t h r e e

77 18 1
                                    

" okay so kalau seonghwa sunbae crush saya pun apa awak nak buat ? " soal hyein tidak puas hati . entah dari mana san dapat tahu seonghwa tu crush dia .

" kau memang suka sangat ke laki tu ? "

" dia ada nama okay . seonghwa . PARK . SEONG . HWA "

" pape jela aku malas sebut "

" semua orang ada nama ! sebut je la "

" eh biar aku la nak sebut ke taknak "

" ish ! "

hyein dan san kini sedang bergaduh di belakang bangunan sekolah .

" aku cabar kau .. " san mula mendekati hyein perlahan lahan . hyein mengundur kebelakang . akhirnya badannya tersandar ke dinding .

" c-cabar apa ? "

" kalau kau dengan seonghwa tak officially couple dalam masa sebulan .. "

" .. kau kena jadi girlfriend aku " ucap san lalu anak matanya menikam mata hyein .

gulp !

tak aci ni ! san ugut dia !

" awak ingat saya tak mampu ke nak dapatkan seonghwa sunbae ? hah ? "

" eleh , kalau mampu dah lama kau dapat dia sejak tiga tahun dulu "

" tu sebab saya tak berani nak confess lagi "

" whatever la "

" kalau saya couple dengan dia , awak kena tinggalkan saya ! jangan kacau saya lagi "

san senyum . " okay sayang " san mengelus lembut pipi hyein kemudian dia smirk .

" kau tahu tak tadi acik kantin tu menonggeng- WO WO MAKSIATTTT "

dah sampai dah wooyoung and the geng . mana tak riuh jantan tu bila dia yang ketuai perjalanan geng geng dia ke blok belakang sekolah pulaktu ternampak adegan ehem hyein dah san .

terus hyein menolak san . " s-saya balik kelas dulu ! " ujar hyein . dia melalui disebelah geng geng 99 liner . tiga serangkai itu memandang hyein dan san .

" weh san , sejak bila kau pandai buat maksiat ni . dahla dosa besar laktu . buat zina belakang sekolah . oh dari jadi budak rempitz sekarang nak pasang awek ea , tak fikir ke perasaan aku ni ? aku partner gay kau tau ! dah jangan cari aku waktu bosan , aku merajuk . jom geng ! " wooyoung merajuk .

" merapu je kau tahu wooyoung "

×××

hyein menendang nendang mesin air dihadapannya . sakit hati dengan san .

" apa dosa aku sampai dipertemukan dengan lelaki tu "

" em maaf , awak nak terus beli air dekat sini lagi ke ? " soal seseorang ketika hyein sedang merungut seorang diri dia .

hyein menoleh kebelakang . oh rupanya yunho , budak tahun sama dia tapi kelas depan uu .

" oh em maaf " hyein berundur ke belakang , memberi ruang supaya yunho dapat membeli air di mesin air tersebut .

hyein duduk di bangku panjang yang terletak bersebelahan mesin air tersebut .

yunho mengambil air tin nya . dia memandang hyein . kemudian dia duduk di sebelah hyein .

" awak okay ? " soal yunho sementara tangannya membuka penutup air tin tersebut ( macam pelik je ayat aku . pape jela )

hyein memandang yunho kemudian dia tergelak . " kenapa , nampak saya tak okay ke ? "

" takdela masa saya nak beli air tadi saya nampak awak macam serabut depan mesin tu . tendang tendang mesin air pulaktu "

wajah hyein memerah . oh terkantoi dengan yunho dia buat vandalisme dekat mesin air .

" takde ape la . serabut sikit je " jawab hyein .

" oh em okay , saya pergi dulu . bye ! " ucap yunho kemudian dia bangkit dan beredar . hyein mengerutkan keningnya .

" budak tu yunho kan ? bukan ke orang cakap dia payah nak berbual dengan perempuan tapi dengan aku tadi elok je .. ah tak payahla nak overthinking sangat . "

him [ ateez fanfiction ]Where stories live. Discover now