16th March 2005.
At New York City.
Di sudut taman tersebut ada kelibat kanak-kanak yang lingkungan 10 tahun yang bersuka-ria bersama-sama. Ya , mereka adalah Kaylie Seo dan Jung Jaehyun.
"Jaehyun, don't throw that nasty thing on me! That's disgusting eww."perli Kaylie apabila melihat Jaehyun membawa jelly yang kelihatan kehijauan melekit.
Jaehyun senyum sinis dan membuangkan jelly tersebut kepada Kaylie membuatkan si Kaylie menjerit.
"Jaehyun! What have you done with my dress! Gelilah dengan benda jijik ni!" Jerit Kaylie yang bergegas mengelap jelly tersebut menggunakan tisu manakala Jaehyun melarikan diri daripadanya.
"HAHAHAHA ! Eee hingus dekat baju Kaylie. That's disgusting, Kaylie." Gelak Jaehyun sambil terduduk di atas rumput tersebut.
"Aip, kenapa buat Kaylie macam tu. That's not a good habit, Yunoh." seorang wanita muncul dan menepuk bahu Jaehyun.
"Momma, you are here." kata Jaehyun sambil melihat wanita yang dikenali Mdm Jung tersebut.
"You should apologize to her, Yunoh."
"B-but, I only throw the jelly on her."He crosses his arms and pouts.
"Go now honey, I know you are a good boy." Mdm Jung senyum dan membangunkan Jaehyun.
Jaehyun bangun dan pergi ke arah Kaylie lalu menghulurkan tangan kepada Kaylie. "I'm sorry what I did just now. Can you forgive me?"kata Jaehyun senyum sehingga penampakan lesung pipit di pipinya.
Kaylie menjeling ke arah Jaehyun for a while dan senyum." Your apologize is accept." kata Kaylie memberi salam kepada Jaehyun.
"Good, so lain kali jangan buat lagi eh, Yunoh?" kata Mdm Jung tergelak kecil melihat gelagat mereka yang terlalu comel.
Mereka hanya tersipu malu melihat Mdm Jung tergelak kecil dengan gelagat mereka.
"Okay, let's take picture together kids. Nak buat memory bila korang dah besar nanti." Mereka pun berdiri bersebelahan bersama lalu memeluk sesama sendiri sebagai posting.
"Okay, one two three say cheeseu~"Mdm Jung pun mengambil gambar lalu menunjuk kepada mereka."How is it? Cute right ?"
Mereka hanya mengangguk setuju dengan Mdm Jung dan senyum.
"Okay kids, let's heading back to home now."
1st January 2007.
Today is Kaylie's 10th birthday anniversary so mereka pun bercadang membuat party untuk menyambut birthday Kaylie tersebut but something wrong happen.
"Mom, where's Jaehyun and his family? Why they haven't come to my birthday party yet? " soal Kaylie membuatkan parents nya mampu berdiam diri.
"Honey, uhm they are busy so they won't coming to your birthday party this time, is it okay ? Shall we start the party?" jelas Ibu Kaylie membuatkan Kaylie rasa ada something fishy yang berlaku.
"Uh.. Okay then. We can start now." Parents Kaylie hanya mampu melihat Kaylie menyambut birthday tanpa Jaehyun kali ini.
Bermula pada hari itulah, Kaylie tidak melihat kelibat Jaehyun di sekolah dan juga tiada sebarang khabar daripada Jaehyun nor his parents too.
"Where have you been, Jaehyun."desis hati Kaylie yang menahan pilu.
Tahun demi tahun, umur Kaylie semakin meningkat dan dia telah mula melupakan Jaehyun dan segala memory mereka bersama pun telah dipadam.
rileyindiagonct_ presents:
♡
memories - jung jaehyun
YOU ARE READING
⸙˗ˏˋ𝐌𝐄𝐌𝐎𝐑𝐈𝐄𝐒.࿐ྂ
Romance"I wonder, how did you know me and why you are pretending that you don't know me now? Mind to tell me about it?" "I'm sorry princess , I left you alone without any sign or whatever when we were still bestfriends before and now, you already didnt rea...