"kau knp pelik je aku tgk kau,dari pagi tadi"kata Suga yg dari tadi mendiamkan diri,akhirnya bersuara juga.V hanya mampu menggelengkan kepalanya dari tadi.Member yg lain semuanya sedang dibuai mimpi mestilah penat katakan akibat konsert tadi,hanya Jimin,Suga dan V tak tidur.
#Di tandas
(5:24 p.m)
"bunyi tapak kaki siapa semalam?"soalan itu masih bermain di fikiran V,sambil melihat dirinya di cermin.
.........FLASHBACK........
#Dlm dorm
(11:00 p.m)
"weee korang aku off lampu ye"kata Rap mon yg sedang menekan butang suis lampu,dah terus membaringkan dirinya di atas katil.Suasana di dalam dorm tu terus jadi sunyi sepi."MAK AIII GELAP GILER"kata J-hope sambil bermain dgn smartphone nye itu.
"bukan ke selalunya gelap begini?"tanya Rap mon sabil memandang arah J-hope."korang ni tak ngantuk ke?"tanya Suga yg dari tadi ready nak tido tapi ade pulak yg memekak malam-malam buta ni,membuatkan dia terganggu.
"wehhh korang,aku tak boleh tido,tak ngantuk arhh"kini kata Jin."dad,mom and pink princess,PLEASE SLEEP OK!"arah Rap mon pada mereka
#5 minit kemudian
"WEE V KAU DAH TIDO KE!!!???"jeritan Jin itu membuatkan Rapmon dan Suga bengang dgn Jin."hyung tak yah lah jerit,sakit telinga V"merungut V.Rapmon dan Suga terus menatap wajah Jin dgn perasaan marah walaupun time tu tgh gelap gelita."what?"tanya Jin.
"dia boleh tanya lagi eiii geramnya aku,sabar swag"Suga memberikan pandangan maut pada Jin."doh la tu,tok sah gaduh,tak baik"arah Rap mon."k fine jom tido"kata Suga mengajak mereka tidur.
(11:30)
Rap mon,Suga dan Jin sudah dibuai mimpi,manakala V masih ragu-ragu hendak tido.Tiba-tiba,V mendengar tapak kaki seseorang yang sedang berjalan menuju arah katilnya.V pun menoleh pandangan ke arah member-membernya.
"Semua dah tido,tadi tu bunyi tapak kaki siapa?"tertanya-tanya V ingin mengatahui bunyi tapak kaki itu milik siapa.
^Hope enjoy with my story^
YOU ARE READING
Hantu tu girlfriend kau?
FanfictionHero:Kim taehyung(v) Kawan Hero:Bts Heroin:Kim naerin(ghost) V,perangai dia kan suka kacau orang,tapi semenjak kebelakangan ni dia jadi pendiam akibat ade sesuatu yang bermain di fikirannya. Member2 bts pon terkejut sikap V yg dah banyak berubah."V...