Pada suatu hari, Shalini pertama masuk ke sekolah menengah kebangsaan kelapa sawit Kulai, Johor.Shalini berasa sangat gembira kerana ada banyak agama kawan . Agamanya ialah cina,indian dan melayu.Pertama Shalini pergi ke kantin.kedua Shalini pergi ke perhimpunan. Masa habis perhimpunan . Semua pelajar masuk kelas. Shalini dapat kelas 1 alfa 4 , dalam kelas 1 alfa 4 semua pelajar 32 orang ..India 4 orang sahaja.
Subjek pertama ialah geografi, cikgu Pun.jeyathi.tiba-tiba cikgu panggil Shalini tanya dengan Shalini "mana budak India lagi seorang;" Shalini kata"cikgu, kelas ini adalah 4 orang India sahaja;"cikgu kata"tak,lagi seorang budak lelaki ada kelas ini"selepas itu, cikgu tanya dengan semua guru-guru lain ..Guru-guru tanya"budak itu kelas ini ke ,tetapi dia salah masuk kelas lagi"cikgu Pn.jeyathi panggil Shalini semula ..cikgu suruh dengan Shalini"tolong Shalini pergi cari budak itu sebab budak itu baharu pindah sekolah sini ,sebab ini dia tak tahu kelas ".. Shalini pun akan cari budak itu..Shalini sudah cari dua kelas tetapi dia tak ada ..Shalini pun berasa penat .. Shalini pergi ke kelas ketiga .. Shalini tanya dengan kawan lama Shalini "kelas ini ada tak budak baharu bernamanya ialah Raj ?;"kawan lama Shalini kata "ada, dia punya nama penuh Yuken Raj ke?;" Shalini pun kata"ya, betul;"..Shalini kata dengan Yuken Raj "cikgu jeyathi , suruh awak..bawah beg dan alat penulis semua kerana awak kelas 1 alfa 4.. Yuken kata dengan Shalini "minta maaf kakak sebab saya salah masuk kelas lain;"Shalini kata "kenapa awak kata saya kakak,saya sama umur dengan awak ."Shalini dan Yuken masuk kelas ..cikgu Pn. Jeyathi kata "kelas ini adalah 5 orang India bernamanya ialah Shalini, Yuken Raj,kugen Raj ,Logan Raj dan Priya.
Sudah seminggu lebih,Yuken akan kawan dengan Shalini , kugen dan Logan tetapi Yuken tidak akan kawan dengan Priya ..Priya marah Shalini "kenapa awak kawan dengan Yuken Raj ,awak tahu tak perenggan dia?dia macam budak degil;..tetapi Shalini masih kawan dengan Yuken Raj juga.. sudah sebulan lebih ..Yuken akan kawan dengan Priya .Shalini berasa gembira..tiba-tiba Shalini tidak datang sekolah seminggu. kawan-kawan siape pun tak tahu ,kenapa Shalini tak datang sekolah..lepas seminggu Shalini datang sekolah semula ..Yuken tanya "kenapa seminggu tak datang sekolah;?.Shalini kata dengan Yuken "selama ini saya ada cinta budak seorang tetapi sekarang rumah saya sudah tahu pasal saya cinta ..semua telah pukol saya".Yuken kata "tape lah ,Shalini ..Di dunia ini semua buat salah macam itu sahaja masalah awak pun , tunggu untuk habiskan pelajar nanti cinta okay".lepas itu Yuken dan Shalini menjadi kawan baik dan Yuken sangat rapat dengan Shalini..rapat macam;Shalini dan Yuken dalam kelas duduk sama ,makan dengan sama dan apa apa pun membuat dengan sama ..
hari -hari masa subjek bahasa cina bapa Shalini datang ke sekolah untuk berbual -bual dengan Shalini,Yuken dan kugen ..setiap hari bapa Shalini akan membelikan makanan untuk Yuken dan kugen..bapa Shalini bernampa dua kawan Shalini macam anak dia.tengak habiskan tingkatan satu .semua berasa gembira kerana semua ingat dalam tingkatan dua pun semua sama kelas tetapi bernaik tingkatan dua Shalini dan kugen kelas sama tapi Yuken dapat kelas lain .Shalini berasa sangat sedih...bulan macam 7 keluarga Shalini ternampak banyak masalah ..Shalini pun sudah berhenti sekolah .Shalini berhenti sekolah pun dia rindu sekolah dan kawan- kawannya ..lagi pun keluarga Shalini sudah pindah rumah di Skudai ..Di Skudai pun banyak susah ..pasal itu bulan 12 keluarga Shalini pindah ke Kulai semula ..Shalini bermula pelajar di sekolah lama .Shalini terus naik tingkatan tiga ..Shalini berasa malu juga tetapi Shalini ingat dalam hati "nak pelajar .habiskan sekolah . siapa ckp apa apa pun jangan dengar;".Shalini pun pelajar macam baik - baik .tapi hati dia sikit ada berasa sedih kerana Yuken tidak cakap dengan Shalini..
Shalini pun tak Tanya dengan Yuken apa apa pun sebab Shalini fikir sehari dia mesti ada kawan semula dengan aku ..Shalini telah masuk sekolah bulan empat..Yuken kawan dengan Shalini bulan lima . Sehari , macam biasa Shalini pergi sekolah tapi Yuken dan kawan Yuken bernamanya Alif tidak datang sekolah. Alif adalah Hindu muslim .pukul 1.45petang sekolah habis .Shalini pun pergi rumah .tiba -tiba dalam rumah Yuken dan Alif ada ..Hari itu juga Yuken ada cakap semula dengan Shalini .Shalini ada adang bernamanya ialah shavin ..adang Shalini sangat baik hati . selepas itu Shalini dan semua berbual-bual dengan sama dan makan makanan petang bersama-sama. Bulan sepuluh masa deepavali Yuken datang rumah Shalini macam biasa tetapi perenggan Yuken macam lain dengan Shalini ..lepas itu Yuken dan Alif banyak ponteng sekolah , datang rumah Shalini .Yuken datang rumah Shalini pun Shalini nak membuat untuk dia semua.bawah makanan,bawah minuman dan semua ..Yuken sangat sayang akan Shalini.. Dalam keluarga Shalini , semua cakap "awak dan Yuken cinta kan;".tapi hati Shalini , Yuken ialah kawan baik ..hati Yuken , Shalini ialah macam isteri ..masalah ini memang Shalini tak tahu .Shalini macam biasa sahaja .
Setiap hari Shalini ada berbual-bual dengan Yuken dalam telefon .bulan sebelas pukul macam 11.45malam Yuken whatsapp Shalini ..Yuken kata "Shalini, saya nak cakap dengan awak satu tapi awak jangan cakap dengan emak , bapa dan adang awak ,kalau sudah okay ,saya mesti ada cakap dengan emak, bapa dan adang awak;".Shalini pun kata "okay ..awak cakap dulu;"Yuken kata "saya cinta awak, awak cakap apa". Shalini kata "besok saya cakap ,Yuken .selamat malam " pagi -pagi Shalini bangun tengok telefon ,Yuken ada whatsapp Shalini "semalam saya cakap ,awak nak cakap apa"Shalini pun cakap dengan emak Shalini sebab cinta ini ..emak Shalini kata "suruh tunggu ,habiskan sekolah tunggu untuk future bagus ".. Shalini pun jawap jawapan itu.shalini kata kalau cinta awak betul-betul mesti boleh berjaya .Yuken kata "okay .awak boleh tunggu saya ke ?;"Shalini jawap"mesti boleh kalau cinta betul ,saya mesti boleh tunggu awak .
Akhirnya keluarga Shalini pindah rumah ke Segamat .Shalini pun ada cakap berita ini dengan Yuken. Yuken nangis dan datang di rumah Shalini untuk tengok Shalini malam pukul 8.30. Shalini tak cakap dengan yuken. Shalini sudah pindah rumah di Segamat .. telefon Shalini pun sudah rosak..Shalini pinjam telefon adang Shalini untuk berbual-bual dengan Yuken. Adang Shalini pun sudah pulang ke Kulai kerana dia sekolah kelapa sawit . Shalini pinjam lagi telefon bapa Shalini Shalini untuk berbual-bual dengan Yuken kerana Shalini masih kawan baik sahaja dengan Yuken . Dua minggu Yuken ada berbual-bual dengan Shalini . selepas itu yuken tidak hubungi dan tidak messages shalini ..bapa Shalini pun sudah tukar nombor .. Yuken pun sudah ada cinta seorang perempuan lain . sekarang Shalini berasa sedih kerana bulan ini April hari jadi Yuken 10/04/2004.sekarang shalini pun tak tahu Yuken dekat mana 😞.. bySaya akan kembali dalam cerita lain !!
*sariniyahganesan♥️ really story of sariniyah life!!