*kalau aku typo Waeford bagitahu tau!
* *
Bæruks-
BUK ! FIRASH MELOMPAT dari tembok ala-ala berlakon dalam filem Hollywood . Seluar sport hitam dengan satu line besar berwarna putih ditepuk berkali-kali menghilangkan debu .
Siot ah , bukan sini selalu ada rumput tebal ke doe ? Sejak bila ada tanah je ? Habis kotor seluar Puma aku !
" Fie, clean eh ? " Akid yang masih belum fly bertanya . Eh,aku taknak baju kotor nanti . Bibik aku dapat tau aku buat kerja jahat sikit ni kang , bukan sekolah yang gantung aku .
Nak-nak ayah aku yang tolong gantungkan,tak ke haru .
" Kid , kau gerak kiri sikit,aku takut kena lecah kau nanti ." Hehe, aku tau kau taknak baju kotor tapi bro , apa salahnya an ?
" Eh tempat kau lompat berlecah ke ?" Aku tau kawan hidup mati aku ni bukan boleh percaya . Kau , dia kena macam nak mampus aku kena mungkin tahap ajal ? Kay,merepek.
" Eh banyak bunyi ah,ikut kau la camtu!Yang penting aku taknak hadap Mr Cho ." Aku bukan apa,harini baru hari first sekolah dah aku buat pasal . Cikgu kaunseling sorang tu bukan boleh bawak bertenang . Bertendang lagi ada .
Buatnya kalau papa pulak tau, nangis tak berlagu aku .
Splash ! Sneakers akid selamat dibasuh dengan air lecah yang warna dah macam air teh ais .
" Oh shot shot . " Carutan diberi dalam bisikan yang kuat.Ceh.Bisikan konon, dia gaya macam nak pakcik kebun tu dengar sekali gamaknya .
Alamatnya satgi aku tak pergi ke lokasi kang ke alamat bilik pengetua terus.
Aku tahan gelak macam nak gila sambil mencangkung dan tangan aku pegang perut. Senak perut weh dengan Akid yang baru pakai sneakers tu harini .
Yela bro , member cakap hari first day kena la stylo .
" Fie,kau ni Firash ke Fieton ni . Aku baru beli weh kasut ni ! Beli online dahla mahal siot ! Dengan sampai rumah lewatnya tak dibuat buat. "
Semalam weh baru sampai . Beth siap suruh aku sujud syukur tau .Alololo kawan aku sekor ni buat tak biasa . Aku tau dia ada banyak pasang je sneakers yang sama . Ala ,vans hitam tu . Siapa je takde dalam dunia ni ?
Kau takde ?
"Aduh aduh aku confuse ah kanan dengan kiri Kid . Sorry ah halah halah ." aku garu kepala yang tak gatal . Betul guys,aku takde dandruff .
Akid mencapai beg galas yang dihulur oleh Firash dengan muka cuka . Aku perati je dia ni masam bukan main .
Aku bersedia je kalau dia bawak kelaur senapang dari beg dia ke kan . Ala, budak ni kan kuat berpubg .Huh , kasut ?
Akid keluarkan sepasang sneakers baru dari begnya dan tukar kasut depan aku . Siap dengan stokin dia bawak woi ! Jadah dia mimpi ni sampai tau masa depan .
"Serious lah ." aku jeda . Kasi chance mulut nak rehat terlopong dulu jap .
"Hehe ni plot twist namanya.Aku bukan beli sepasang kasut okay , tapi 3 pasang . " Ibu jari tangan kanan Akid dilagakan pada hidung ditambah senyuman senget belah kiri . Tangan kiri pula menunjukkan tiga jari tengah .
Tak habis-habis kikis duit bapak dia . Hobi katanya,so aku tak boleh buat apa.
Yelah,hobi kan untuk leisure time . Nanti Akid nak buat apa kalau hobi pon nak kena clorox .
Ha tu Akid sendiri yang cakap pada suatu hari , bukan aku .
"Okay dah jom ciao . Nanti kita lambat ."
YOU ARE READING
On Stage
Teen Fictionmalay | - " You know the feeling of running from a problematic ' you ' and ended up in the different but a same trap ? " | Deniz . Tapi, Dia lalui juga walaupun dengan bantuan lima makhluk terputus wire otak. " Tak apa,what are friends for if not fo...