drinken kan drinken.

De bus rijdt de afrit af en komt vast te staan in de file. ‘Ik dacht dat we weg waren uit Nederland.’ Zegt Jason. Sarah lacht, ‘Ja dat dacht ik ook! Het zal vast niet zo lang zijn als in het prachtige land van de windmolens en klompen.’

De bus rijdt de afrit af de snelweg op die door Benidorm gaat en de snelweg staat helemaal vast. ‘OMG, het staat helemaal vast. Zelfs tot in Benidorm!’

Martina komt langs met de kar. ‘Wat willen jullie voor drinken?’ Ze kijkt naar Sarah en Jason. ‘Doe mij maar een cola.’zegt Jason. Martina geeft hem de cola en richt haar aandacht op Sarah. ‘Ik wil wel gewoon water alstublieft.’ Martina buigt over Jason heen en geeft haar de fles met water. Als Martina zich omdraait ziet Sarah dat haar aansteker in zak van Martina zit. ‘He, hoe komt u aan mijn aansteker?’ Martina kijkt om en ziet dat Sarah kijkt naar de aansteker in haar broekzak. ‘Oh, die heb ik gekocht in New York vorig jaar. Ik was daar met de kerstvakantie en ik rook dus vond ik het wel leuk. Maar hoezo vraag je dat?’ze kijkt vragend naar Sarah. ‘Nou omdat ik ook de zelfde aansteker heb. Ik bedoel had, ik had de zelfde daarom.’ Martina lacht vriendelijk en loopt verder.

Als ze eindelijk bij het hotel zijn puft de hele groep jongeren het uit van de hitte. Als de groep in de lobby aankomt slaakt er een zucht van verlichting omdat het daar lekker koel is. Alle koffers zijn al uitgeladen en staan in de lobby. De gasten die in de lobby zitten ergeren zich aan de grote groep koffers die er staan. Albert loopt naar de receptie toe en begint wat te praten met een medewerker. ‘Zou Albert Spaans spreken?’ Vraagt Sarah nieuwsgierig. ‘Dat zou best kunnen, misschien praat hij wel gewoon Nederlands.’ Sarah lacht en geeft Jason een kus op zijn wang.

‘Jullie kunnen nu 1 voor 1 inchecken. Als jullie ingecheckt hebben ga dan naar jullie kamers en kijk dan of alles in orde is. Zo niet ben ik hier beneden te vinden tot 8 uur. Ik ben de rest van de vakantie iedere dag behalve zondag van 1 tot 5 in het hotel. Je kan me altijd bellen als er iets is. Houd ook de activiteiten lijst in de gaten want dat is gratis voor jullie! Veel plezier!’ Albert loopt samen met Martina naar de grote bank in de lobby en gaat zitten.

‘Hallo en welkom in Hotel Benidorm Stars!’Zegt de receptioniste in gebrekkig Nederlands. Niet gedacht dat ze Nederlands zouden spreken denkt Sarah bij zich zelf. ‘Dank U, wij zijn met zijn 2en en de kamer staat geboekt op de naam Boudewijn.’ Zegt Stephanie. Brian lacht, ‘Heet jij Boudewijn van je achternaam? Haha.’ Stephanie draait zich geërgerd om, ‘Nee ik heet geen Stephanie Boudewijn! Ik heet Stephanie Janice Smith. Sarah haar hele naam is Sarah Amenthis Boudewijn.’ ‘Waarom moet je dat nu weer zeggen Steph?’ Sarah kijkt ongemakkelijk naar haar schoenen. ‘Ik vind het wel leuk, het is eens wat anders.’Zegt Jason met een glimlach.

‘Wat een kamer! Kijk hoe groot het is. We hebben zelfs ieder een 2 persoonsbed!’ Steph is blij met haar luxe kamer. ‘Kijk de badkamer eens. Helemaal in het goud! Goud is niet mijn kleur maar oke.’ Sarah loopt naar binnen en gaat rustig op 1 van de bedden zitten. ‘Ik had dit echt niet verwacht eigenlijk.’ En ze kijkt naar Steph. ‘Voor minder hadden we ook niet geboekt he?’ Steph knipoogt.

De jongens zitten op de zelfde verdieping. Alleen 2 kamers verder. De meiden hebben kamer 324 en de jongens 326. Jason loopt naar de kamer van Steph en Sarah en hij klopt op de deur. Sarah doet de deur open en ziet dat het Jason is. Ze glimlacht. ‘Ook zo’n luxe kamer als die van Brian en ik?’ en loopt naar binnen. ‘Ja het is echt mooi en luxe, zeker Stephanie is er blij mee! Maar wat kom je doen?’ Ze kijkt vragend naar Jason. ‘Mag ik mijn mooie vriendin niet eens zien, nou dan ga ik weer!’ En Jason loopt naar deur. ‘Nee natuurlijk wel maar ik bedoel ik moet nog aan het idee wennen.’ Sarah loopt naar Jason en zoent hem. ‘Wat wilde je vragen?’ ‘Nou of  jullie vanaaf mee gaan naar een club, of tenminste Benidrom verkennen?’ Steph kijkt naar Sarah en schud ja met haar hoofd. ‘Ja super idee! Waar en hoelaat?’Jason denkt en zegt, ‘half 8 en wij halen jullie hier op oke? Sarah knikt ja en geeft Jason een knuffel, ‘Zie je straks!’ en ze doet de deur weer dicht.

‘Sarah zeg nu zelf maakt dit hemdje me dik?’ Steph kijkt onzeker in de spiegel. ‘Steph je bent niet dik en dat shirtje staat je goed!’ Sarah heeft een jurkje aan die heel licht blauw is en een doorschijnend vestje met wit kant erover heen en crème sandaaltjes. Stephanie draagt  een shortje met een hoge bovenkant. Met een perzik kleurig hemd erin en gouden accessoires. Dan hoort Steph geklop en hoort ze Brian roepen, ‘Zijn onze meisjes al klaar?’ Ze lacht en loopt naar de deur. ‘Ja we zijn klaar hoor! Kom je Sarah we gaan!’Sarah loopt de kamer uit en loopt naar Jason. ‘Wauw!’ Zegt Jason. ‘Zo heb ik je nog niet gezien! Je bent zo mooi en super lief en van mij!’ Jason lacht en pakt de hand van Sarah.

De taxi service is gratis.  De jongeren gebruiken dit ook heel veel. Alleen duurt het even voor dat ze taxi’s er zijn. ‘Jezus, het duurt te lang!’ Steph gaat op de trap van het hotel zitten. Ze zucht. ‘Ze komen vast zo.’ Houdt Sarah vol. ‘Dat zei je 10 minuten geleden ook al.’ En daar komt de taxi dan eindelijk. ‘Hèhè, eindelijk!’ Zegt Steph. Ze doet de deur open en stapt in. Brian gaat voorin zitten en Jason achterin met Sarah. De deur gaat dicht en de taxi rijd weg. Een fantastisch begin zou je denken, schijn bedriegt.  

Vuur, Water en TraliesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu