YANGIN

81 2 2
                                    

07.05.2002 / SALI

Anasınıfına gidiyordum . Ailem yardım edebildikleri kadar yardım etmişlerdi . Ancak onlar çalışan insanlardı ve gerçekten yoruluyorlardı . Babam bana eldeli toplamayı öğretmeye çalışırken annem içeride mutfakta kahve hazırlıyordu . Kahveyi getirdiğinde bende önümdeki sorular çözmüş ve bakışlarımı babama dikmiştim . Uyuya kalmış diye düşünürken annem kahvesinden bir yudum alarak babama uyuması gerektiğini söylemişti . Babam kafasını sallayıp tahta merdivenleri üçer-beşer çıkmaya başladığında anneme döndüm ve ödevlerimi kendim halledebileceğimi söyledim . Annem onayladığını belirtikten sonra pembe defterim ve siyah tüylü kalemimi odama taşıdık . Annem anlımı öptükten sonra kapımı aralık bırakarak dar koridorunun sonunda bulunan odasına doğru yol almaya başladı .

Kahverengi uzun saçlarımı toplayabileceğim kadar topladım . Minik ellerim tekrarr siyah tüylü kalemi kavradığında bıkkınca ofladım , oflamıştım . Önümde duran A4 boyutundaki işlemlerle dolu kağıda baktım .Bilmişçe küçük çıplak ayaklarımı salladım ..

Yarım Saat Sonrası

Verilen ödevler bittiğinde bu sefer rahatça 'oh' çektim , çekmiştim . Babamın bana hediye olarak aldığı gece lambasını abim , Fletcher tamamen 'kendine ait olan' ' amerikan' futbol topu ile kırmıştı . Minik ayaklarım ile beyaz kapımı araladım . Çıkan gıcırtı sesiyle oldukça ürpermiştim daha 5 veya 6 yaşındaydım ne bekliyorsunuz ki ? Tahta merdivenlerden çıkan seslerde ürpertime eklendiğinde ağlayacak duruma gelmiştim .

Boyum kısa olduğu için ışıkları yakamıyordum . Bildiğim kadarıyla yolu aşarak mutfağa ulaştım . Sol köşediki dolabı açtığımda , dikkatimi ilk çeken şey kırmızı daire olmuştu . Cesaretim korkumu bastırmış ve daireyi önde doğru çekerecek ne olduğuna anlam vermeye çalışştım . Ardından abim Fletcher'ın annemden gizli eve soktuğu kola şişelerinden biri olduğunu anlayıp rahatlamıştım .

Hemen sağ tarafta duran mumları ve tezgahın üstüneki çakmağı alıp odama çıktım . Pencerem açıktı . Her ne kadar az önce açık olmadığını bilsemde kendimi açık olduğuna inandırmayı başarmış ve pencereyi , kapatmıştım .

Şimdiye kadar her zaman ben evde ilk uyuyan kişi olurdum . Şimdi sona kalmak ve evdeki herkesin uyuyor olduğu aklıma geldikçe korkuyordum . Abimden 'ödünç' aldığım müzik çalardan herhangi bir şarkı açtım .

Yatağın altından öcü çıkar ihtimalini düşünerek mumu yaktım , ve yatağımın altına koydum .

-----

Huzursuzca uyandığımda etraftan dumanlar çıkıyordu . Evimiz ve az önce yaptığım matematik ödevim cayır cayır yanıyordu . Abim aniden odama girdi ve beni kucağına alarak dışarı çıkardı . Koşarak yanan evin içinde sokak kapısına ulaşmaya çalışırken ben kucağında kollarımı boynuna sarmış kurtulmayı bekliyordum .

Bahçeye vardığımzda annem mutluluk ve sevinçle saçlarımı öpmeye başladı . Babam abime odaklanmışken benim gözlerim sadece yanan eve bakıyordu ..

Zaten ne olduysa o gece , o evde olmuştu ..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 23, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SIRWhere stories live. Discover now