Tyra mati kan phone dia sebab dia tak nak sesiapa pun yang kacau dia ... hati dia tengah retak seretak2nya ... Tyra menyorok di kediaman dia yang mana tak ada seorang pun yang tahu termasuk parents dia sendiri .. dia dah terlalu letih dengan semua orang yang ada di sekeliling dia .. terlalu banyak bebanan hidup yang dia kena tempuh... ada kalanya dia rasa nak bunuh diri tapi dia masih tahu kenapa tuhan bagi dia nafas untuk terus kan hidup ...
So pagi hari tu tyra jumpa ada 1 ekor anak anjing brown di depan pintu rumah nya ..
Tyra bahagia melihat 1 ekor anak anjing tu langsung tyra bawak masuk ke dalam rumah dan memasak rebusan ayam .. untuk di beri makan ...
Tyra baru selesai membersihkan diri .. dia ingat offday dia ni nak pergi jalan2 bersama 1 ekor anjing nya dan boleh cari keperluan anjing2 tu jugak ...
tengah Musim snow sekarang dan tiba2 tyra dengar ada orang yang mengambil gambar ya bersama anjing nya ...Tyra: hey ! Who are you ? Why are you taking a picture of me and my dog ? (Sambil pegang bahu orang tu yang baru nak lari )
Stranger: I'm so sorry ,I don't mean to but you look so beautiful with the dog so that's why I'm taking th picture .. (sambil tunduk berkali2 tanda mintak maaf )
Tyra: can I see it ?
Stranger: sure2 (sambil tunjuk hasil gambar nya )
Tyra : wow you are really pro ... selalu ambik gambar model ke ?
Stranger: saya baru nak interview kerja bahagian photography dekat syarikat big hot entertainment.. dan awak pun nampak macam model
Tyra langsung tutup muka dia dan dokong anjing nya pergi meninggalkan laki tu ...
laki tu pun macam pelik asal tyra tiba2 lari kan ..Dalam masa yang sama stranger tu post gambar Tyra .. dengan ayat kalau dia baru berjumpa dengan seorang bidadari yang sangat cantik .. dan ramah ...
Baru 3 minit stranger tu post pasal gambar tu .. dah ramai yang komen cakap tu anak orang besar syarikat big hit entertainment yang lama hilang tak tahu ke mana ..
Stranger tu cuba ikut jalan tyra tapi sampai ke hujung tapi tak berhasil menemukan tyra sebab mungkin tyra dah naik kereta drive ke tempat lain ...
Tyra pun pergi ke pet shop untuk beli keperluan anjingnya.. baru jer dia masuk semua staff situ sambung dengan ramah sebab customer kan memang ah ... tyra hanya senyum jer dan lalu mencari barang2 yang dia perlukan ...
Manakala taehyung di tempat bts dia selalu kena pergi show sini sana dan live sini sana .. walaupun hati dia gelisah sebab tak dapat tahu di mana keberadaan tyra dia still kena go on dengan program bts ...
Tyra pun dah nak bayar barang2 tu tiba2 ada seorang staff lelaki dia cakap ni budak tu dia yang orang tengah cari sambil tunjuk2 tyra ke staff lain jugak ...
Tyra bayar dan ambik barang tu blah ..
Laki tu pun lari ke tyra dan tahan ..
stranger: hey ! Go back home lah kau buat parent dan tunang kau ! Risau !
Tyra : mind your own business man... I don't ask you for help so leave it !!! (Sambil tumbuk sikit Perut laki tu dan masuk kereta terus blah )
Laki tu terkejut dengan kata2 seorang tyra .. sangat berubah .. tpi body still mantop .. cuma yang berubah daripada tyra sebab tyra pandai beladiri ada skill boxing...
YOU ARE READING
Bad guy to sweet guy
RandomTyra adalah seorang model terkenal di sebuah syarikat di big hit entertainment... dia jugak seorang anak di syarikat situ ... kerana kesibukan dia ... dia tak der masa untuk bercinta ... apakah yang berlaku dengan tyra ? Apakah tyra akan berubah men...