Julie Springer gråtandes fram mot räddnings bilen. Nere vid sjön är Liv med Mimmi -snälla Mimmi vakna vakna. -Pappa kommer Alma och Mimmi att klara sig? Lugn Julie de ska hjälpa Er. -Hej vad heter du ? -Liv. -Lugna ner dig vi. Har det under kontroll. -Hjälp henne huhuhuhu. -Lugna ner dig Liv -Vad ska vi göra hon blir ju snart i chocktillstånd? -Ni går och frågar insats chefen. -En av tjejerna är nästan i chock tillstånd -Vad ska vi göra. -Om det inte går att få henne att lugna sig ska ni söva henne. -Jag kommer och hjälper er. -Ni andra kom här ska jag förklara för er vad vi ska göra -Blir passienten. Så upp stressad som hon är så att personen är nära att hamna i chock tillstånd ska ni söva han eller hon. -Du går och hämtar en spianebord -Du hämtar vår medicin väska. -Du och du håller fast henne om hon är rädd för sprutor -Du hämtar nackkrage -Ni två får henne att ligga ner. -Julie kom så går vi och kollar vad de håller på med. -Vad ska ni göra? -Vi ska söva ner Liv för att hon inte lugnar sig -Nej det låter jag er inte göra -Eller hur pappa ? -Julie det blir bäst så. -Låt dem göra det Julie. -Vad gör ni? -Nej jag tänker inte ligga ner -ingen får ta sprutor på mig -Ta sprutan på henne nu då. -Hjälp mig Julie ! - Förlåt pappa men jag måste hjälpa henne -Nej Julie det gör du inte. -rör henne inte -Ta fast henne gå med henne till räddningsbilen så länge. -Ska vi ta dem till sjukhus eller? -Nej vi tar dem till vår brandstation. -De får bli de första att få medicinsk hjälp tills de blir friska här. -Har ni hittat Alma? -Nej Ally -Kom Ally de stannar och letar -Men vi ska åka nu - Gå in här du -Var är jag ? -Du är i brandbilen. -Jag vill inte ligga på någon bår.Ta lös mig. -Nej det kan vi inte gör när vi åker. -Söv henne. -Nej jag vill inte -Nu är vi framme. Ally och Juli följ med här lägg dig i sängen Ally -Men jag har inte skadat mig -Men vi vill ta prover på er för ingen av er har varit till doktorn på ett tag. Nästa dag hade Mimmi och Liv spräng ont i huvudet -ring till någon sköterska så får de kolla vad som är fel. -Vad ska vi göra vi hittar inte Alma ? -Vi får kalla in experter -Ja efter en vecka var alla oroliga att Alma var död.Julie och Liv hade fått åka hem till sig Om ni vill veta om De hittar Alma och hur det blir efteråt så läs fortsättningen hoppas att ni gillar den här delen😀 kommentera gärna och skriv vad ni tycker.
YOU ARE READING
Sjöns hemlighet
AdventureJag Ally,Julie,Liv,Alma hade tråkigt men allvarligt tjejer vi åker till Sjön som ligger några mil här i från.Bra ide men vi har inga badkläder jo jag har nog så det räcker till er alla.Ally kan du kolla om det går någon buss till Linköping ?Ja det...