"Hvad venter vi på? Lad os smutte!"

52 4 3
                                    

Ding Dong, Ding Dong.
Kirke klokken ringede for at fortælle os at vi skulle gå til Morgenbøn, nogen gange tænker på hvorfor jeg overhovedet er her? Jeg elsker Gud og alt det, men jeg føler ikke at jeg lever mit liv fuldt ud, jeg har den samme kedelige dagsorden hver evig eneste dag, den eneste forskel der engang imellem er, er hvad vi skal have at spise.
"Søster Cassie, hvad tror de at de laver! Kom så i tøjet!" Søster Magrethe spyttede næsten ordene ud, så jeg rejste mig sløvt op, trak i den sædvanlige sort hvide dragt, og traskede mod Kirken.
***
"Almægtige, Evige Gud, du, som har ladet os opleve denne morgen, bevar os nådigt ved din kraft, så vi i dag ikke falder i nogen synd..." Mere nåede jeg ikke at høre, for jeg faldt i søvn inden Præsten nåede til morgenbøn nummer 2..
"Søster Cassie! Dette er Uansvarligt! Man sover ikke under en Bøn!" Råbte 'Shrek' (med det mener jeg selfølgelig Moder Theresa) "Kan vi så ikke bare stå lidt senere op?" Mumlede jeg træt, "Hvad for dig til at tro at Gud ville tilgive dig for at misse en Bøn! Så vidt jeg ved, er du ikke engang rigtig Kristen!" Hvæsede hun, jeg mener slap lige lidt af Kvinde! Det var ret så tydeligt at hun ikke havde fået nok søvn!
***
Søster Laura trådte ind på mit lille primitive værelse "Hey Sister" sagde hun "jeg har hørt der er karneval i byen, vil du med? Jeg gider ihvertfald ikke bruge min Fredag på at høre Moder Theresas skrålen." Hun holdt en akavet pause, og havde nok forventet at jeg ville sige noget "Nå men, jeg kommer tilbage om 5 minutter så har du lidt tid til at tænke over det" hun lukkede døren og straks gik jeg over mod mit skab og åbnede det, jeg fandt vej gennem alle de ensfarvede 'Nonne Dragter' og aller bagerst i skabet, hang en lårkort mørkeblå kjole, og hallo, Gud har vel ikke tid til at glo på mig hele tiden, vel? Søster Laura Trådte ind på mit værelse igen "har du tænkt over det?" Spurgte hun "jeps" svarede jeg hende, hun kiggede på mig og opdagede denne gang at jeg ikke længere var iført den sort hvide dragt jeg ellers altid havde på "uhu! Jeg elsker din kjole!" Hun tog sin Nonne Dragt af og afslørede at hun inden under gemte en Lyserød Lårkort palletkjole "Hvad venter vi på? Lad os smutte!" hvinede jeg, og så var vi ellers på vej til karneval!

FallenWhere stories live. Discover now