Jaehyun hanya mampu melihat Kaylie dengan penuh terkejut.
"K-kaylie? Is that you?"desis hati lelaki tersebut dengan riak wajahnya yang tidak percaya kewujudan bestfriend childhoodnya di depan mata.
"Okay, nak cakap senanya aku nak tarik balik kata-kata aku hehe." Carol hanya tergelak kecil melihat telatah comel si maknae tersebut.
"Kau memang. Aku belum tunjuk lagi kau dah potong a-" Haechan mula memotong ayat Minha.
"Ha, apa kata Haechan tolong bawa beg eonnie then letak kat bilik kongsi eonnie ngan Minha?"
Minha tidak berkata apa-apa sebaliknya hanya menjeling ke arah Haechan dengan rasa tidak puas hatinya kerana terlalu gedik terhadap kawan barunya Kaylie.
"Uhm, don't worry. Aku pandai bawa beg ni sendiri bukan berat all these stuff pun.Minha, can you show me the room so i can put these things perfectly?" Kaylie hanya melempar senyuman arkward kepada Haechan.
Minha hanya tergelak melihat Kaylie yang telah menolak request si Haechan yang terlalu gedik ingin menolongnya.
"Nak buat tour around dorm ni sekali? Sure, I'll show you around" Kaylie hanya nods then mengikut Minha ke share room mereka.
Meanwhile di dapur, Jaehyun hanya terduduk kaku lalu terbayang wajah si gadis jelita tersebut.
"Oh damn it, why you should've to meet me again at this time? Or it's just a faith between us that we're mean together.. Okay stop Jae, this is ridiculous. Wake up from reality ah bangang." desis hati Jaehyun yang mengetuk kepalanya yang tengah di alam fantasy.
Taeyong yang muncul from nowhere macam hantu tetiba hairan melihat Jaehyun berperangai sedemikian. Entah kenapa perangai macam orang gila. Stress I guess?
"Bro, are you alright? Should i pick you up to the hospital or paling bagus hospital sakit jiwa sebab kau nampak macam dah critical je ni."
Jaehyun hanya mengeluh dan mengabaikan ayat-ayat Taeyong yang menyakitkan hati dia.
"Jae-"
"Kau nak apa lagi ni?! Please stay from me and do whatever you want!" tengking Jaehyun membuatkan si hyung tersebut terdiam lalu meninggalkan dia bersendirian di dapur.
Jaehyun melihat Taeyong yang meninggalkan dia keseorangan lalu berasa salah dengan tindakan yang telah dia buat terhadap hyungnya tadi.
"Mianhei hyung."
Taeyong little bit upset dengan perangai Jaehyun yang suddenly panas baran terhadapnya. He sits on the couch and reaches the tv remote from the table, changing the channel that he likes with his upset face when he's thinking about what happened between him and Jaehyun. Is Jaehyun still mad at him? Did he made Jaehyun mad this much? What was in Jaehyun's mind? That's the kind of worried he have been after Jaehyun yelled at him at the first place.
Haechan tetiba berlari ke arah Taeyong dan duduk di sebelahnya.
"Kenapa Haechan ada dengar Jaehyun hyung tengking je tadi ?"
"Dia tengking kat aku tadi sebab ganggu dia. Dia macam serabut dengan sesuatu benda je."
"I think he is, hyung. Dia tak pernah tengking hyung seteruk ni."
He feels desolate after what Haechan just said. He even don't know how to fix it.
"Ala hyung, janganlah camni. I know it's kinda harsh tapi why don't make apologize to him? Mana tahu dia terima? Hyung tahu kan hati Jae hyung cam mana?" Haechan wraps his other hand around Taeyong's shoulder and smiles to make sure his precious hyung cheer little bit up.
YOU ARE READING
⸙˗ˏˋ𝐌𝐄𝐌𝐎𝐑𝐈𝐄𝐒.࿐ྂ
Romance"I wonder, how did you know me and why you are pretending that you don't know me now? Mind to tell me about it?" "I'm sorry princess , I left you alone without any sign or whatever when we were still bestfriends before and now, you already didnt rea...