Marieke is eindelijk thuis en haar ouders zijn weg. Marieke pakt het boek en zoekt de spreuk op: eindelijk vind ze hem
Dira la pranta foe nisna.Ze loopt naar haar kat.
"Merlijn even luisteren nu oke?" Zegt ze zacht. De kat miauwt. "Oke, Dira la pranta foe nisna!" Roept ze. Een grote flits komt ze voelt iets door haar lichaam en roept; "Merlijn! Hoor je me?! Stop dit!" "Mriauw" zegt de kat.
Dan is alles voor bij en Marieke zegt: "Merlijn vertel me wat je wil." "Ik wil wat aaitjes en wat eten" zegt de kat. "Ik kan je verstaan!" Roept Marieke blij. "Ja duhu je hebt lopen toveren" zegt de Merlijn. "Cool" zegt Marieke. Dan hoort ze de deur. "Kunnen ze jou ook verstaan?" Vraagt Marieke vlug. "Nee alleen jij" zegt hij. "Ik ga naar de kamer!" Roept ze naar de kat en ze verstopt het boek in de kamer.
"Marieeeeekeee waar ben je schateke?" Roept haar moeder. Oow nee denkt Marieke waar kan ik het boek verstoppen! Ze rent naar de bank tilt een kussen op en legt het eronder, ze zit net op tijd want haar moeder komt binnen. " oow hier ben je schatje sorry dat ik meteen weg moest hoe was het bij opa en oma?" Vraagt moeder. "Het was heel leuk" mompelt ze gauw. "Goedzo" zegt moeder een beetje argwanend maar Marieke trekt zich er niks van aan.
Haar moeder loopt de kamer uit en ze pakt het boek weer en kijkt er naar; Met dit boek kan ik toveren . Wat wil ik nog meer toveren? Denkt ze wil ik een dier of iets waar ik mensen mee kan terug pakken, iets waar ik snoep mee kan toveren wat wil ik!? Dan bedenkt ze zich wat haar opa zei, Hij vertrouwde haar en dacht dat het bij haar in goede handen was, ze moet naar haar opa luisteren ze kan hem niet veraden ze mag niet!
JE LEEST
het boek
Fantasy"Wat is dat?" vraagt marieke aan haar opa. "dat lieverd is het boek met spreuken, leer hier uit."zegt haar opa. marieke staart haar opa verbaasd aan. bestaat magie? Marieke groeit op in een 'normaal' gezin maar is dat wel zo? altijd heeft marieke ge...