Gyaaa!!!!Jeritan penuh pilu yg mengalun di bibir cherry zhan sedikitpun tidak menggoyahkan emosi sang kekasihnya yg menghilang selama 5 tahun itu. Zhan berusaha merangkak kearah mayat kakaknya yg sudah tidk bernyawa lagi meskipun dia tidak bertenaga. Zhan membawa badan kakaknya kedalam pelukannya lalu menciumnya tanpa henti. Hampa , pasrah... Semua perasaan itu menyelimuti diri zhan
baru shaja dia ingin memaklumkan kepada kakaknya yg dia diterima menjadi akuntan di beijing tetapi kakaknya menyusulinya dahulu , ditambahkan lagi yg mengambil nyawa kakaknya ternyata kekasihnya yg menghilang tanpa khabar setelah bertunang dengn seorng gadis ternama.
Cukup... zhan sudh penat dan lelah...apa lagi yg perlu meninggalkannya lagi??.... Sejk umurnya 6 tahun , kedua ibubapanya mati dlm kecelakaan jalan raya maka sang kakaklah yg menitik berat tentangnya.... Kini kakaknya tak mmpu melihat kejayaan yg zhan peroleh....." jiejie....bangunlah-hiks, jiejie berjanji untuk menjaga sy seumur hidup jiejie...hiks-hiks..tapi kenapa jiejie-hiks pergi terlalu awal??..hiks... Bangunlah walaupun-hiks sekali ... " zhan masih mencuba menyadarkan mayat kakaknya yg kian membiru kerana kehilangn banyak darah dari kesan tembakan yg tepat terkena di jantungnya.
Sepi......
PLAK!!!
Tamparan keras melayang di rahang tirus yibo menyebabkan hidungnya mengeluarkan pepejal berwarna merah dan berbau hanyir.
" WANG YIBO SIALAN!!!!" zhan terus menerus memukul dada bidang yibo dengn keras tapi ia sedikitpun tidak membuatkan yibo memberontak. Yibo menyebut beberapa patah perkataan dingin tapi cukup mengerikan bagi anak buahnya itu.
" bawa dia.."
Kedua lelaki berbadan kekar itu mengangguk lalu menarik paksa tubuh mungil zhan keluar dari rumah teres peninggalan kakaknya. " kamu berdua ingin membawa sy kemana?!! Lepaskan sy !!!" zhan cuba memberontak tapi sia² kerana tenaga kedua lelaki itu 4x maksimun lebih kuat darinya. Zhan ditolak paksa memasuki kereta mewah tak lain milik yibo.
Yibo berjlan keluar dari rumah keluarga zhan yg kini tiada penghuni.Bam!!
Yibo menutup keras pintu kereta itu hingga membuatkan zhan yg dari tadi memberontak berhenti seketika kerana terkejut. " yibo , lepaskan sy!!! Kita tiada apa² hubungn lagi!!! Jadi lepaskan sy!!!"zhan masih cuba memberontak dan memperlambatkan perjalann mereka.
" sumpal mulutnya dengn apa saja...." arah yibo dingin , dia mulai merasa rimas dengn urgent dari zhan. Salah seorng ank buah yibo mengcapai tisu lalu menyumpalnya ke mulut kecil zhan tapi ia bukanlah halangn untk zhan berhenti memberontak .
" memberontaklah hingga engkau merasai ia tak berguna zhan kerana mulai sekarang kau adalah milik aku...." ucap yibo dingin membuatkan zhan meremang , adakah selepas ini , nasibnya sama dengn kakaknya atau dia tak bisa bebas seperti burung merpati yg bertebangn riang di langit?.
" bawa aku ke bar " star club" ..... " haikuan mengangguk faham lalu memandu laju kenderaan itu menuju ke destinasi yg ingin dituju. Yibo memandang zhan secara curi² melalui cermin pemantul , zhan tidak memberontak melainkan menangis dalam diam , yibo tersenyum sinis kerana akhirnya apa yg ia perjuangkan dan hak miliknya kini berada dalam genggamannya.
Perjalanan mereka sepi tanpa sebarang suara dari manusia yg mengisi perut kereta itu. "Tuan muda , kita sdh smpai...." yibo terkejut dek suara haikuan. " oh .... Dh smpai..." yibo sedikit menggelengkan kepalanya yg diselimuti rasa mengantuk akibat perjalanan yg jauh. Yibo keluar dari perut kereta mewahnya lalu mengambil ponselnya di saku seluarnya.---------
" halo , chengxiao...."
" halo , may i know you ??"
"oh god , xiaoxiao ... This is me , yibo"
" oh yibo , kau rupanya....terkejut sekali aku menerima panggilan dari mu!!! Maklumlah kini kau menjadi tuan muda kan ???.. Btw , kau mau apa??"
KAMU SEDANG MEMBACA
YIZHAN / WANGXIAN ONESHOOT
Fanficlanjutin aja ya para readers......jangn lupa untuk vote dan comment ya??!!