11

173 17 13
                                    

Mereka berjalan-jalan memasuki pasar payang itu . Pasar yang dipenuhi dengan makanan tradisional melayu-indo-thai .

Ain: Kalau korg nk beli , pergilah ~

Ain meninggalkan mereka semua lalu duduk di atas bangku yang tersedia . Mereka semua telah pergi membeli kecuali JiU .

JiU: Ain-ah .

Ain: Eo ? Unnie ? X nk pergi beli pape ke ?

JiU: Kjp lagi . Boleh unnie duduk ?

Ain: Eo ? Ouh boleh je ~

JiU: Gumawwo ~

Ain: Ne ~ / senyum /

JiU: Ain .... ada pape masalah ke ?

Ain: Wae ?

JiU: Xlah . Ain nmpk mcm org lain . Asyik diam je kblkngn ni . Waegeurae ?

Ain: Nothing to say ~

JiU: Kongsilah dngn unnie . Unnie boleh dngr .

Ain: Huh . Sbnrnya , Ain rindu sngt2 dengn ayah Ain . Kadang2 masa Ain nk tidur terbayang muka dia . A-ain —
/ nangis /  Ain xleh lupakan penderitaan dia , unnie . Mak sedara Ain belah ibu Ain pun kutuk dia sbb dia buta . A-apa salah dia unnie ?

JiU: / peluk Ain / A-ain . Maaf kalau unnie x tahu pasal bnde ni .

Itulah kali pertama Ain menangis dpn orang lain slain temannya .

Terseksa ?

Ya dia terseksa . Dia merasa bersalah kerana dulu dia kurang berbakti kpd ayahnya . Dia ingin mengundurkan masa silamnya untuk berbakti pada ayahnya dan cipta lebih banyak kenangan manis bersama ayahnya .

Tapi , manusia xdpt mengundurkan masa . Mereka hanya mampu berdoa yang baik2 shja agar orang yang pergi tenang di atas sana .

Hoshi: Eh knpe ni ?

JiU: Shhh ~

Hoshi: Waegeurae noona ?

JiU: Ain cuma rindu dengan ayah dia je .

Hoshi: Ahh.

JiU: Ain , dahlah nangis tu ye . Nnti Ain pergilah melawat kubur ayah Ain , ok ?

Ain: N-ne ~.

Mereka bertiga pergi mask ke dalam pasar untuk membeli barang yang ada . Kebanyakkan daripada mereka membeli makanan ringan , kuih muih dan cenderamata .


[ To Be Continued ]

(C)RAMADHAN+ATEEZ 2+ ft. DREAMCATCHER [KBS 20]Where stories live. Discover now