Wieki temu prorocy pierwszy raz pojawili się na świecie, aby przekazywać śmiertelnikom niedostępną jeszcze wiedzę. Były to niezwykłe osoby, których przybycie zawsze wiązało się
z zapowiedzią wielkich wydarzeń.Początkowo opowiadali o dalekich ziemiach, potem o zasadach i boskich istotach kierujących światem. To doprowadziło ludzkość do złotej ery, która trwała tysiąclecia. Poznawaliśmy wtedy tajniki praw fizycznych, oraz udawaliśmy się na niezwykłe ekspedycje na inne kontynenty, oraz nawet do podziemi. Z czasem poznawaliśmy inne rasy zamieszkujące nasz świat, które dość szybko przyzwyczaiły się do naszej wspólnej egzystencji, oraz do naszej ciekawości, pchającej nas coraz dalej.
Następna fala proroków opowiadała nam wszystkim o ostatecznej jedności wszystkich ras na naszej planecie. Ci prorocy przybyli do wszystkich ras, co rozpoczęło srebrną erę pokoju na całym świecie. Poznaliśmy wtedy nauki proroków złotych er innych ras, którzy równie mocno wpłynęli na rozwój innych raz, co na naszą.
Rasa „Kax" jak się sami nazywają (choć my ich zwiemy elfami, ze względu na ich podobieństwo w wyglądzie do tych istot), dostała wgląd w tajemne sekrety, życia i śmierci, oraz aspektów świata niewidocznych gołym okiem. Dla innych z początku wydawało się to niemożliwe, magiczne, a nawet niepokojące, ale dość szybko przyzwyczailiśmy się do takich widoków, a my ludzie, zgłębiliśmy tę wiedzę. Złota era Kaxos zakończyła się wraz z odejściem ich najwyższego proroka o imieniu Iluxentarios, który zgodnie z ich legendami, „odszedł żywy drogą wieczności do świata duchowego". Sam ten świat był znany wszystkim rasą od dawien dawna, ale jedynie Kax posiadali na jego temat tak dużą wiedzę.
Inna rasa, którą my zwiemy Brutami, jako iż nie mają swojej własnej nazwy dla siebie, została odwiedzona przez proroków głoszących tajniki fizycznych możliwości, co doprowadziło do tego, iż Brutowie, na ten moment są najsilniejszą fizycznie rasą ze wszystkich. Technologia powyżej najbardziej prostych maszyn w postaci dźwigni, lub koła, jest w ich oczach niepotrzebnym przejawem słabości. Z ludzkiego punktu widzenia nazwanie ich Orkami jest równie trafne.
Ostatnią rasą, odwiedzoną przez proroków, była niezwykle podobna do nas rasa Podziemnych niskich i bardzo tajemniczych istot. Kax twierdzą, że pochodzą oni od nich, my jednak bardziej skłaniamy się do szukania u nich naszych przodków. Dla tej rasy estetyka jest zbędna, debaty nie mają wartości wyższej niż rozrywkowa i liczy się tylko równość, sprawiedliwość i czysta logika. Wszystkie nauki proroków tej rasy głosiły prawdy o rzemiośle, matematyce i nigdy nie wychodziły ponad pojęcia pewne i przyziemne, choć głosiły je w taki sposób, że nawet najmądrzejsi uczeni ludzkości, nie byli wstanie przełożyć ich na język zrozumiały na tyle aby ktokolwiek mógł dorównać Podziemnym.
Tak właśnie dochodzimy do kolejnej ery. Jak każda inna zaczęła się ona przybyciem proroków, których wszyscy przyjęliśmy z otwartymi szeroko ramionami. Wszyscy oni jednak bardzo mocno zwlekali z przekazaniem nam jakichkolwiek nowych nauk, zaczynając od opowiadania nam po raz kolejny nauk proroków z poprzednich er. Te przypomnienia nie zawsze zgadzały się z zapisami nauk, które posiadaliśmy, co spotykało się z różnymi reakcjami. Część zaczęło poprawiać swoje zapiski, ale znaczna większość uznała poprawki, za zbędne, lub nawet za naginanie prawdy, bądź kłamstwa. Wtedy nastał czas na wygłoszenie nowych słów, które tym razem nie były naukami, a raczej wyrokami... Za każdym razem, gdy wyrok został wygłoszony, spełniał się zgodnie z jego słowami. Z czasem te kary zaczynały obejmować coraz większe masy i były coraz to bardziej dewastujące. Gdy nasza rasa zauważyła, że wyroki innych ras skończyły się dość szybko, a nasze nadchodzą praktycznie bez końca, wtedy w akcie ostatecznej desperacji podjęto działania przeciwko prorokom.
Początkowo zwyczajnie zamykano ich w odosobnieniu, jednak szybko zauważono, że to nie zatrzymuje ich działań. Wtedy przedsięwzięto kolejne kroki. Obcinano języki, związywano ręce
i nogi, tortury i wygnania także były częste, aż pewnego dnia zaczęto masowe egzekucje...Ten ostatni akt desperacji wywołał chaos na całym świecie. Elfy wypowiedziały nam świętą wojnę. Orkowie rozpoczęli wojnę z Podziemnymi, której powody są kompletnie nieznane nikomu, włącznie z walczącymi stronami. Wschodnie królestwa ludzi, na granicy z Elfami szybko upadły. Reszta uformowała Imperium mające jeden cel. Przetrwanie. Po wielu latach wojna została zakończona białym pokojem, a milczący prorocy wygnani na daleką północ. Wtedy era zakończyła się cudem przynoszącym nadzieję na spokojną przyszłość dla ludzkości...
Właśnie tak zaczęła się nasza era... Niezmiernie dłuższa od każdej innej. Era stagnacji, braku odkryć i pustki. Era gdzie żyje się aby umierać, a umiera się po nic. Era gdzie prawda na temat nauk proroków jest tak niejasna i niedostępna, że nawet religie podzieliły się na niezliczone odłamy. Era, w której narodziłem się ja. Ostatni prorok.
CZYTASZ
Prorok Szczeliny
FantasyW moim świecie proroctwa i bóstwa dawno temu zostały udowodnione. Mimo to większość ludzkości jest pogrążona w bezbożności. Przez nas cały znany świat pogrążył się w wojnach, a jedyna rasa, która obecnie jest w pokoju, pała do nas niezmierzoną niena...