Sabah kalktığımda abimin odasındaydım. Sanırım dün burada uyuya kalmıştım. Annem işe gitmiş olmalıydı. Bu sebeple kendi kahvaltımı kendim yapmam gerekiyordu. Ama kahvaltı yapacak halde değildim. Ne iştahım vardı ne de heyecanım. Abimin ölüm anı bir yana, bize cenazesini bile yaptırmadılar. Abimin tek hayali astronot olmaktı. Hep aya gitmek isterdi. Evde bana ayın çizimini yaptırır hayaller kurardı.
Saate baktığımda 7:15 olduğunu gördüm. Okulumuz 9:30'da başlıyordu. Sıcak bir duş aldıktan sonra üzerime bir kaç parça kıyafet giydim. Okul dolaplarımız olduğu için çantaya da gerek duymuyordum. Her ne kadar okula gitmek istemesem de annem için gidiyordum. Annem neredeyse tüm gün çalışıyordu ve haliyle çok yorgun oluyordu. Babamdan bize destek gelmiyordu. Zaten onu en son 4 yıl önce görmüştüm. Evi abim işletiyordu. Okuldan sonra bir kafede çalışırdı. Anneme destek olmak için okuyacaktım.
Telefonuma gelen bildirim sesiyle tekrar telefonuma baktım. Bu bir bildirim değil. Telefonum çalıyor. Bilinmeyen numara.
+Alo?
+Engeli kaldırman lazımmış.
+Ne-
"Dıt dıt dıt"
Bu bir kız sesiydi. Lazımmış dediği için bu oyunu oynayan o değildi. Neden engeli kaldırmam lazım ki? Merak ettiğim için engeli kaldırdım.
?: Lanet olsun kaldır artık şu engeli
Hazal: anlamıyorum benden ne istiyorsun?
?:a engeli kaldırmışsın.
Hazal: en son sana soru sormuştum?
?: Senden mutlu olmanı istiyorum sadece. Öyle ağzını açıp gülerek değil, yürekten gülmeni istiyorum.
Hazal: peki gülmemi istiyorsun. Fakat neden gülmemi istiyorsun?
?: Çünkü mutlu olması gereken az insanlardansın. Söyler misin neden bu kadar üzüyorsun kendini?
Hazal: ÇÜNKÜ ABİM ÖLDÜ! anlıyor musun? Abim öldü. Herşeyim. Beni koruyan tek şey. O...o olmadan kendimi boş hissediyorum anlıyor musun?
?: Sana söz veriyorum zamanı gelince o boşluğu dolduracağım.
Hazal: ahahah ciddi misin? Bunu seni görmeden olacağını sanmıyorum.
"?" İle olan sohbetiniz sessize alındı.
Hazırlanıp evden çıktım.
Yolda yürürken. Spotify'ı açıp lights out dinlemeye başladım.
Yağan yağmura teslim olmuş bir şekilde yere çöktüm. İnsanlar bana garip bir şekilde bakarken ağlıyordum.
Aradan 15 dakika geçti. Ben okula gitmedim. Hala aynı yerde oturuyordum. Sonra yanıma birisi geldi. Bi kız oda çöktü.
"İnan bana hayatta yaşadığından daha büyük acılar var"
Cevap vermeme kalmadan oda kalkıp gitti.
Takmadan yerimde oturmaya devam ettim. Eğer enerjik bir halde olsaydım dewamkee derdim. Ama üzgündüm.
Sıradaki şarkıya bastığımda, "maNga- cevapsız sorular" olduğunu gördüm.
Şarkı ne güzelde anlatıyor... Sustu bu gece karardı yine ay kaldı geriye cevapsız sorular...
Annem arıyordu. Telefonu açtım.
"Efendim annecim?"
"Kızım ben bugün ve yarın yokum işlerim uzadı."
"Tamam çok yorma kendini"
"Tamam kızım merak etme sen beni"
"Tamam öpüyorum"
"Bende kızım."
Okula çoktan geç kalmıştım o yüzden eve doğru gidiyordum.
Yolda yürürken arkada ismimi duydum
"Hazal"
Merakla arkamı döndüğümde tanımadığım gözlüklü okul eteği ve forması giymiş saçlarını topuz yapmış ve ilk okuldakiler gibi çantasının iki kulpunu tutan bir kız gördüm. Ne yalan söyliyim bu özellikler onu daha cool gösteriyo.
"Şey afedersiniz çıkaramadım?"
"Zaten tanışmıyoruz. Yani sen tanışmıyorsun."
"Hiç bişey anlamadım şuan"
"Ya bak Hazal. Ben seni tanıyorum. Sınıfta yoklama alınıyo ya hani ordan tanıyorum. Ama sen hiç bi şeye dikkat etmediğin için beni tanımıyorsun"
"Ha anladım."
"Ben sana şey dicektim, sen çok üzgün görünüyorsun. Belki dertleşmek için -"
"Yok dertleşmek istemiyorum"
"Hadi amaa. Sadece arkadaş olmaya çalışıyorum. En azından bi kafede takılamaz mıyız?"
"Ihm şey peki"
"Vuhuuuu hadi gidelim. Bildiğim çok iyi bir kafe var."
***
O kızın ismi nehirmiş. Nehirle yarım saattir oturuyoruz. Bir çok ortak yanımız vardı.
Okulda benimle uğraşan salak kızlara benzemiyordu.
"Ya bak ne dicem. Bugün bizde kalsana hem annem ve babamla tanıştırırım seni. Şey söylemeye dilim el vermiyo ama belki abimi görürsün. Sakın yanlış anlama sadece abi özlemini giderirsin diye söylüyorum."
Aslında olabirdi. Hem annem yoktu. hemde bu kızı sevmiştim.
"Yani sizin için sakıncası yoksa olur."
"Yok cabım ne sakıncası"
"Peki"
**
Eveet nasıldı bölüm?
Hazal'ın arkadaş bulmasına sevindiniz mi?
Bak bak iurda yıldız var ona basmayı ve yorum yapmayı unutma♥♥♥