Bab 4

17 1 2
                                    

When it crash to another one,you will not be able to change it. Cause you want it to be that way.

*Jessica pov*

" Ha??!" Seriously,aku terkejut gila dengar apa yang Melissa bagi tau aku tadi. Aku tak tau nak respon apa,marah,sedih semua bercampur. So, tak tunggu lama aku terus keluar dari kelas. Aku ada je dengar Melissa panggil aku, but sorry Mel. I need a space.

Nak ke tandas,aku takut kantoi pulak.Ye la,dah aku keluar masa waktu rehat dah habis. So,aku ambil keputusan pergi ke padang sekolah. Aku memang suka pergi ke padang sekolah kalau aku ada masalah kat sekolah,rasa tenang je sebab jauh sikit dari kawasan kelas. So,orang takkan nampak kalau aku lepak kat sini.Lagipun,kat padang ni,ada beberapa pondok untuk berteduh, so no problem kalau kalau hari hujan or panas.

Tiba di salah satu pondok ,aku terus menghamburkan tangisanku. Huhuhu. Sedih? Sememangnya. Aku kira dah lama minat kat Tengku Aryan tu. Tup tup dengar cerita,dia jadi fake boyfriend Melissa,kawan baik aku sendiri.Walaupun hanya fake boyfriend,orang lain juga akan kenal diaorang sebagai pasangan kekasih. Aku menangis lagi. Setelah puas menangis,aku duduk termenung. Sekarang,barulah aku dapat berfikir dengan baik dan rasional. Buat apa aku nak marah Melissa? Buat apa aku nak halang Aryan dari couple dengan Melissa? Aku tiada hak langsung nak halang diaorang couple. Tiba-tiba,aku rasa bersalah kat Melissa sebab dah tinggalkan dia macam tu je tadi . Hmm,its okay.Balik nanti aku jumpa dia.

Hurmm.. Aku baring di atas bangku,rasa tenang je bila angin meniup muka ku. Rambut ku yang aku ikat ponytail aku lepaskan ikatannya. Rasa mengantuk datang menyapa.Hmm,baik tido. Nak masuk kelas? Huh. Cari nahas namanya. Baru saja aku nak lelapkan mata,tiba-tiba aku terdengar suara orang menangis bercampur dengan suara seseorang yang sedang marah.
"Aduu. apa aku nak buat ni? Tolong, tak, tolong,tak. Aduhh" Aku betul-betul tak tau nak buat apa sekarang ni.Nak biarkan je,kesian pulak tengok budak tu kena tumbuk. Tapi nanti kalau aku menyibuk,tak ke naya aku.
"Stop!" Alamak..Author,sumpah kau memang kejam sebab dah buat kaki aku khianati tuan punya badan sendiri.
"Kau siapa?"Jejaka bermata hazel itu menyoal ku.Wow.Dingin nya pandangan.Ee.Aku korek kang bijik mata tu. Eh,jap. Dia ni bukan ke yang datang kacau aku hari tu masa aku mena denda tu?

"Tak penting. Yang penting sekarang ni,please. Jangan la gaduh kat sini. Kalau nak gaduh,next time korang boleh sambung. Tapi sekarang ni ,stop. korang gaduh depan saya,saya tak boleh tengok tu. Kesian la" Aku cuba merayu lelaki bermata hazel itu.Hmm. What a beautiful eyes.
Jejaka itu tersenyum sinis. Dia mengusir lelaki yang ditumbuknya sebentar tadi sebelum matanya kembali kepada aku.
"Kau dah ganggu gold-time aku tadi. So,petang nanti tunggu aku kat ***." Alamak.Tu lah kau Jessica gatal lagi nak kacau orang gaduh.(p.s/Author takda idea nak letak nama tempat apa,so author letak***😂)
"Tapi,.."-
"Aip. Kau tak datang,aku report kat cikgu kau ponteng" Erkk..Aduhh..Kenapa la semua benda ni jadi kat aku?! Jessica,kalau kau tak ponteng tadi,kau takkan terjebak dengan si kaki gaduh ni. Ughh..

                      ***********************
*Louise pov*

"Stop!" Aku toleh ke arah suara yang telah mengganggu aku settlekan hal aku ni.
"Kau siapa?" aku menyoalnya dengan muka dan nada yang dingin.
"Tak penting. Yang penting sekarang ni,please. Jangan la gaduh kat sini. Kalau nak gaduh, next time korang boleh sambung. Tapi sekarang ni ,stop. korang gaduh depan saya, saya tak boleh tengok tu. Kesian la" Amboi,minah senget ni. Datang kacau aku tetiber, then sesuka hati je nak suruh aku stop gaduh.

Hmm. I know this little cute girl. Aku tersenyum sinis apabila aku dah ingat siapa perempuan di hadapan aku sekarang ni. Aku usir Ben.
"Kau dah ganggu gold-time aku tadi. So,petang nanti tunggu aku kat ***." Hahaha,aku ingat taknak kacau kau,tapi memandangkan kau muncul lagi depan aku, apa salahnya. Hahaha,mangsa buli baru aku.
"Tapi,.."-
"Aip. Kau tak datang,aku report kat cikgu kau ponteng" Aku rasa nak gelak je bila dia dah terkulat-kulat tak tau nak jawab apa. Hish budak kecik ni. Dah la ponteng kelas,tak pandai nak nyorok pulak. Ingat padang ni guru tak datang meronda ke. Aku terus melangkah pergi setelah dengar loceng berbunyi.

                  ***********************
*Jessica pov*

Aku masuk ke kelas setelah loceng sekolah berbunyi nyaring menandakan waktu persekolahan telah tamat. Kelihatan Melissa sedang duduk di kerusinya sambil termenung jauh sampai dia tak perasan akan kehadiranku. Aku terus berjalan ke mejaku dan menyusun barang-barangku. Aku lihat Melissa jelas terkejut dengan kehadiranku di sebelahnya.

"Jess,kau masih marah dengan aku ke?" Jelas sekali mukanya sedang serba salah sangat sekarang ni.
"Hmm." Aku sengaja ingin mengujinya. Sebenarnya, aku dah tak kisah pun pasal ni. Aku hanya ingin menyakatnya sahaja.
"Jess,aku tau kau masih marah kat aku. Jess, I'm so sorry. Ok. Nanti aku jumpa dengan Aryan,minta dia stop jadi fake boyfriend aku. Yang penting,kau tak marah aku dah. Please Jessica,say something." Dia menarik tanganku ke dalam genggamannya.
"Hahahahahahhahahahaa" Mata aku dah berair dah dek ketawa terbahak-bahak. Kelihatan Melissa terpinga-pinga melihat aku yang dah ketawa tak ingat dunia.
"Jess,are you alright?"
"Hahahaha. Aku ok la.Ye,honestly. First dengar kau story kat aku tadi,seriously aku terkejut gila. Mana tak nya,kawan aku ajak crush aku jadi boyfriend dia." Aku mengelap sisa air mataku.
"Jess,fake boyfriend ok." Melissa membetulkan ayatku.

"Ok ok,whatever. Keluar je dari kelas tadi aku,as ussual aku pergi ke padang. Lama-lama,aku dah boleh bertenang dan aku boleh berfikir dengan lebih rasional. Mel,I'm sorry sebab dah marah kau tadi. Aku tau Aryan tu crush aku,tapi aku juga sedar yang siapa je aku ni nak halang dia nak couple dengan siapa-siapa pun. Aku takde hak pun nak halang dia nak ada relationship dengan kau ke or anyone else. So,tak payah lah nak suruh dia stop jadi fake boyfriend kau.Mel,I'm sorry ok." Aku memeluknya erat.

"Thanks Jess." Dia membalas pelukanku. Ya,aku perlu berlagak macam aku dah move on depan Melissa. Ya,kau dah buat benda betul,Jessica. I'm proud of you. Hmm.

Crash CrushWhere stories live. Discover now