Begyndelsen
100 år senere
"Mor, hvad skal jeg gøre, jeg har det dårligt, og det føles som om jeg skal kaste op" sagde Alex (Alex er forresten en pige som der er 14 år gammel), "Skat, jeg har jo sagt du ikke skal drikke eliksirer du ikke ved hvad der er i, du kan jo i værste fald dø, og du kan også blive afhængig." sagde Mor, "Undskyld," sagde Alex "men de ser bare så spændende og seje ud, jeg kan bare ikke lade vær". To dage senere skulle hun hen til sin bedstemor, hvorefter hun skal hen til en af sine gode veninder, på vejen tænker hun ikke meget over hvad hun skal lave med veninden, (hun rider på en skovsti) men hun har på fornemmelse at de nok skal finde ud af noget. Pludselig hører hun en svag lyd, hun standser hesten og kigger sig omkring, først kan hun ikke se noget, men langsomt begynder hun at vende sig til det mørke lys der er i træernes skygge, hun får øje på to hvide rektangler som der hænger i luften, nærmest som to øjne der iagttog hende, hun tænker at det nok bare er en vild hest hvor skæret fra lyset fik øjnene til at lyse, men langsomt går det op for hende at den havde en mands højde og en silhuet som en mand, hun får langsomt bange anelser, hun tror hun lige har set en person fra en myte, og der er allerede kommet historier om at han var virkelig, men dem der sagde det blev kaldt for landsbytosser, det havde hun ikke lyst til at folk skulle tænke eller sige om hende, så hun valgte at tie med det. Da hun nåede frem til bedstemors hus så hun at døren stod åben på vid gab, og da hun gik indenfor så hun at der var noget galt, hendes bedstemor plejede hele tiden at låse døren når hun gik en tur eller skulle på markedet, og der var heller ikke markedsdag i dag, så der var et eller andet galt, da hun kaldte efter sin bedstemor var der stadig helt stille, hun prøvede at se om hvor bedstemoderen kunne være men opgav efter en halv time, hun satte sig forfærdet ned og begyndte at græde, efter noget tids græderi (hun aner ikke hvor lang tid) besluttede hun sig for at tage hjem, da hun kommer hjem venter sig hende en overraskelse, alle huse var smadrede, og der lå loot (loot betyder ting og blokke og også redskaber) ud over det hele, da hun kom til der hvor hendes forældres hus skulle havde lagt lå der kun ruiner, hun kunne ikke tro sine egne øjne, hendes landsby havde været under angreb, men af hvem, ingen af de magtfuldeste mennesker i Minecraft kunne gøre sådan noget, så hun måtte havde set rigtigt, Herobrine er ikke en myte, han findes.
DU LIEST GERADE
Historien om slaget mellem Herobrine og Alex (En Mincraft Fortælling)
FantasyI denne bog er der tre genre, fantasy, adventure og action, og det er en Minecraft fortælling, så man bliver lidt nødt til at være lidt inde i Minecraft. Hvem angriber Alex landsby?, Hvem er Steves far? og Hvordan bliver Herobrine som han er? Det fi...