Chapter 1

1.1K 70 15
                                    

"Hi nama aku Reverse."

'Reverse' seorang pemuda berambut putih dan belang hitam di rambut nya. Kemudian seorang pemuda di sebelah Reverse berkata,

"Nama aku Halilintar, panggil Hali je."

'Halilintar' atau 'Hali' hanya memberi tahu namanya dengan dingin dan seperti tiada perasaan.

"Baik kelas ada soalan nak ditanyakan pada Halilintar dan Reverse?" Tanya cikgu Farah.

Seorang murid mengangkat tangannya dan berkata,

"Korang adik beradik ke?"
Tanya murid itu.

Hali dan Reverse melihat masing² kemudian Reverse bersuara,

"Haah,kitorang adik beradik. Lebih tepat lagi kembar." Kata mereka.

Boboiboy mengangkat tangannya. Cikgu Farah memberi dia kebenaran untuk bertanya.

"Kenapa rupa korang tak sama langsung? Sorang rambut hitam dengan belang putih sorang lagi rambut putih belang hitam. Kembar apa tu?" Boboiboy bertanya dengan penuh soalan.

Hali dan Reverse melihat satu sama lain dengan wajah cemberut.

"...." Hali terdiam.

"...." Reverse juga turut terdiam. Dia memberi Hali 'signal' untuk menjawab soalan Boboiboy.

"Anggap jelah kitorang kembar tak seiras." Hali menjawab dengan acuh tak acuh.

Reverse hanya mengangguk kepala pada jawapan yang diberi Hali. Cikgu Farah mula bersuara.

"Baik kamu berdua boleh duduk di...Hali kamu duduk dengan Gempa dan Reverse kamu duduk dengan Boboiboy. Gempa, Boboiboy tolong angkat tangan." Cikgu Farah mengarah mereka.

Gempa dan Boboiboy mengangkat tangan mereka. Reverse dan Hali mula duduk dan Cikgu Farah mula mengajar.

Skip time

Waktu rehat

"Haihh laparnya aku!"

"Eleh kau memang selalu lapar."
Gempa sindir.

"Eh mana ada! Yang selalu lapar tu Gopal bukan aku." BoBoiBoy menafikan Gempa.

"eh pasal aku pulak?"
Gopal mengjawap dengan tidak berpuas hati.

Mereka berdebat tentang perkara itu sehingga mereka sampai di kantin. haih budak budak ni, gaduh je kerja.

"Haih korang ni. Dah darjah enam pun macam enam tahun. Tk boleh ke matang sikit?" Gempa menghela nafas dengan perangai kebudak-budakan mereka.

"Diorang? Matang? Tah tah nk kiamat dunia ni baru nk matang." Fang berkata dengan pandangan menyindir.

"Ish kau ni Fang, tak baik lah cakap macam tu!" Seorang perempuan bertudung pink berkata.

"Eh, Yaya?!" Fang terkejut dengan kehadiran secara tiba-tiba 'Yaya'.

"Kau ni Yaya, kesian Fang. Lemah jantung dia." Gempa kata sambil menahan gelak.

"Ahahah sorry Fang~" Yaya ketawa.

"Haih kau ni. Dah lah tak pa, jom pergi makan lapar ni." Kata Fang.

"Aku jaga meja, korang pergi lah beli dulu." Gempa berkata lalu berjalan ke meja kosong.

Mereka semua mengangguk dan pergi membeli makanan masing-masing. Fang yang obsesnya beli sampai 17 donut lobak merah. Gopal yang lapar tahap kebuluran belilah macam-macam makanan.

Boboiboy dan Yaya beli di gerai yang sama jadi mereka tak lah membazir duit sangat macam duo-kebuluran tu. Bila di meja Gempa terkejut dengan semua makanan yang dibeli Gopal dan Fang lalu memarahi mereka bagai mak yang memarahi anak yang conteng dinding rumah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Reverse...My enemy or lover?(Discontinued)Where stories live. Discover now