Kim mingyu bukan asing lg name nya dalam industri perniagaan di korea selatan.. Kecekapan yg dtunjukkn dlm perniagaan buatkn ramai persaing mahu menyaingi perniagaannya.. Dia pdi berbusiness spt bapanya.. Kim taehyung.. Setiap project yg dia dpt mesti akn berjaya dgn cemerlangnya..
Hidupnya sempurna dmata netizen tp bg mingyu.. Hidupnya x sempurna slagi dia x bertemu cinta hatinya dizaman tadika...
Mingyu : apa laa dia buat skrg?? Hidup ke dh mati dia??
Mingyu teringat zaman kecil2nya dulu..*******
Masa tu mingyu umur 6thn n bermain suami isteri n anak2 bersama seorg budak perempuan yg comel berambut panjang paras pinggang bernama mia
Mingyu : sy jd mama.. Mia jd papa.. Anak anjing ni jd ank kita..
Mia : ok..
Mingyu : nanti besar kita kawen betul2 ok..
Mia : baik!!
Mereka bermain dgn gembiranya..******
Tu jer kenangan yg mingyu igt sampai besar.. Yg lain dh x igt.. Mingyu terpisah dgn mia sbb family mia berpindah ke amerika syarikat.. Sejak tu lost contact... Ramai girls nk mengoratnya tp dia jenis setia pd yg 1.. Iaitu mia..
Papa: kamu ni asyik kerja.. Kerja.. Kerja.. Bila nak bg papa menantu??
Mingyu : alah papa.. Sy xk fikir la hal tu.. Better fikir hal perniagaan.. Kn tu lebih baik...
Papa : tgk hyung2 kamu n noona2 kamu semua dh kawen.. Dh ada anak pun.. Kamu bila lg?? Umo dh 33tahun.. Xkn nk tggu papa mati dulu br nk kawen??
Mingyu : alah ke situ pula papa.. Lgpun klu sy kawen.. Sape nk teman papa g jejalan.. Kn...
Papa : papa nk kawen!!! Fhm x?? Sblm mama kamu meninggal dulu.. Mama kamu ada bg wasiat.. Klu papa nk kawen blh.. Lps anak2 kawen.. Semua dh kawen kecuali kamu!! Selagi kamu x kawen.. Selagi tu papa xdpt kawen. Ko fhm x mingyu??
Mingyu : papa.. Apa ssh.. Pki ler kondom..
Fail terbang ke muka mingyu.. Dang!! Tepat kesasaran..
Mingyu : adoii laa papa ni..
Papa : ko ni kn.. Benda tu pun nk ckp.. Papa nk kawen sbb auntie qeyla kamu slalu ajak kawen ngan papa kesian dia pun nk ank jugak.. Sebelum dia monupous..
Mingyu : nanti papa xyah pki kondom laa..
Papa : eh2 budak ni nk mgajar papa pula.. Aku hempuk ngan tandaname ni berkicap karang...
Mingyu : ok lah pa.. Sy pergi dulu yer.. Ada meeting penting ni.. Kbai...
Mingyu mmg santai2 jer borak ngan papanya.. Mcm kwn2... Tp dia tetap hormati papanya.. Anak papa lah katakn.. sejak kecil dia dh kehilangan mama dia sbb sakit leukimia..Hari ni mingyu ada meeting penting dr amerika syarikat.. Khabar angin mengatakn bos company tu ahli business yg cerewet n buat org lain yg mahu kerjasama dgnnya huru-hara.. Ni 1st mingyu ada meeting ngan company tu.. So scary sampai Jantung berdebar2 bila masuk board meeting.. 5minit kemudian.. Pintu dibuka.. Kelihatan seorg lelaki kacak n gaya mcm model masuk ke dlm board meeting tu.. Semua berdiri.. Mingyu juga ikut berdiri.. Lelaki tu tunduk hormat n semua tunduk hormat blk pd lelaki tu.. Yg bernama lee minho
Minho: sila duduk..
Mereka br duduk.. N mulakn meeting utk usaha sama antara 2 company.. Minho mmg cerewet sampai berpeluh mingyu dlm bilik aircon tu.. Minho hanya memerhati pergerakkn mingyu...
Lps meeting .. Minho kluar dr bilik meeting.. Barulah mingyu dpt menarik nafas lega.. Mingyu segera ke lift.. Pintu lift hampir tertutup tp dia sempat masuk dlm lift tu.. Turun setingkat.. Rmi yg masuk.. Mingyu undur ke blakang.. Terkena org blakang.. Dkt sgt... Rapat ke dada org blakang.. Hingga dapat merasakn degupan jantung org blakang..
Mingyu : mianeh..
Mingyu berpaling ke blakang tgk le
Bos company dr amerika tadi yg cerewet.. Pucat muka mingyu.. Cpt2 jarakkn dirinya dgn minho..
Minho : it's ok..
Lift turun setingkat lg.. Ada org masuk.. Kali ni mmg mingyu terhimpit antara org rmi dgn minho... Kali ni rapat muka minho ke telinga mingyu.. Kedengaran jelas hembusan nafas minho.. Jantung mingyu berdegup kencang... Seram..
Mingyu : cepat laaa turun lift oii(berkata dlm hati)
Tiba2 lift stop working.. Mingyu kecut disitu.. Terkejut semua... Org dpn tekan butang kecemasan..
Mingyu : why... Why... Why... (menjerit dlm hati)
Xlama kemudian lift berfungsi smula... Lega hati semua org dlm lift tu.. Sampai jer tingkat bawah.. Cpt2 mingyu kluar dr situ sebelum tersadung dpn pintu masuk company tu.. Malu mingyu xleh nk bincang lg..
Mingyu : kyaaa!! I want die now!!! (menceceh lari dr situ)
Minho senyum jer tgk gelagat mingyu tu..Mlm tu pula mingyu ada dinner dgn papa n rakan niaga dr japan.. Kenshi ooboi.. Serta ahli perniagaan dr amerika.. Lee min ho... Papa bw mingyu sbb dia klu borak psl business mmg mingyu jet sampai kayangan laaa... Mingyu n papanya tiba tepat pd masanya.. Minho n kenshi sampai 5min awal drpd waktu yg dijanjikn.. Bila mingyu tgk minho menyertai mkn mlm tersebut tiba2 dia kecut n malu sbb tadi tersadung dpn minho.. Nk blah takut papa malu pula.. Jd mingyu terpaksa duduk juga lah tepi papany bertentangan dgn minho.. Sepjg dinner tu mingyu senyap jer..
Kenshi : eh mingyu nape hari ni kamu diam jer?? Kamu x mkn byk pun.. Sakit ke??
Mingyu : gomen'nasai (dlm bahasa japan - minta maaf)
Mingyu tunduk hormat..
Kenshi : mkn byk2 ya.. Sy tgk kamu pucat jer..
Mingyu : yoshi ( baiklah)
Terketar2 tgn mingyu nk ambik mknn.. Tiba2 minho tolong ambik kn utk mingyu... Muka mingyu merah padam mcm tomato jer..
Mingyu : thanks.. (telan air liur)
Minho hanya senyum n memerhati jer.. Mereka bertiga borak psl perniagaan kecuali mingyu.. Yg malu dpn minho... Dia rasa nk duk dlm poket papanya saje ms tu..
Balik jer dr dinner.. Dlm kereta..
Papa : nape kamu diam jer masa dinner tadi?? Penat2 mr ooboi dtg dr japan siap bw bos company dr amerika lg sbb nk dgr kamu borak... Alih2 kamu senyap jer time dinner.. Are you ok mingyu??
Mingyu senyap kemurungan sbb hal tadi.. Mingyu masuk jer bilik..
Mingyu : kyaaaa!!!!!! Malunya aku!!!! 2x jumpa pulak tu!! Kyaaaa!!!! (menghantukan kepalanya ke dinding)Lepas dinner Minho masuk jer kereta.. Berdekah ketawa sorang2.. Teringatkan mingyu.. Driver dia kebingungan..
Driver : bos nape tiba2 gelak ni??
Minho : tadi lawk sgt.. Hahaha.. I like that namja... (mingyu)..
Minho mjilat bibirnya... Pastu dia gelak pulak.. Driver hanya mengeleng2 kepala jer n meneruskn kerjanya.. Membawa bosnya pulang ke rumah..Beberapa hari lepas tu.. Meeting bersama minho lg.. Sbb minho x berpuas hati lg dgn meeting yg lps.. Dia jenis cerewet..
Mingyu : papa blh laa tolong ganti mingyu masa meeting ngan mr lee.. Please.. Please..
Papa : no!! Tu project kamu so kamu yg handle kn.. Nanti mr lee igt company kita ni mcm xbertanggjawab pula..
Mingyu : alaaaaa..
Terpaksa laa mingyu mengadap minho...Bersambung...