Ablamın cırtlak sesiyle uyanıyorum. Kendi yatağında oturuyor. '' Sabahın köründe telefonla ne yapıyorsun ablacım ? ''.
'' Sana iş arıyorum canım'' diyor. Bir şey diyemiyorum susuyorum. Sessizliğimizi benim telefonumun sesi bozuyor. Ceren arıyor.
'' Alo Buse '' kendini tutamayıp ağlamaya başlıyor. Ceren benim lise 1 ' den beri en yakın arkadaşım ama onu ilk defa bu kadar çok ağladığına şahit oluyorum . '' Ceren sen iyi değilsin ''
'' Buse telefonla anlatamıyorum. Yüz yüze konuşsak olur mu ? '' ve yine ağlamaya başlıyor. Öyle acıklı ağlıyor ki şimdi kendimi tutamayıp bende ağlayacağım. Allah'ım bu nasıl bir sabah bugün. '' Tamam canım geliyorum şimdi neredesin? ''
***
Ablam çıkmama izin vermese de onu ikna etmeyi başardım. Hemen Ceren'e ulaşmam lazımdı. Dolmuşa atladım . 10 dakika sonra Cerenlerin evinin önündeydim.
10 dakika sonra
Ceren'i , evin önünde otururken buldum. ''Ah canım, ağlama da bana ne olduğunu anlat.''
''Buse, annem beni bir kafede çalıştırmak istiyor .'' Dediğin an şok olmuştum. Vay benim canım arkadaşım aynı kaderi paylaşıyormuşuz meğer. Belkide Ceren' le iş birliği yapmalıyım.
'' Ceren biliyor musun benim de ailem beni çalıştırmak istiyor ? '' diye başlayıp herşeyi anlattım.
'' Aaaa Buse bak aklıma bir fikir geldi . Beraber aynı kafede çalışalım ha ne dersin? ''
'' Aslında güzel fikir hem beraber çok eğleniriz.'' Ceren beni kafasıyla onaylıyor. Gerçekten olabilirdi. Onunla biraz sohbet ettikten sonra eve gitmem gerektiğini söyleyip vedalaşıyoruz.
Eve vardığımda annemle ablamı karşıma alıyorum, ve anlatmaya başlıyorum. '' Anne , abla birşey söylemeyecek misiniz ? '' Şaşkın şaşkın yüzüme bakıyorlardı. Annem söze başlıyor.
'' Kızım bu kadar istekli olduğunu bilseydik geçen yaz da çalış derdik .'' Aslında bu iş fikrine istekli değildim taa ki Ceren 'le çalışma fikrine kadar. '' Merak etme anne bu yaz benim yazım olacak'' deyip sevinçle odama fırlıyorum. Herşeyin mükemmel olması dileğiyle dolabımı açıyorum ve yazlık ama güzel olan bir kıyafet kombinliyorum. 2 gün önceden hazırlanmaya başladım.
2 GÜN SONRA
Ceren 'in o muhteşem sesiyle uyanıyorum
Ceren elinde gitarıyla ablamın yatağına oturmuş şarkı söylüyordu. Ah canım güzel sesin varda da sabah sabah bu şarkı olmadı.İçimi karartın valla Ceren.