Malam itu...
Wanwan : Eh? Saya kena tidur sini ke??
Great Dragon : Eh mestilah...kamu mempunyai kuasa yang istimewa...jadi...saya kenalah latih kamu supaya kamu tidak menyalahgunakan kuasa tu.
Wanwan : Hm saya tak faham lah.
Blur
Great Dragon : Macam ni....Dalam mitologi Cadia Riverlands...terdapat empat Mata angin...Utara , Timur , Selatan dan juga Barat. Keempat empat mata angin ini dijaga rapi oleh empat Dewa yang berbeza. Seiryuu , Byakko , Suzaku dan Genbu.
Wanwan : Hah? Byakko? Itu kan kuasa saya.
Great Dragon : Ya. Kamu salah satu pewarisnya. Di sini...Dragons Altar...pusat kepada Cadia Riverlands...terdapat empat Kuil di setiap mata angin. Kuil Bêi (Utara) , Kuil Dōng ( Timur) , Kuil Nán (Selatan) dan Kuil Xīfāng (Barat). Setiap kuil ini...mempunyai penjaganya sendiri...tetapi sudah 100 tahun...kuil ini terbiar dan dengan itu...kuasa jahat HēiLóng dapat merosakkan segala yang ada Di sini.
Wanwan hanya terdiam.
Great Dragon : Dah. Pergi tidur...banyak lagi yang kamu perlu tahu esok.
Wanwan hanya menurut dan pergi ke sebuah bilik yang telah disediakan.
Sementara itu...di Hēi'àn Shéndiàn.
Yu Zhong : Dah sedia?
Luo Yi : Sudah , Tuan.
Yu Zhong : Baik...mulakan ritual ni.
Dengan pantas...Luo Yi membuat sejenis mantera yang mana Black Dragon duduk Di tengah² lingkaran mantera tersebut sambil bertafakur.
Setelah itu...muncul tanda yang sama di atas dahi Black Dragon.
Tanda tersebut juga muncul pada dahi Wanwan. Dan tidak semena-mena nya...Wanwan seperti dijampi dan membuka matanya yang kelihatan ber iris ungu...melambangkan Black Dragon sedang merasukinya.
Lalu dia bangun katil nya dan menuju keluar mencari sesuatu.
Great Dragon yang sedang bertafakur perasan akan Wanwan yang bertingkah agak aneh pada malam itu.
Great Dragon : Nanti. Kamu nak kemana ni?
Wanwan hanya terdiam. Dia memandang Great Dragon dengan pandangan yang mematikan.
Great Dragon tidak terkejut dengan apa yang terjadi.
Great Dragon : Kau gunakan budak ni...dia tak bersalah lah! Keluar!
Wanwan (Yu Zhong) : Heh...lama tak berjumpa wahai SAHABATKU.
Great Dragon : Kau jangan nak mengampu...Aku tahu apa kau nak buat...rancangan kau pasti gagal Kali ni.
Wanwan (Yu Zhong) : HAHAHAHA. Aku kagumi semangat kau yang yakin tu...tapi..
Wanwan yang dirasuk itu mengeluarkan senjatanya Crossbow of Tang lalu mengacukannya kepada Black Dragon.
Wanwan (Yu Zhong) : Apa yang kau tahu tentang Byakko?
Great Dragon : Lebih Dari apa Yang kau sangka!
Great Dragon terus menghentak tongkatnya dan cahaya hijau berupa Yin Yang keluar dan menyelubungi ruangan tersebut.
Great Dragon : Nampaknya ..Aku sendiri yang kena 'halau' kau!
Wanwan yang dirasuk itu hanya tersenyum.
Wanwan (Yu Zhong) : HAHAHA. Sini aku beritahu kehebatan Byakko.... ANAK PANAHNYA MENGGIGIT!!
YOU ARE READING
The Oriental Fighters
FantasyCadia Riverlands merupakan tanah suci tersembunyi yang menyimpan pelbagai rahsia. Guru utama Yin Yang , Great Dragon melindungi tanah suci tersebut dengan kuasa perlindungan Yin dan Yang. Namun , kini digemparkan dengan kes pembunuhan kejam yang ser...