21🍭

32 6 0
                                    

Chaerin terkedu. Sekarang dia sedang berada di taman sekolah dan di depan dia sekarang ni ialah lelaki yang dia suka!

OMG?!

Nafas ditarik lembut. "Apa yang sunbae nak ni?" dia cuba berlagak biasa padahal dalam hatinya kedengaran gendang berbunyi.

"Awak kan yang selalu bagi hadiah dan sticky note ni?" tanpa berlengah Jimin terus menyoal Chaerin. Sticky note di tangan dilayangkan.

"M-mana ada." Chaerin cuba mengelak.

"Tipu."

"Nama awak dekat sini."

"Ya memang saya!! Saya yang selalu bagi susu coklat dan sticky note tu. Sebab saya sukakan sunbae!!" matanya membulat sempurna apabila sedar dia terlepas kata.

Mata Jimin memandang Chaerin lembut. "Haih, mengaku pun." Kepala Chaerin diusap.

"Gomawoyo. Sebab sukakan saya. Terima kasih sebab buat saya gembira setiap hari. Tapi awak tak patut buat macam tu."

Mata Chaerin berair. "W-wae?"

"Awak tak patut membazir macam tu untuk saya. Saya ni bukan siapa-siapa pun untuk awak."

"Tolong lupakan saya."

"Kenapa pulak?!" Air mata yang ditahan gugur jua. Dia tahu dia agak dramatik sekarang ni tapi dia tak kisah.

"Haih, janganlah menangis." Sehelai kain kecil dikeluarkan dari koceknya. "Nah, lap air mata tu."

"Bukan apa. Tahun ni tahun last saya dekat sekolah ni. Nanti awak pulak yang sedih, kan? Lagipun, awak kena fokus study. Saya terdengar hari tu pasal awak dengan cikgu. Markah awak merosot sebab sibuk stalk saya eh?"

Chaerin diam membisu. Dia tiada niat untuk membalas apa-apa.

"Saya tahu saya kejam sekarang ni tapi itu untuk kebaikan awak jugak. Tolong lupakan saya ya?" Jimin menyoal untuk kali terakhir sebelum ingin beredar pergi.

"Terima kasih tau sebab sukakan saya. Saya hargai sangat-sangat."

Chaerin akur. Dia kena terima kenyataan yang Jimin tak kan terima dia.

[C] 사랑:Renyuk? || JiminWhere stories live. Discover now