Ehehe :D môžete ma zabiť kľudne, ja viem, že si to zaslúžim. Napriek celej tej karanténe (a faktu, že som bola doma aj tak už 3 týždne pred ňou, takže už ani neviem, ako vyzerá moja škola) som si fakt nedokázala nájsť čas na spísanie jednej kapitoly o Ostare :D ide hlavne o to, že som na to fakt nemyslela. Potom som si včera povedala, že to napíšem v priebehu dňa a spomenula som si na to o pol dvanástej, keď som zaspávala :D takže yeah, trošku meškám, no. Ale aj tak verím, že si nájdete čas osláviť tento sabat aj trošičku neskôr, keďže sabaty sa dajú oslavovať aj v prvú nedeľu po oficiálnom termíne... well i guess you have no other choice.
Ňu, takže, Ostara ako druhý sviatok Kola roku od začiatku kalendárneho roka, a tretí sviatok od začiatku wiccanského roku, sa oslavuje na jarnú rovnodennosť - ktorá tohto roku vyšla na 20. marca, hoci aj napriek astrologickému termínu niektorí wiccania preferujú oslavovať každý rok 21. marca.
Ostara je malý sabat, keďže má pohyblivý dátum. Začína sa ňou svetlá časť kola roku - takže deň je rovnako dlhý ako noc a stále sa predlžuje.
Čo sa týka mýtu, tento deň sa rohatý boh a bohyňa stretávajú v posvätnom háji a opäť sa do seba zamilujú. Všetka tá láska teda spôsobuje, že všetko kvitne, svieti slnko a otepľuje sa.
*nenápadne hodí očkom z okna na ten otrasný dážď so snehom*K Ostare sa samozrejme najviac vzťahuje bohyňa Ostara, alebo inak Eostre, germánska bohyňa plodnosti, znovuzrodenia a nevinnosti. Dúfam, že som to pochopila dobre, že nie je až taká tradičná, bola akosi "umelo vytvorená" nejakým mníchom v 8. storočí a preto niektorí wiccania neradi slávia Ostaru. Pokiaľ viem, tak aj samotný sabat bol do Kola roku pridaný až neskôr, aby sa zachoval cca 6 týždňový odstup jednotlivých sviatkov. Každopádne neviem, čo je na tomto a na tej bohyni pravda, takže ak máte vy nejaké iné/presnejšie info, určite ma opravte alebo doplňte.
Keďže Ostara nám prináša začiatok jari, všetko začína kvitnúť a začína byť o niečo príjemnejšie tráviť čas vonku, je to niečo ako úplne nový začiatok (pre tých, ktorí by mali chaos - Imbolc je príprava na nový začiatok, Ostara je nový začiatok).
Ak ste si na začiatku roka dali nejaké predsavzatia a ešte ste na nich od Silvestra ani nesiahli, teraz je ten správny čas prestať prokrastinovať a niečo začať robiť. Ostara sa teda zameriava na motiváciu, osobný rast.
Ostara je inak brutálne podobná Veľkej Noci, keďže je to vlastne to isté (Veľká noc je kresťanská verzia Ostary, ktorou bola nahradená po príchode kresťanstva). Takže veľa tradícií je tu podobných, až rovnakých.
ZÁKLADNÉ KOREŠPONDENCIE
Znamenie: Baran
Runa: Berkana (bude samostatná kapitola o tomto, don't worryyyy)
Smer: Východ
Živel: VzduchJEDLO
Čo sa týka jedla, najtradičnejšie sú asi vajíčka. Potom nasleduje mlieko, smotana, semiačka a rôzne listové zeleniny a šaláty.OLTÁR
farby: biela, zelená, ružová, príležitostne modrá a červená
kamene: citrín, ametyst, aquamarín, bloodstone, moonstone (preferujte kamene s motivačnou silou)
vône, extrakty, esencie: pomaranč, grapefruit, citrón, jazmín, citrónová tráva, limetka, rumanček, rôzne kvety
iné: kvety a rôzne stužky vo farbách uvedených vyššie, sošky zvieratiek, namaľované vajíčka (buď náhodné farby alebo každé vajíčko reprezentujúce jeden živel)
ČINNOSTI
Hoci karanténa nás momentálne trošku obmedzuje, nebude trvať večne (snáď xd), a tak vám tu prinášam zopár jednoduchých činností, ako stráviť Ostaru ako dnu, tak aj vonku.
1. Prechádzka v prírode - Ostarou sa začína jar a nový život, preto je to ten správny čas, kedy opäť po zime obnoviť svoje puto s prírodou. Zatiaľ ešte nemáme definitívny zákaz vychádzania, takže využite príležitosť, kým sa dá, a odbehnite si na hodinku vyčistiť hlavu niekde do lesa ďalej od ľudí :)
2. Maľovanie vajíčok - na to ste určite zvyknutí od Veľkej noci a s najväčšou pravdepodobnosťou to aj robíte, takže to nejdem až tak opisovať ^^
3. Sadenie magických byliniek/kvetov - ak máte radi zahradničenie, je veľa aktivít, ktoré môžete robiť počas Ostary. Jednou z nich je zavedenie magickej záhradky, či už vonku, na balkóne, alebo len dva črepníčky vo vašej izbe.
4. Posväcovanie záhradky - ak už svoje rastlinky zasadené máte, je dobrý nápad si ich posvätiť - či už nejakým zložitým rituálom, alebo napríklad len tým, že ich pokropíte mesačnou vodou (vodou, ktorú ste za splnu nechali celú noc vonku, aby nasiakla mesačnou energiou).
5. Jarné upratovanie - viem, že to som písala aj pri Imbolcu, ale vieme, že jar začína až teraz a teda pravý čas na upratovanie je v tomto období. Vychádžte do skrine oblečenie, ktoré už nenosíte, a darujte/predajte ho niekomu, kto ho využije, utrite si prach na tej poličke, na ktorú ste nesiahli už päť rokov a vymažte si z mobilu fotky a videá, ktoré už nepotrebujete (lol, poukazujem tým na seba, môj mobil už nechce odosielať mejly, lebo má plné úložisko, hihi) :D
6. Goals - hej, netuším, ako inak nazvať tento bod :D Nie som si istá, či som to v minulej kapitole spomínala, ale na Imbolc si zvyknú niektorí wiccania písať goals, ktoré by chceli dosiahnuť tohto roku. Ak ste to urobili, teraz je správny čas sa na to mrknúť a začať s tým niečo robiť ;)
7. Meditácia musí byť :D Reálne to je niečo, čo treba robiť často a je to asi najdostupnejšia a najjednoduchšia vec, ako stráviť sabat, keď vaši rodičia nie sú wicce naklonení. Pre inšpiráciu pridávam ostarovú riadenú meditáciu od českej Witchcraft Studies :)
8. Maličký rastlinkový prianíčkový rituál
Niekde som na neho narazila a zdá sa mi fakt zlatučký. Ja to robiť nebudem, lebo mne za dva dni zdochli aj tulipány, ktoré boli celý čas normálne vo vode, ale ak rastlinám rozumiete trošku viacej, určite si môžete vyskúšať.Ide o to, že si vyberiete hocijaký kvietok/bylinku, akú chcete a zasadíte si ju a tým, že semiačku počas sadenia budete šepkať všetky svoje plány a túžby na tento rok. Keď potom budete svoju rastlinky pozorovať, ako rastie, s ňou budú rásť aj vaše goals (samozrejme, ak sa o to budete snažiť :D).
Well, that's all :D Ešte raz sa ospravedlňujem, že meškám, ale no... nebudem sa už vyhovárať xd Dúfam, že karanténujete dobre a ostávajte zdraví 🖤 posielam vám virtuálne objatia (samozrejme s rúškom c:)
Buďte požehnaní
🖤
YOU ARE READING
Kniha tieňov | Čarodejníctvo, wicca a pohanstvo ⛦
RandomKniha tieňov, v ktorej nájdete všetko, čo potrebujete na vašej čarodejníckej ceste ⛦