*SKIP DI DALAM BILIK*
"Unnie, kami nak tahu semuanya tentang Unnie boleh?" Tanya Itzy. Twice? Nayeon, Jeongyeon, Momo, Mina, Sana tolong BIGBANG memasak. Dahyun, Tzuyu, Jihyo, Chaeyoung pula bermain game controller di ruang tamu.
"Boleh.. ape tu ITZY?" tanya blackpink sambil makan snack bersama Itzy. "Unnie dah ada boyfriend ke?" Tanya Chaereong. "Belum.. kami tak pernah couple sebab Oppa kami tak bagi kebenaran" jawab Jennie. "Jennie Unnie, type Jennie Unnie macam mana?" Tanya Yeji. "Unnie nak yang setia, tinggi, sexy, suara bagus" kata Jennie lagi. "Kalau Taehyung Oppa?" Tanya Yeji lagi. "Ew, no.. Diorang tu playboy, tak setia" kata Jennie sambil acah nak muntah.
"Jisoo Unnie... Nak tanya benda boleh?" Tanya Lia. "Boleh.. ape?" Tanya Jisoo pula. "Apa hobi Unnie? Tell me everything about you pleasee?" Kata Lia lagi. "Kenapa nak tahu ni?" Tanya Jisoo sambil ketawa. "Sebab Unnie ni idol Lia" jawab Lia namun dalam hati dia takde orang yang tahu sebab dia hampir tertangkap tentang Jin Oppa.
"Ok.. Hobi Unnie menyanyi.. Unnie ada seekor anjing, nama Dalgom.. Unnie lahir 3 January 1995.. Unnie ada Oppa nama Taeyang, G - Dragon, Seungri, Daesung dan T.O.P" kata Jisoo lagi. "Daesung Oppa paling rapat dengan Unnie.. Rosé Unnie paling rapat dengan Taeyang Oppa, Jennie Unnie pulak dengan G - Dragon Oppa, Lisa pula dengan Seungri Oppa" terang Jisoo. "Habis T.O.P Oppa? Dia rapat dengan siapa?" Tanya Lia lagi. "T.O.P Oppa sayang kami sama rata.. T.O.P Oppa la yang cari duit untuk kami makan jadi T.O.P Oppa tak ada masa untuk kami.. But kami still sayang T.O.P Oppa sebab dia sayang kami" kata Jisoo pula.
"Best nye kehidupan Unnie" kata Lia dengan mata bulat bersinar. "Tak best pun... Sebab Unnie hilang ibu bapa Unnie masa Unnie umur 6 tahun" kata Jisoo sambil menahan tangisannya. Lia langsung memeluk Jisoo. "Sorry Unnie.." kata Lia. "Takpe.. bukan salah kamu pun" kata Jisoo lalu dia tersenyum nipis.
"Lisa Unnie!!" Jerit Yuna lalu datang ke arah Lisa sambil membawa snek. "Kenapa Yuna?" Tanya Lisa. "Type lelaki Unnie macam mana?" Tanya Yuna lagi. "Unnie nak yang pandai menari, handsome, pandai, baik" kata Lisa sambil menutup matanya dan tersenyum. "Amboi Unnie.. dah sampai tahap planet Marikh tu" kata Yuna lalu mereka ketawa bersama. "Bagi Yuna la.. Unnie sesuai dengan Jungkook Oppa" kata Yuna lagi. "Ye ke... Unnie rasa Unnie lagi sesuai dengan boyfriend Yuna, Huening Kai.." kata Lisa sambil tersenyum jahil. "UNNIE!!" kata Yuna sambil memukul Lisa menggunakan bantal.
"Rosé Unnie!! Type lelaki Unnie macam mana?" Tanya Ryujin. "Hmm.. Unnie nak lelaki yang suara sedap, pandai main gitar, tinggi, handsome of course.. baik" kata Rosé sambil bermain guitar. "Oo... Type Unnie sesuai dengan Jimin Oppa" kata Ryujin. "Eww, no... Jimin tu dahla pendek, playboy pulak tu" kata Rosé sambil menggelengkan kepala tanda tidak setuju. "Kesian Jimin Oppa" kata Ryujin lagi lalu dia ketawa bersama Rosé.
"SEMUA TURUN MAKAN WOI" jerit Jihyo dengan high note nya. "Jom makan!!" Jerit Rosé dan Lisa lalu mereka menuju ke dapur bersama sama
YOU ARE READING
REVENGE.
Fanfiction❝Korang ialah orang yang berjaya mengubah kami dalam sekelip mata❞ ~ Please stop all of this... 😭 ~ Blackpink - ahh, saranghae ❤️ ~ Maafkan kami tapi.. kami tak boleh terima cinta korang 😔 ~ KAU DENGAR SINI BTS !! KAMI BERSUMPAH !! ATAS NAMA KAMI...