Chapter 3

1.5K 145 33
                                    

*SKIP DI DALAM KELAS*

"Ok.. harini kita ada classmate baru" kata Cikgu Bomi. "Annyoenghaseo.. nama saya Jisoo" kata Jisoo. "Nama saya jennie" kata Jennie pula. "My name is Park Chaeyoung tapi panggil jer saya Rosé" Kata Rosé sambil tersenyum nipis. "I'm Lalisa Manoban, call me Lisa" Kata Lisa sambil senyum.

"Wah.. target baru ni" kata Jin. "Body goals" Kata Jimin sambil smirk. "Cantik pun cantik" kata Taehyung. Jungkook pula hanya memerhati Lisa.

"Jisoo, kamu boleh duduk dengan Sana, Jennie, kamu duduk dengan Nayeon, Rosé duduk dengan Dahyun, Lisa, kamu duduk dengan Tzuyu" kata Cikgu Bomi. "Nee, ssaem" kata Jennie.

"Hai Rosé!" Tegur Dahyun. "Hai too Dahyun!!" Kata Rosé lalu Mereka ketawa bersama sama. Jimin hanya memerhatikan Rosé sambil tersenyum kecil. Dia merasakan sesuatu di hatinya apabila melihat Rosé. Tapi dia tak tahu apakah rasa tersebut.. dia memilih untuk melupakan perasaan tersebut.

*SKIP REHAT*

"BLACKPINK! Jom rehat sekali dengan kami" ajak Momo. "Bolehh" kata Lisa. Rosé berjalan disebelah Dahyun dan tiba tiba ada seorang yeoja mendekatinya. "Hai twin!" Kata yeoja tersebut. "Twin?!" Kata Dahyun. "We have the same name you know? My name is Chaeyoung too dan saya pun ahli Twice" Kata Chaeyoung sambil menghulurkan tangan untuk bersalam. Rosé menyambut tangan Chaeyoung.

*SKIP DI KANTIN*

"Korang nak makan ape?? Kami belanja" kata Jihyo. "Wow.. betul ke ni?? Thankss" kata Rosé. "Ikut jelah awak nak beli apa apa pun.. kami ok je" kata Lisa. "Ok.. Momo, Jeongyeon dan Sana ikut Unnie" kata Nayeon. "Chaeyoung - ahh" panggil Rosé.

"Nee? Wae?" Tanya Chaeyoung. "Siapa diorang tu? Sekeliling diorang penuh perempuan.. geli lah pulak" tanya Rosé sambil menunjuk ke arah BTS.

"Diorang ke? Nama geng diorang tu BTS. Diorang tu boleh dikira internasional playboy. Setiap hari mesti tukar kekasih.. kalau awak nak tahu, Tzuyu pernah suka kat salah seorang dari geng diorang tu.. mujurlah Nayeon Unnie halang" Kata Chaeyoung.

Jimin hanya membiarkan seorang yeoja duduk di atas pahanya. Perempuan itu sedang menggoda Jimin namun tumpuan Jimin tertumpu kepada Rosé. Apabila dia melihat Rosé sedang menunjuk ke arah mereka, dia berpura pura melayan perempuan yang berada di pahanya.

Vote for next chapter okeyh? ❤️❤️

REVENGE.Where stories live. Discover now