الحلقة ١٧

841 38 2
                                    

مش معقول حنان انا مش مصدق نفسي  إنتى بجد حنون اقدم عيونى صح كنتي فين أنا دورت عليكي كتير..
قبل ما يكمل كلامه نظرت له حنان بعصبية :
ممكن تخرج برا ومفيش شغل عندى
وتعطيه ظهرها مرة أخرى
مكنش مصدق نفسه مازن لا يصدق ما يراه امامه .

أكملت حنان بسخرية :
مين حنان دى انا مدام حنين يا حضرت اتفضل برا وتضغط علي الزر يأتي الأمن والسكرتيره ..

السكرتيره :
نعم يا مدام حنين ..
كذبة الحب الكاتبة صفاء حسنى
الصفحه الرسميه روايات الكاتبة صفصف
الفصل ١٧
تحدثت حنان :
فين الأستاذ أسر والأستاذ سيف لسه مرجعوش ؟ مش المفروض يكون معايا تفاصيل دقيقه عن العميل إيه التسيب دا.. الأمن يطلعوا الشخص ده برا ..

كان مازن فى حالة  زهول من رد فعلها ويرد ببرود

مازن :
حضرتك إنتي إللي مش فاضيه تقري التفا صيل يا مدام حنا أقصد حنين رغم اني صاحب شركة زي زيك  لكن قريت كل تفصيله عنك وعرفت كل كبيرة وصغيرة عن حضرتك ..

حنين بسخريه : بجد طيب ورينا عرض كتافك ....

علي قدوم آسر صديق مازن
أسر بدون ما ينتبه لمازن

اسر : خير حنان ايه إللى حصل اهدى كدا...

تنظر الي آسر بعتاب : وحضرتك أسمي مدام حنين وخرج صاحبك من هنا أنا قلت ألف مرة مفيش محسوبية في العمل..

آسر : صاحبي مين ويلتفت يري مازن
ينسي نفسه من فرحته

أسر : مش معقول مازن عصام الطارطور عاش من شافك يا راجل فينك ..

مازن بدون مبادله للترحيب

مازن : أنا إللي فين مش انت إللى كنت بتتهرب مني ولما رجعت فص ملح وداب وانت و المدام وامها المحترمة مع كل حاجه صح ...

حنان بحزن لأن بعد كل السنين اتاكدت أنها مش ظلمته

حنان : لو سمحتوا دا مكان عمل مش نادى سمر خد صاحبك يا أستاذ آسر برا الشركة وحسابنا بعدين ..

مازن : أنا معنديش أصحاب وأنا جاي لشغل يا أستاذة حنان ومش هخرج الا لما أمضي كونترول ...

مازن : مش هنمضي العقد ؟!! لأنى أنا شريك هنا من زمان أوى وكل العز ده من فلوسي و لا إيه   )..

حنان بكل ثقة  : صح برافوا عليك بس خد الإذن من بابا الأول يا شاطر قبل ما تيجي تمضي كونتروت  لا يظهر لي فجأة ويطلعني حراميه وعاوزة اسرقك  مرة تاني ويقولي  انتي شبه أمك  ويرمي لي قرشين علشان ابعد عنك لما سيادتك  اختفيت   من الوجود مفيش عندى شغل واطلع برا الشركة أما حقك هيكون عندك كامل يا روح بابا وتشير بيدها للأمن...

مازن مستغرب من الكلام ومش  فاهم حاجة لكن قرار يعرف كل حاجة وأي سر تغير إسمها ل حنين...

كذبة الحب الكاتبة صفاء حسني الطيب حيث تعيش القصص. اكتشف الآن