Zoe och Julie,Liv,Ally Går mot busshållplatsen.Liv funderar på om Zoe verkligen har Almas halsband.Eller om hon bara ljuger för dem att hon vet något om Alma.När de kommer hem till Julie skriver dom upp allt på en lapp vad dom vet om Almas försvinnande.Och allt de kommer i håg de letar rätt på bilder från nyhets tidningar och räknar ut när Alma kan försvunnit.De hittar en märklig nyhets bild som de hämtar ett förstorings glas för att kunna se vad som ligger dolt under sanden på bilden .Liv tar häftigt efter andan i sanden ligger en av Almas baddräkts delar.Almas perspektiv Hon ser att en kvinna håller henne på axeln -Vem är du? -Vi har inte tid för frågor Alma och Kvinnan smyger in på en stig som kvinnan inte tror att Vakterna tog .Men plötsligt knakar en gren bakom dem och där står kungens vakter. -Ta fast dem. Alma och kvinnan springer in i skogen med vakterna tätt efter sig.Alma hör hur kvinnan som hjälpt henne skriker till. -Släpp mig!! Ånej tänker Alma de får inte fått tag i kvinnan hur ska jag rädda henne går det? Samtidigt hör hon när vaktledaren säger till vakterna -hitta henne ni går ditt ni går ditt om ni hittar henne och får tag på henne bind hennes händer med rep vi går inte här i från förrän vi hittat henne. -Ni tre tar henne med till slottet -nej rör mig inte!! Alma smyger in bakom ett träd och hoppas att de inte ser henne från stigen.Alma vet inte vart hon ska gömma sig över natten men hon måste verkligen se sig för de stannar ju där över natten med.Hon funderade ut en plan att rymma där i från på natten men det gick inte för.Plötsligt kom det fyra vakter mot hennes göm ställe hon tänkte smyga mot träden när hon såg tre till som kom från andra hållet hur ska jag göra nu.Hon börja smyga åt sidan men det var för mycket träd och kvistar så hon backa tillbaka mot trädet hon stod vid.Men då hände det.Som inte får hända hon knäcker en kvist.Uppdaterar i helgen den här var för nyår:) 😀 hoppas ni gillar den kommentera gärna och skriv vad ni tycker.
YOU ARE READING
Sjöns hemlighet
AdventureJag Ally,Julie,Liv,Alma hade tråkigt men allvarligt tjejer vi åker till Sjön som ligger några mil här i från.Bra ide men vi har inga badkläder jo jag har nog så det räcker till er alla.Ally kan du kolla om det går någon buss till Linköping ?Ja det...