*dua minggu kemudian*
byeongkwan:macam mana dengan oppa hye jung?
hye jung:oppa?.. macam tu la dia.. dia diam je.. asyik berkurung dalamm bilik.. langsung taknak makan..
donghun:haih dia tu.. patutla kiteorang call pon tak jawab
hye jung:oppa tolong la hye jung... hye jung tak snggup la tengok dia macam tu oppa.. kalau hye jung suruh dia sabar atas apa yg jadi.. mesti dia marah hye jung.. dia kata hye jung tak faham la apa la..
jun:esok kami datang rumah.
hye jung:ok oppa
..
*keesokan harinya//di rumah hye jung*jun:mana oppa?
hye jung:dalam bilik dia
..
jun:chan..byeongkwan:chan.. jangan la macam ni.. kesian hye jung chan tahu tak
chan:hyung.. chan tak boleh.. nenek dengan atuk tu dah macam..
donghun:chan.. diaorng dah takde... kita yang hidup.. kene teruskan hidup..chan bukannya sorang sorang.. chan ada hye jung.. kesian hye jung. asyik nangis tengok chan macam tu..
chan:dia tak fahammm.. dia tak duduk dengan nenek...
jun:chan!! jangan melampau sangat boleh tak.. chan ingat hye jung gembira ke benda ni jadi.. dia pon usaha untuk taknak sedih...kalau dia sedih chan sedih.. macam mana keadaan korang.. fikir laa (keluar dari bilik chan)
..
hye jung:oppa?jun:oppa taktahu la macam mana nak bagi dia Sedar hye jung
hye jung:hm takpe la oppa..
jun:hye jung kene kuat tau.. kalau hye jung lemah macam mana nak tolong oppa
hye jung:baik oppa
donghun: oppa balik dulu ye.. nak ikot oppa jejalan?
hye jung:tak kot oppa tinggal sorang
jun:byee
..
*pada waktu pagi*hye jung:(menyediakan sarapan)
chan: (keluar dari bilik)
hye jung:(memandang dengan muka terkejut) fuh arini baru keluar setelah seminggu lebih kurung diri dalam bilik (dalam hati)
chan:hy-hye jung
hye jung:oppa duduk la.. hye jung dah buat sarapan ni
chan:tak sekolah
hye jung:harini hari sabtu
chan:oh.. hmm.. nak pergi mana tu..
hye jung:masuk bilik
chan:mari la makan dengan oppa
..
chan:hye jung.. oppa minta maaf..hye jung:takpee la oppa hye jung faham.. oppa takboleh terima lagi.. lepas mama dengan papa takde
chan:oppa terlalu rapat dengan diaorang lepas mama dengan papa pergi..kami sama sama cari hye jung..
hye jungg:okey oppa benda yang lepas..lepas ok.. sekarang kita yang hidup.. kita kene teruskan okey.. kalau nenek dengan atuk nampak oppa macam ni.. mesti diaorang sedih juga..
chan:oppa cuba ok.. oppa kan ada adik oppa (memegang dagu hye jung)
hye jung:(senyum)
..
*pada waktu petang*chan:nak pergi mana?
hye jung:jumpa seventeen kejap
chan:dah ok dah?
YOU ARE READING
live with seventeen oppa (Season 2)
Non-Fictionbaca season 1 dahulu baru baca season 2 ye!!!! kalau tak baca season1, takkan faham cerita ini! ENJOY!!! :)