Inte som de trodde

20 0 0
                                    

''Jag vill åka den!'' utbrast jag och pekade på den enorma berg-och-dal banan några meter framför os. Vi hade precis kommit fram till den största nöjesparken jag någonsin varit på och att jag var i USA med mina allra bästa vänner gjorde inte precis saken sämre. Jag visste om det pappa hade sagt.
''Ta det försiktigt och åk inte den största karusellen du ser. Karusellerna här är inte lika säkra som hemma''
Jag försökte få den tanken ur huvuden för jag visste att det jag gjorde nu hade mamma gjort när hon var på tivoli med pappa... Hon överlevde inte. Emma puttade mig och frågade vad jag gjorde och om jag hade kul. Jag insåg att jag hade stått stilla en stund och bara tänkt på när jag av misstag tittade på filmen där mamma dog. Det var när jag var sju. Anledningen till att vi ens hade den filmen var för att mamma hade bett pappa filma när hon åkte. Sen ville han ha kvar det eftersom att det är det sista minnet han har av mamma.Även om jag var 16 nu så har jag fortfarande kvar filmen i huvudet jag minns exakt allt som hände. Jag hade försökt att glömma det i nio år nu men hade inte lyckats. Tanken på att jag gjorde samma misstag skrämde mig inte på det sättet som det sättet att ''jag kommer dö och Gud vad rädd jag blir'' på det där lite ego sättet som alla har i sig. Utan att jag fick skuldkänslor för att jag vet hur svårt det är för honom att mamma dog, hur ledsen han skulle bli om jag också lämnade. Jag ångrade det jag hade sagt och försökte skjuta på det så att jag kunde tänka över det en stund till. Det skulle jag behöva.
''Titta på spelen man kan vinna en minion!'' nästan skrek jag med en röst som lät överlycklig och lite förvånad.
Och precis som jag trodde hade de andra tjejerna glömt allt med att vi skulle åka en stor karusell. Liknande den min mamma dog i. Det ilade till i magen och jag kände hur filmen kom tillbaka till mitt huvud det var som att jag tittade på den just nu. Ingen av mina kompisar visste att min mamma vad död. Pappa har gift om sig och nu har jag en ny mamma. Men ibland brukar jag tänka om min nya mamma verkligen har tagit upp min riktiga mammas plats jag tror inte det men jag försöker hålla det hemligt.
''Jaaaaaaaa!'' skrek alla bakom mig och jag kunde inte låta bli att skratta lite
''Vann ni eller?'' frågade jag lite ironiskt men det hade de inte gjort.
''Haha ja det kan man väl säga om du menar vilka killar som har varit snyggast denna resan!''
''Bara titta på dem!!!''

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Dec 01, 2014 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

How i survived  youTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon