Mingyu : papa.. Kerja semua dh siap jd sy rasa nk bercuti lah..
Papa : elok sgt lah tu... Blh kamu tumpukn pd wedding kamu..
Mingyu : sy rasa sy xleh kawen ngan minho lah..
Papa : kau jgn mcm2.. Kau x kawen bila lg papa nk kawen?? Tolong kasihani papa jeballl.. Kalau kamu betul2 syg papa n nk papa bahagia.. Ko kena kawen ngan minho... Ni kputusan muktamad.. Xde kompromi lg...
Mingyu : papa...
Mingyu terpaksa ikut jer perintah papanya utk berkahwin dgn minho... Mingyu buat panggilan pd doctor
Mingyu : hello doctor.. Sy minta maaf sgt2 sbb xdpt terima rawatan lanjut dihospital..
Doctor : kenapa 2?? Kn awk dh janji nk buat rawatan hari tu.. Awk x syg nyawa awk ke?? Sakit awk dh kritikal sgt tu...
Mingyu : demi kebahagiaan papa... Sy sanggup hilang nyawa...Mingyu n minho g fitting wedding coat..
Mingyu : sy x sangka akn berkahwin dgn awk... Mia..
Minho : awk ni suka sgt pggl sy mia.. Awk nk sy pki gaun ke??
Mingyu : boleh juga.. Cik mia yg cantik..
Minho : kejap ya..
Minho masuk di sebalik tirai.. Tak lama kemudian tirai dibuka minho pki gaun.. Sperti pengantin perempuan.. Terlopong mulut mingyu tgk keanggunan minho bergaun putih tu.. Tiba2 darah kluar dr hidung mingyu..
Minho : hidung awk berdarah..
Mingyu : sebab sy tgk awk pki gaun putih.. (mengelap hidungnya)
Minho : pervert betul lah..
Mingyu : mia will you marry me please.. Jeball.. (meluntut dpn minho)
Minho : yes i do..
Mingyu : kajaaa..
Minho : eh kemana??
Mingyu : honeymoon..
Minho : pervert..Di hari perkahwinan..
Minho sedang bersiap2 memakai sut perkahwinan.. Begitu jugak dgn papa n auntie qeyla yg akn berkahwin pd hr yg sama... Kira 2 pasangan pengantin yg akn berkahwin... Masing2 sibuk dgn majlis tu.. Kecuali mingyu yg berada dlm bilik air sejak tadi.. Rmi yg ketuk pintu bilik air mingyu..
Teehe : dongsaeng ko buat apa lama2 dlm bilik air..
mingyu : sy kluar kejap lg ya.. Nk buang air besar ni..
Teehee : cepat sikit.. Majlis dh nk start..
Mingyu senyap... Tak lama tu dean n korn dtg..
Dean : mingyu are u ok?? Please open this door before i smack door.. Jeball..
Mingyu berusaha merangkak buka pintu.. Hanya dean n
korn jer masuk..
Dean n korn : mingyu!!!!!
Kelihatan darah memenuhi lantai bilik air... Hari tu mingyu muntah darah n hidung berdarah.. Baju perkahwinan berwarna putih berlumuran darah.. Dean mengangkat kawan baiknya keluar.. Rmi yg terkejut tg keadaan mingyu yg pucat n berlumuran darah.. Darah x henti2 mengalir dr hidung n mulut.. Minho bergegas dptkn mingyu.. Dean menyerahkn mingyu pd minho.. Papa terkejut n cpt2 menaiki helicopter bersama2 mingyu.. Minho.. Sblm mereka berlepas ke hospital.. Dean bgtahu hospital yg mingyu slalu check up.. Pilot tu membawa mereka kesana.. Sampai dihospital yg diberitahu oleh dean... mingyu dikejarkn ke ER.. n doctor yg merawatnya bergegas dtg utk menyelamatkn mingyu...
Dean n korn dtg ke hospital tu menaiki kereta.. Semua ahli keluarga hadir..
Papa : jgn tinggalkn papa mingyu.. Jgn jd mcm mama kamu mingyu.. (menangis mengingatkn mendiang isterinya..)
Minho : sabar papa sabar.. (mengalir air matanya...)
Tak lama lps tu dean n semua sampai dihospital tu.. Dean segera dptkn papa mingyu..
Dean : uncle sy minta maaf byk2 kerana sy x bgtahu uncle awal2 lg psl mingyu... Mingyu yg xnk uncle tahu psal penyakitnya..
Papa : sejak bila awk tahu mingyu sakit??
Dean : tahun lps.. Masa dia dtg ke thailand atas urusan kerja.. Masa tu dia pengsan tgh panas.. Sy igt sbb dia x biasa dgn cuaca kat thai tp rupanya dia sakit.. Dia srh sy simpan rahsia ni sbb nk abiskn masa bersama uncle n mcari mia utk bertemu bt kali terakhir..
Papa n minho menangis bila dpt tahu ttg tu...
Papa : mingyu mianeh sbb papa x ambik peduli pun keadaan kamu nakk..
Papa dipeluk oleh auntie qeyla.. Tiba2 doctor kluar dr bilik rawatan..
Nurse : sape pjaga pesakit??
Papa : sy.. Mcm mn ngan ank sy??
Doctor : mr kim.. Sy minta maaf.. Kim mingyu xdapat diselamatkn (bow pd papa)
Papa rebah disitu.. Minho menangis.. Semua ahli family kim menangis..Mingyu dikebumikn disebelah mamanya.. Yg juga sakit luekemia.. Family kim n minho berkabung.. Lps beberapa hari.. Minho berada di atas bgnn.. Memandang kosong ke langit..
Minho : sy xsanggup hidup tanpa awk.. Cinta kita mungkin x kesampaian di atas dunia tp jgn risau sy akn follow awk.. Mingyu kesayanganku.. Awk cinta pertama n cinta terakhir buat sy..
Minho terjun dr bangunan tu n meninggal di tempt kejadian..*****
Masa tu mingyu umur 6thn n bermain suami isteri n anak2 bersama seorg budak perempuan yg comel berambut panjang paras pinggang bernama mia
Mingyu : sy jd mama.. Mia jd papa.. Anak anjing ni jd ank kita..
Mia : ok..
Mingyu : nanti besar kita kawen betul2 ok..
Mia : baik!!
Mereka bermain dgn gembiranya..*****
Minho dikebumikn ditepi kubur mingyu...Tamat