“My Eternity”
Hai !REAL V !!WE ARE VIXX!! short story ni saya reka khas buat starlight !!! Sebelum baca , tekan bintang dulu boleh x ? sebab bintang tu akan bertukar warna kalau ditekan , HIHI . hope you guys love it !! jangan copy . NI hasil tangan Noona^^ .
Kamu baru sahaja amelangsungkan perkahwinan kamu dengan seorang jejaka yang baru kamu kenali selama 2 bulan . Cinta pandang pertama membuatkan dia terus meluahkan rasa cintanya dan terus ingin mememiliki kamu sebagai pasangan sehidup sematinya.
2 bulan sebelum~~
Kamu dalam keadaan tergesa-gesa terus keluar dari rumah . Kamu ada temujanji pada hari itu . kamu memarahi diri kamu sendiri kerana lembab dalam segala hal . Temujanji itu amat penting bagi kamu kerana inilah peluang kamu untuk membuka pintu hati setelah sekian lama sendirian tanpa ada orang tersayang disisi.Walaupun temujanji ini adalah atas paksaan kedua orang tuamu, kamu hanya mengiayakan kerana orang tuamu bimbang akan usiamu yang dikatakan agak lewat .(23tahun).
Kamu dengan perasaan gelisah terus menuju ke “coffee king” .Tempat temujanji . Tanpa berlengah kamu terus membuat pesanan dan duduk di tempat yang kamu suka . Di tepi tingkap . Pagi itu sungguh nyaman, cuaca yang sederhana panas dan suasana di penuhi dengan muzik yang lembut sempena menyambut “musim bunga” . Tidak lama selepas itu pelayan datang membawa pesanan yang kamu minta .Kamu hanya memandang kearah tingkap . Masih menanti jejaka pilihan orang tuamu.
1 jam selepas itu baru jejaka itu tiba di café . Kamu menanti dengan penuh sabar . Melihat jejaka itu kamu paksakan diri untuk senyum . tapi tak lama, senyuman kamu terus pudar kerana jejaka itu datang bersama seorang perempuan yang kamu lihat lagi cantik dari kamu .
“saya minta maaf sebab biarkan awak menunggu lama, sebenarnya saya Cuma nak bagitahu ini teman wanita saya, dan saya harap awak faham maksud saya . Saya tak mahu ada apa-apa hubungan dengan awak , saya tak kisah kalau awak nak burukkan saya depan orang tua awak . sebab saya tak nak perkahwinan yang dirancang keluarga “.
Mendengar semua itu, muka kamu terus merah padam. Kamu menahan malau yang teramat sangat kerana semua orang di dalam café itu melihat kearah kamu. Kamu seperti dipermalukan.
“awak ingat saya ingin sangar dengan awak! Kalau bkan kerana orang tua, tak ingin saya nak jumpa. Awak ingat awak bagus sangat . saya beum lagi cakap yang saya suka pertemuan ni . semua lelaki sama !! pergi mampuslah awak “-Kamu
Keadaan menjadi semakin tegang . Semua terdiam melihat kamu yang menahan marah , teman wanita lelaki itu terus ingin menampar kamu . Namun tidak berhasil kerana seseorang telah menahan tangannya. Jejaka itu marah kerana yang menahan tangan teman wanitanya adalah seorang lelaki . Dia seperti inginkan satu pergaduhan namun dia sendiri yang berasa kecut perut melihat muka lelaki itu . Mereka berdua terus keluar dari café setelah diberi amarah oleh lelaki itu .Kamu hanya terdiam dan terus terduduk kerana diperlakukan sebegitu rupa .
“kamu ok ?” kata lelaki itu dengan lembut
“ saya Nampak macam ok ke?biarkan saya sendirian “-kamu
Lelaki itu terus berlalu dan meneruskan pekerjaannya , Dia adalah salah seorang pelayan di café itu . Kamu hanya memandang di tepi tingkap .tak lama selepas itu lagu “the cherry bloosom” mula berkumandang . Mendengar setiap bait kata yang disampaikan kamu terus menitiskan airmata .
Pelayan lelaki itu kembali lagi ke arah kamu dan duduk di depan kamu . Kamu hanya membiarkan dia .
“errr,, cik”-pelayan lelaki
YOU ARE READING
My Eternity [ Leo and You ]
Historia CortaThis is a short story I made for starlight and Vixx !! hope you guys love it !! read it first and judge it after that . byong! o o otokaji !!hihi