Mereka pun berlumba-lumba untuk melihat apa yang berlaku dekat dapur.
"wee ape berlaku"tanya Jimin sebab tak berapa nampak sangat ade orang halang katakan."la pinggan jatuh rupanya"kata Rap mon,"hok aloh"kata Suga,"gua bikin ape lah tadi"kata Jin,"iii buat terkejutkan orang je"kata V,"ehem2 bersihkan elok2 ye jangan sampai ade orang yang terpijak pulok!"kata Jungkook.
Mereka pun beredar dari situ,"SORY2"kata J-hope dari dapur yang sedang basuh pinggan."hyung jom lah main game,PLEASE!"merayu Jungkook.
"yelah"kata V dengan lemah,mereka pun main game,sampai tergelak-gelak pun ade,yang nak menangis pun ade.Yang Rap mon pula asyik tergelak je melihat gelagat mereka,Jimin pulak berselfie dengan Suga tengah-tengah selfie tu sempat buat muka buruk.Manakala Jin pula melayan perasaan sendiri.
(10:45p.m)
"jom tidur"kata Rap mon,mereka pun bergerak masuk bilik dan membaringkan diri di atas katil masing-masing."macam biasa aku tutup lampu erkk"kata Rap mon,tiba-tiba ada seseorang membantah."aku tak leh tidur lah,kita nyanyi lah dulu"kata Jimin,"arhh aku dah ngantuk aku tidur dulu nanti tutup lampu sendiri tau"kata Rap mon."ok"kata Jimin.
Mereka pun menyanyi lagu Happy ending-Epik high,time rap Suga dan J-hope akan rap,time yeoja tu Jimin dan Jungkook akan nyanyi.Manakala V dan Jin tukang gelak,haha mana taknya suara tak sesuai nyanyi lagu tu.
Lepas tu mereka menyanyi lagu Good Boy-GD X TAEYANG,apa lagi Jimin dan J-hope start lah menunjukkan tariannya.
(11:30p.m)
Dah macam-macam lagu mereka pasang."wee dah lah aku dah penat and aku nak tidur bye"kata Jimin,"kitorang pun"kata J-hope,Suga,Jin,Jungkook dan Jin.
"ehh V dah tidur ke?"tanya Jimin,"a ah"jawab Suga.Mereka pun tidur,lampu pun dah ditutup oleh J-hope.Semuanya tidur dengan tenang.
(3:34a.m)
V terjaga,dia terus melangkah keluar dari bilik mereka lalu berjalan melangkah masuk ke tandas.Lepas di keluar dari tandas......
PUKKK!!!!(bantai je bunyi XD)
"bunyi ape lak tu?"tanya V sambil berjalan ke arah ruang tamu."alamak macam mana ni"tanya Naerin dalam hati,"aduh kenapa lah aku gi sentuh tadi"katanya lagi."macam mana frame gambar ni boleh jatuh"V pun menoleh pandangan ke arah bilik mereka."rasanya tak da sesiapa pun yang bangun"V pun menoleh kembali pandangan ke arah frame yang jatuh itu.
Naerin hanya memerhatikan V dari dekat,lalu dia duduk depan V."KENAPA FRAME GAMBAR AKU YANG PECAH?"terkejut V apabila mengetahui frame gambar dia yang pecah,frame gambarnya diletak di atas meja.Selain itu terdapat frame gambar Jin,Rap mon,Suga,J-hope,Jimin dan juga Jungkook.Tapi yang peliknya frame mereka semuanya tersusun atur seperti biasa kecuali frame gambar V.
Naerin pun mula main bibir,kerana takut jikalau V marah.V pun membersihkan kawasan itu,"oppa...mianhae"kata Naerin,"suara yeoja mana pulak tu?"V berasa pelik."alamak dia dengar suara aku"Naerin terus menutup mulutnya dengan menggunakan tangannya.
V pun tidak mempendulikan suara itu,baginya mungkin hayalannya saja,V terus melangkah masuk ke bilik lalu dia terus membaringkan dirinya di atas katilnya.
(4:00)
V pun dah dibuai mimpi,Naerin datang menghampirinya lalu dia membaringkan dirinya di sebelah V.
-mianhae part ni pendek and tak berapa best-
-hope you all enjoy with my story XD
YOU ARE READING
Hantu tu girlfriend kau?
FanfictionHero:Kim taehyung(v) Kawan Hero:Bts Heroin:Kim naerin(ghost) V,perangai dia kan suka kacau orang,tapi semenjak kebelakangan ni dia jadi pendiam akibat ade sesuatu yang bermain di fikirannya. Member2 bts pon terkejut sikap V yg dah banyak berubah."V...