Selepas pulang dari mengulangkaji bersama rakan-rakan Dareum aku berkurung di dalam bilik.Tidak mahu makan.Tidak mahu turun ke ruang tamu juga.Jiwa aku hancur.Kemurungan habis.Semua salah abang aku si Dareum tu.
"Woi kau apasal ? Turun makanla gila",Dareum menerjah masuk bilikku.
"Yaa ! Siapa suruh kau masuk bilik aku ? dah la tak ketuk",Dareum menjelingku.
"Selama ni kau terjah bilik aku setiap pagi tu ada aku marah ? Kau siap siram aku lagi",aku menekup mukaku di bantal.
"Tak kau ni kenapa ? Sejak kita dekat cafe study tadi lagi aku perati sampai ke rumah. Dengan bajunya tak ganti selekeh nak mampus",aku mula meraung.
"Semua ni salah kau huwaaa kenapa kau tak cakap Kim Taehyung tu kawan kau !",aku baling bantal kecilku kearahnya.
"Alahai tu je sebab kau ? Patut malu-malu duduk sebelah dia tadi",aku terkenang kejadian di cafe tadi.
Trowback
"Han Dareum ! Bro lama tak lepak",Taehyung berpelukkan dengan abang aku.
"Tulah, busy dengan class itu ini harini pun aku ada tuisyen tapi aku ajak kembar aku ponteng",Taehyung memandang aku.
"Lah dia kembar kau ke ? patut selisih kadang-kadang aku cam familiar je tengok dia",muka aku mula kemerahan fuhh tak sangka crush aku notice aku jugak selama ni.
Semua rakan Dareum seramai 3 orang mengambil tempat masing-masing dan Taehyung duduk di sebelah aku,Ya Tuhan ! Kau sahaja yang tahu akan perasaan aku ketika itu.
Kami mula belajar namun aku tak mampu tumpukan perhatian sepenuhnya.Kadang-kadang dia sisih rambut kebelakang.Longgarkan tali leher. Tiba-tiba bukak satu persatu butang baju . Apa dia ingin mengoda aku disini.
"Kau kenapa Soori merah muka kau ni demam ke ?",soal Dareum tiba-tiba.
"AAA-AA aniyaa. Nak gi tandas kejap",aku terus melulu ke tandas gayanya macam orang yang sakit perut teramat.
Aku boleh dikatakan berkurung di tandas lebih 30 minit, aku terlalu excited dan menghubungi Jinhee lalu menceritakan tentang Taehyung.
Kembali sahaja ke tempat tadi aku lihat Taehyung sudah tiada.Aku tertanya-tanya ke mana dia pergi namun takkan aku nak tanya Dareum nanti apa kata kawan dia yang lain.
End Trowback
"Dia gi mana wey lepas aku balik dari tandas?",Dareum menunjal kepala aku.
"Kau macam psycho tau,takyah lebih-lebih eh pergi turun cepat makan tapi mandilu busuk sia rambut kau last kau cuci 3 hari lepas kan ?",aku terus bangun mengambil tualaku.
"Aku cuci hari-hari okay. Aku nak bagi Taehyung mencium aroma bau rambutku yang wangi~",aku lihat abangku sudah naik meluat.Terus dia keluar dari kamarku.
Hujung minggu yang menyenangkan.Aku sendirian di bilik pasang lagu BTS kuat-kuat memandangkan omma dengan appa pergi berbelanja di mall. Korang cari Dareum ke ? Dia katanya nak pergi main basketball pagi-pagi dengan member-member dia.
Aku punyalah beria nak ikut tapi dia tak bagi, alasan dia semua lelaki.Haritu elok je bawak aku study dengan kawan lelaki dia,mesti dia tak bagi aku dekat dengan Taehyung.DENGKI.
Sedang aku bersuka ria sendirian aku dapat mesej dari kawan lamaku, So Doyoung. Kami memang rapat dulu tapi sejak berpisah kelas ni susah nak berhubung.
So Doyoung
Jahatlah kau ni
Sampai hati kau buat cerita pasal aku kan
Me
Aku buat cerita apa ni ?
Aku tak faham
So Doyoung
Ada orang bagitahu aku yang kau buat rumor kata aku dengan In Sung buat benda tak elok dekat sekolah
Me
Bila masa aku buat cerita
Aku ada terdengar pasal benda ni
Tapi aku tak delah sampai nak cerita dekat semua orang
So Doyoung
Kau dengar cerita ni dari siapa ?
Me
Budak lelaki kelas aku tapi aku tak nak bagitahu siapa
Nanti bergaduh pulak
So Doyoung
Baik kau bagitahu je
Aku nk tanya dia je hal sebenar
Me
Hmm tapi janji jangan marah dia
Jaemin
Aku mintak maaf sangat kalau kau rasa aku yang sebarkan cerita ni tapi sumpah aku dengan kawan-kawan aku je tahu
Aku pun tak percaya dengan rumor tu
15:00 PM
"Han Soori!",Dareum menerjah bilikku.
"Apa ?",aku melihatnya seakan sedang marah.
"Apasal kau pergi reka cerita pasal So Doyoung dengan boyfriend dia ? Kau tahu tak dah tersebar dekat semua budak kelas 3 ?Kau nak tunggu sampai satu sekolah pulak tahu ?",aku terkejut.
"Kau jangan suka-suka nak menuduh aku.Aku dah bagitahu Doyoung aku tahu cerita ni dari orang lain and aku tak sebarkan,kalau kau tak tahu cerita sebenar jangan main tuduh",Dareum mendekati aku.
"Samalah macam kau,tak tahu cerita sebenar lepastu pergi reka cerita putar belit sana sini",aku bergitu geram terus aku halau dia keluar.
Aku mengunci pintu dan berkurung.
Aku menangis teresak-esak.
Ku pikirkan dia sebagai abang akan percayakan aku tapi tak aku salah.
tbc...
Adakah rumor ni akan tersebar lebih meluas ? Siapa yang dah menfitnah Soori ?
Vote
Comment
Follow
Share