btw this is the real situation and nama aku ubah kang bagitahu nama sebenar,owner nama mpk malu aku nanti.....
cinta yang datang pada saat2 aku bersendirian membuat kan aku tidak teringat tentang masa lalu yang hanya tidak tahu erti apa itu cinta ? ya Fiq sebuah nama yg sungguh gah dalam hati aku.. Dia muncul secara tiba2 dalam friends contact yang pada mula nya comment pada gambar aku upload untuk melawat kawan yang sedang sakit di hospital.. Kebetulan hari yang sama abang dan mama ingin melawat kawan mama, dan aku ingin melawat kawan yang sakit di hospital yang sama.....Dekat wad ada beberapa kawan lelaki yang lain datang tapi saat DIA muncul hati ni bagai terhenti dan keadaan sekelilng berhenti..bagi orang ianya tidak masuk akal apa yg ku ckp kn tpi itu lah aku rasa dan nampak bila DIA muncul pada wad katil kawan aku...
Fiq tak banyak bercakap kt situ..aku dan yang lain yg riuh di situ tapi aku pelik kenapa dia datang sedangkan kawan yg dia melawat tidak la rapat mana dan utk pengetahuan korang si Fiq berhenti sekolah masa form 2 atau 3 kalau tak silap...Last dia sekolah sama dgn aku,kelas yang sama tapi yang pelik nya pada waktu itu aku ada lah penolong kelas tapi jarang dan tak tahu pasal dia.. ok sambung citer balikkkkkkkkkkkkk.... Fiq datang hospital nak melawat tapi main telefon jee kerja.. Sampaila kawan aku cakap "Fiq tolong aku naikkan katil aku nak sandar" dia pon terus buat... Saat dia pijak kaki katil Sekali lagi jantung dan suasana terhenti bila dia buat mcm tu ... Aku sempat jugak ambil gambar bersama2 dengan diaorang saat itu..dia macam tak nak join tapi aku panggil "Fiq,Fiq tengok la sini" dia pon toleh dan tanpa senyumhahahaha...
tapi
selepas aku dgn kawan nak pulang,aku mama dan abg satu lift dgn diaorg..saat itu aku tak tahu kenapa aku record dia tapi cover dengan ambil video kawan aku sekali ?? ya mungkin saat itu da muncul perasaan cinta dan sayang... dekat dalam kereta aku nampak dia pecut kereta..aku tak putus asa time tu sebab aku fikir tak kan nak sampai situ sahaja betul tak ?? aku pon ucapkan terima kasih sudi datang melawat kawan.. dari situ kami mula berbalas chat demi chat sehingga larut malam..bila balik dari sklh aku berlari dari sklh sampai rumah (sklh dpan rumah je ) sbb nak tengok chat dari dia..excited tu tak boleh nak ungkapkan mcm mana rasanya..terlampau bahagia.. Hari berganti hari aku dan dia ada juga hubungan ye sungguh tak terkata bahagia nya aku dengan dia..Aku terlampau sayang kan dia :) aku jarang dapat jumpa dengan dia..kalau nak jumpa sekali pun kami hanya jumpa secara senyap-senyap..Tak selalu jumpa tu la yang buat aku rasa berharga bila dapat jumpa..kadang masa rehat tusyen 30 minit akan gi kedai mkn kt bawah tusyen jumpa dan makan dengan dia..walaupon dia ni jarang berlanja aku mkn dan setiap kali apa2 aku je keluar duit tapi ttap nak duit so kena la saving sikit..betul la org ckp cinta itu buta...Setiap kali jumpa aku akan amik gambar,video or whatever yg boleh aku buat sebagai kenangan ye la da kata jarang jumpa kan..Ye dia caring,sweet,hensem,sado, semua ada kt dia..dia layan kn aje aku yg jenis manja,garang,degil merajuk apa semua sebab tu aku makin syg sgtttt kt dia ni....
sampai la satu masa ni ada satu hari dia macam marah2 dan kata aku da GEMUK sikit..aku pun mcm benggang la dan mengadu dengan mama yg Fiq ckp aku da gemuk sikit..mama cakap "Aikkmcm lain je dia tu...baik2 dik mama tgk srg si fiq tu dgn adik mcm dia ke dpan dan adik di belakng" (siapa tahu,tahu la )...aku pon diamm je..dlm minggu tu jgk dia langsung tak cari,call or whatever dalam 5 hari..mcm aku kalauorg tu tak cari aku x cari la then tiba la masa aku call dia time yg aku tahu dia da balik kerja dia boleh cakap dia busy dan dia nak tidur time tu but ily still ckp to me..esok still tak cari dan aku still cari time dia balik kerja..sampai la satu hari dia post gmbr dia pergi mandi kt tmpat waterpark dengan salah sorang ex dia rapat gila...aku pon chat "ni apa kata busy tapi boleh pulak eluar apa semua" dia ckp "yela busy la tu lagipon da lama da" ok then aku pon da start meroyan..anddddd he said "we finish"..aku terus chat that girl and cakap baik2 ye ckpjangan la kacau tak kan la da ludah nk jilat balik..then she said fiq i cari ye iera not me..Fu** dia padahal masing2 gatai nak mamp**...aku still pertahankan that relay..sampai 1 tahap aku pon post gmbr dgn lelaki that is kembar ex dia...then he said "tu karma utk aku sbb aku tipu dia selamani..aku ckp tipu bnde ..dia ckp gambar tu...and that i block that guy semua apps yg i ada..that girl to much.. if awak baca dan terasa tolong la jangan la buat kt mana2 perempuan lain mcm mana awak buat kt saya aida..its hurt..to me awak tu mcm haih malas nak ckp kang dosa lakkkkk.......
aku ??? berbulan la meratap,senyap je mcm bukan diri aku da aku rasa..sampai satu hari aku ubah cara penampilan aku..pakai lens,makeup..then after 3 month one day kawan lama muncul utk kawan balik(kawan je tau) aku gi jogging dia nak ikut aku gi sini dia nak ikut..yes sampai la satu masa dia bagitahu he like at me..aku tak tahu nak rasa apa but i said " sorry jat aku tak ready lagi lagi pon kita ni tak sesuai tgk la kau keding aku ni mcm ni mana plk kan" "alaaaa kau ni aku tak kesah la " tapiiiii dia ni pulak kawan2 dgn orng nakal tu aku takut sikit mmg rasa selamat bila keluar dgn dia tpi utk pikirkan masa depan mmg no to me...
Muncul 3 lagi mamat dlm hidup aku yg aku tak kenal nak kenal lebih rapat dgn aku selepas 3 mnggu tak contact jat..3 laki yg 1.bising,bingit,ckp kuat 2.pemalu,pendiam,baik hati 3.sweet,ckp lembut,senang gaul... masing2 ni semua aku bagi
YOU ARE READING
Apa yang aku nak sebenarnya ??
Randomcinta yang dulu bahagia tapi pergi menyakitkan hati atau cinta yang datang secara rela yang selalu buat ketawa tapi selalu marah dia.