Before all of these catastrophe begin...
YASMINE
'He sat at the couch where he can against his back. He pulled up a smile and said "I'm gonna be a father," the end' Yasmine tersenyum sendirian. Buku bertajuk Detective karya The Bibicalsinner diletakkan dengan cermat dalam beg sandangnya.
"Macam lama lagi je rehat diorang ni. Aku nak ke tandas dulu lah," Yasmine bangun seraya meregangkan sedikit badannya setelah lama menunduk kerana membaca. Yasmine melangkah ke tandas sambil bernyanyi kecil dan tersenyum ramah pada guru dan junior yang berjalan melepasinya.
Selepas Yasmine masuk ke dalam salah satu kubikel tandas dan menyelesaikan urusannya, suara kekekan sahabatnya, Dini memecah sunyi di tandas itu. Dengan niat ingin menyapa Dini, automatik Yasmine berhenti apabila Dini menyebut namanya.
'Eh dia nak bawangkan apa pulak ni? Ni mesti sebab aku letak selendang dekat patung Jimin dia' tangan Yasmine terhenti untuk mendengar perbualan Dini bersama
Randa dan Oli."Weh aku menyampah gila dengan Yasmine tu! Tak nak pergi kantin sekali pun tak payah la minta belikan makanan. Ingat kita ni kuli?!" Ysmine yang mendengar ayat tersebut terus menekup mulutnya kerana tidak sangka rakannya berkata sedemikian rupa. Suara classmate nya, Randa yang mengapi-apikan lagi kemarahan yang sedia ada dalam diri Dini menyebabkan pembelauan gelombang bunyi di seluruh pelosok tandas tersebut. "Ye la weh. Kalau dia buat homework ke takpe la jugak wei. Ini dia baca novel entah apa-apa. Pastu kau nak tahu, aku ada dengar cerita semalam Yusna tipu cikgu kata homework dia dah siap padahal tak bersentuh lagi. Cikgu Dean tu kan baik. Dia pun percaya je lah cakap Yasmine yang acah naif tu," baru sahaja Yasmine ingin menempelak mereka, satu suara lain turut mengiyakan kenyataan tersebut.
"Ye weh. Hari ni tak salah aku, tajuk buku dia baca tu Detective kan. Aku pun tadi balik kelas nak carik dia, dia tak ada. Aku apa lagi. Try la tengok buku apa dia baca. Kau nak tahu? Dia baca buku yang ada scene bunyi keldai weh! Kotornya otak minah tu!" Yasmine terkejut dengan kenyataan suara tersebut. Memang kalau asalnya, karya The Bibicalsinner mempunyai adegan yang haram dibaca, tapi itu Wattpad version! Versi buku sama sekali tidak ada adegan tersebut. Paling kurang ada kiss and cuddles. And what the heck?! Yasmine siap hokey kerja Science semalam,siap dapat 'a very good job lagi' lagi.
Akibat amarah yang meluap-luap dalam lubuk hati, pintu kubikel tandas dia tolak sekuat hati. Tiga serakan yang sedang menempelkan warna dari batang merah pada bibir kusam mereka, tersasar dan coretan garisan merah menyala terlihat nyata di pipi mereka.
Joker senget ni.
Tak ada rasa ingin tergelak akan monyet yang sedang Yasmine saksikan sekarang ini. Dia terus menolak suara ketiga tadi, yakni Oli. Orang yang tak pernah puas hati dengan hidup Yasmine. Dahla muka hodoh macam Oli London!
"Weh Oli! What's wrong with you dude? I never hold any grudge towards you and why are you always seeks for problems? Aku tak kacau kau la wei. Korang ni hipokrit tahu tak. Aku minta tolong elok-elok kan. Aku siap cakap tadi, kalau menyusahkan tak apa tak payah belikan makanan untuk aku. Lepas tu korang nak belikan and now you're throwing the nonsense accuse on me?! Are you guys had gone mad?! I believe you girls are good friends to me and now what's this?!" Aku dah hilang sedikit kewarasan ketika aku 'hembus' budak bertiga ni. "And little dear, for your information, aku dah hantar kerja Science dengan Maths yang kau tiru aku semalam!". Desahan keras menghuni tandas tersubut sehinggakan adik-adik lower form pun tak berani nak masuk dalam tandas tu.
Yup. I'm definitely giving I'm-on-fire-and-if-you-step-into-this-mess-I'll-burn-you-up aura.
Dini tidak terketar. Namun Yasmine perasan mata Dini tidak terkutik merenung dirinya, mungkin kerana tidak menyangka Yasmine sanggup meninggikan suaranya. "K-Kau kata kitorang gila? Kau kata kau percayakan kitorang?" Dini mencebik sinis. "Heh kitorang tak perlukan manusia otak kotor macam kau dalam group kitorang la. Dah la otak kotor entah-entah dah tak ada dara la-"
YOU ARE READING
Guivillaea
FantasyWhat kind of expression will you make when you open your closet, there is a diamond bridge waiting for you? What kind of face will you make if there is a small boy around 12 introduce himself as the king to that place and he is almost your dead dad...