Bab 2

71 9 0
                                    

No one pov
Di suatu hari yang tenang di mana 7 orang lelaki sedang melakukan aktiviti mereka.

   Jin sedang menyiapkan minum petang kepada dongsaeng kesayangan dia. Namjoon sedang leka bermain dengan telefonnya. Yoongi sedang mendapatkan beuty sleep nya. Hoseok dan jimin berada dalam bilik mereka sedang menari dance ciptaan mereka sendiri. Taehyung dan jungkook sedang bermain permainan video kegemaran mereka.

Tiba-tiba loceng rumah mereka berbunyi 'ding dong'.

   "weyy,korang ni tak dengar ke buat-buat tak dengar loceng rumah berbunyi tu kan..tolong la bukakkan hyung tengah sibuk ni.." laung jin untuk menyuruh dongsaengnya membuka pintu namun hanya bunyi cengkerik sahaja yang membalas sahutan dia.
   "aishh...korang ni makan,tidur,main jela yang tahu."bebel jin sambil menapak ke arah pintu.

Jin pov
Aq membuka pintu selepas tiada yang menyahut panggilan ku tadi.
   "annyeong"kata seorang budak kecil yang mirip dengan mukaku.
   "oh,annyeong"balasku."korang siapa??datang dengan siapa??kenapa ramai sangat ni??kenapa muka korang semua macam muka aq dengan yang lain??"tanyaku inginkan kepastian
   "satu-satu la hyung"kata seorang lagi budak yang mirip dengan namjoon."sebelum tu boleh tak kitorang masuk??panas la kat luar."kata budak itu.
   "kesian kat korang,hyung lupa nak ajak korang masuk sebab hyung nak tahu sangat pasal korang"balasku sambil membuka pintu untuk menjemput diorang masuk

No one pov
   "aigoo,comelnya budak-budak ni"sapa taehyung."aikk korang bukan ke tengah buat hal korang ke??"tanyaku dengan sengaja menekan perkataan 'hal' kerana terkejut bahawa mereka semua ada dekat ruang tamu menonton teleisyen.
   "alah hyung ni kalau kitorang main pun hyung marah,kalau kitorang ada pun hyung marah hyung nak apa sebenarnya?"marah hoseok
   aku baru sahaja nak membuka mulut namun dicantas(?) oleh namjoon.
   "aipp..sebelum hyung nak marah-marah kitoramg,budak-budak ni siapa?"tanya namjoon untuk mengubah topik sebelum apiku membara.
   "haaa..ni lah hyung nak kenal kan tapi hyung pun tak kenal"kataku namun mereka semua termasuk lah budak-budak itu membuat muka😑.
   "tak perlu la gaduh,saya kim seokjin,umur 7 bleh panggil jinnie."kata budak yang paling hensem.
   "min yoongi,6 panggil yoon,jangan kacau saya tidur tu jer."yoon mengenalkan dirinya
   "saya kim namjoon,umur 5 sama dengan hoseok hyung boleh panggil joonie."kata joonie sambil memeluk bahu hoseok.
  "haiii..saya jung hoseok boleh panggil seokkie atau hobie."kata hoseok sambil menguntum senyuman kepada semua.
   "saya park jimin umur saya sama dengan taehyung,5 tahun. boleh panggil chim."
   "Annyeong kim taehyung imnida,boleh panggil tae tae.ni jeon jungkook umur dia 1 tahun.dia suka oramg panggil dia kookie"
  
Skip time..bts dah intro diri diorang

Still no one pov
   "Ok,semua orang dah kenalkan diri masing-masing so hyung nak korang jawab soalan hyung tadi."kata jin ingin mendapatkan jawapan kepada soalannya tadi
   "Mmm...macam mana kitorang datang saya tak boleh bagitahu tapi kenapa kitorang datang adalah untuk memberikan kegembiraan kepada korang."terang joonie dan bts yang lebih tua membuat bentuk 'o' dengan mulut mereka menandakan mereka faham.
   "hyung pulak nak tanya korang."namjoon pulak bersuara."korang datang sini tak bawak apa-apa kan?"tanya namjoon
   "yup,kitorang tak bawak apa-apa datang sini."jawab hobie.
   "ok,semua orang kena ambil cuti besok."terang namjoon
   "kenapa pulak hyung?"tanya maknae line serentak.

Bab 2 dah authour upload...tinggal korang jer nk baca ngan vote

0200317

  

Mini us??Where stories live. Discover now