Luo Yi

44 4 0
                                    

Great Dragon : Siapa kau ni??

Luo Yi : Aku...kesempurnaan alam. Segala yg hidup berada Di bawah naunganku.

Dengan satu gerakan...Luo Yi menghasilkan tenaga magik yg berupa Yin Yang lalu membebaskannya Di udara.

Seluruh pelusuk Cadia Riverlands digemparkan dgn penampakan bayangan Yin Yang.

Great Dragon : Nampak nya...ini Akan menjadi pertarungan berat sebelah.

Dengan serta merta Great Dragon menggunakan kuasanya.

Great Dragon : Seiryuu !! Guòlái !!

Satu lingkaran kuasa yg kuat mengelilingi badan Great Dragon.

Great Dragon : Kau yg nakkan semua ni. Sekarang kau tanggung!

Pantang dicabar....Black Dragon juga mengaktifkan kuasanya.

Black Dragon : Jìnlái!! Hēilóng!

Dan muncullah satu lingkaran hitam yg mengelilingi Luo Yi Dan Black Dragon serta mengubah rupa bentuk Black Dragon.

Dan muncullah satu lingkaran hitam yg mengelilingi Luo Yi Dan Black Dragon serta mengubah rupa bentuk Black Dragon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Black Dragon : HAHAHAHA!! NAMPAKNYA AKU SUDAH MASUK KE FASA KEDUA! KAU LEMAH SEKALI SAHABATKU.

Black Dragon berkata dgn suaranya yg garau itu.

Great Dragon terkejut melihat perubahan sahabatnya itu lalu membuat serangan.

Luo Yi : Huh! Jangan sentuh tuan aku!

Luo Yi membuat satu lingkaran Yin Yang gergasi membuatkan Great Dragon tidak dapat menghampiri mereka.

Great Dragon : Erghh k-kuasa ni...hishh! Hiyaa!

Dengan mudahnya...Great Dragon melumpuhkan pertahanan mereka.

Black Dragon : MATILAH KAUU!!

Dengan sepantas kilat...mereka bertarung menyebabkan keadaan sekeliling huru hara disebabkan pergerakan mereka yg rawak.

Serangan demi serangan mereka lontarkan Dan ada kalanya berpihak pada Great Dragon tetapi ada kalanya berpihak kepada Black Dragon yg kerap kali dibantu Luo Yi.

Dengan menyirapnya Great Dragon....dia menendang ke muka sahabatnya itu sebagai target tetapi dihalang dgn serta merta. Lalu kakinya yg satu lagi terus menerkup pangkal leher Black Dragon.

Black Dragon terkejut lalu dibalingnya ke bawah dengan kuat.

Black Dragon : Aakhh!!

Sambil darah keluar Dari mulutnya akibat impak yg begitu kuat.

Dengan kelajuan kilat....Great Dragon kini berada Di belakang Luo Yi dgn pandangan yg mengerikan.

Luo Yi : S-sejak bila-

Great Dragon : Aku takkan cederakan perempuan...tapi

Great Dragon menggunakan teknik titik tekanan dan melumpuhkan saraf Luo Yi untuk sementara.

Black Dragon yg menyedari akan hal itu...terus menerkam Great Dragon tetapi di elak. Dengan kesempatan itu...dia mengambil Luo Yi yg sudah lemah dan terus lari bersama nya.

Black Dragon : AKU AKAN KEMBALI SEIRYUU ! KAU TUNGGULAH!

Lalu mereka berdua hilang Dari pandangan.

Great Dragon hanya melihat sahaja mereka dgn perasaan yg sedih tanpa ingin mengejar mereka.

FLASHBACK OFF

Great Dragon : Dan dengan itulah....saya menggunakan kuasa yg ada ni untuk melindungi Cadia Riverlands dan menutupnya dgn kuasa Yin Yang.

Ling yang sedang memantapkan skillnya sambil mendengar kisah Great Dragon hanya terdiam.

Baxia : Huh...Lepas tu...berani pula dia buat kacau di Kuil Barat.

Zilong : Haa? Dia ada buat serangan?

Baxia : Ya...tapi keadaan dia sangat lemah masa tu...Tak tahu kenapa. Dan....Aku...tolak dia jatuh ke tebing GuangZhou.

Great Dragon : Itu tidak menjadi masalah padanya.

Ling serta merta turun dari batu batuan itu.

Ling : Habis tu...apa yg dia buat dgn budak perempuan tu?

Baxia : Itu...tak pasti. Rekrut pembantu?

Zilong : Entahlah...semua tu tak penting...yang penting....dia dah kembali....kuil Selatan ni...macam ada yg tak kena lah.

Great Dragon : Hmm....dia semakin mahir gunakan Seiryuu. Ada tujuan lain juga saya bawak kamu semua ke sini....terutamanya kamu...Ling.

Ling : Saya?

Great Dragon : Saya dapat rasakan semangat Black Dragon di sini. Dan kuil ni ..taklagi suci....jadi....upacara penyucian akan dilakukan...ke atas kamu.

Ling : Saya Akan terima seadanya.

Tiba-tiba....muncul sekumpulan asap gelap yang menyelubungi kuil tersebut. Keberadaan kuil Selatan di atas gunung membolehkan mereka melihat seluruh Cadia Riverlands yang juga diselubungi asap gelap tersebut.

Luo Yi : Keseimbangan dunia....merangkumi kesejahteraan.

Mereka hanya mampu melihat Luo Yi yang muncul Di sebalik asap gelap tersebut.

Great Dragon : K-kau...!

Luo Yi hanya tergelak kecil.

Luo Yi : Hm bagus...Seiryuu , Suzaku  dan bahkan Genbu pun ada di sini? Hahahah! Menguntungkan!

Ling hanya menatap dengan wajah yang dingin.

Luo Yi : Tiada apa yang berkekalan!

Luo Yi terus menggunakan Qinggong kepunyaannya dan terhasilah gelombang Yin Yang bersaiz besar dan menyerang Cadia Riverlands.

Great Dragon : Kamu semua kena hentikan dia!

Ling terus melompat ke atas dengan Qingging-nya dan melibas pedangnya ke arah Luo Yi.

Luo Yi perasan akan kehadiran Ling dan dengan mudahnya...tangannya menangkap pedang Ling tanpa tercedera.

Ling terkejut lalu berundur ke belakang.

Ling : Macam mana....kau...?

Luo Yi : Ahaha~ Aku boleh memanipulasi apa2 sahaja mengikut kemahuan aku!

Tiba tiba Luo Yi sudah berada di belakang Ling dan menolaknya dengan gelombang Yin Yang.

Ling terpelanting ke atas bumbung Kuil Selatan.

Baxia : Hei kau!

Luo Yi hanya memandang Baxia dengan dingin.

Baxia terus melompat ke arahnya dan mengaktifkan Baxia Unity Shield dan berlanggar dengan Luo Yi.

Kuasa yang dikeluarkannya terganggu dan Luo Yi jatuh ke tanah.

Luo Yi : Erg...Tak guna kau!

??? : Dah cukup!

Bersambung....

The Oriental Fighters Where stories live. Discover now