KAKI AKU YANG tadi dekat airport langkah macam model , sekarang ni dah macam terkehel . Kebas tak boleh bawak bincang dan lenguh teruk ni . Agak agak aku perlukan bantuan bomba tak untuk masuk dalam rumah . Sudahla bilik kat atas . Aih , nasib malang sejak balik Malaysia .
Mata aku berkelip kelip memandang atas rumah tiga tingkat . Pemandangan aku amat jauh untuk sampai ke bilik aku rasanya .Kening aku bertaut. Nak ke tak nak ke,aku tak kira,aku memang tak boleh jalan dah sekarang ni.
" Daniel ! DANIEL EVERETTttt ! " Lebih kurang lima harkat aku memanggil si abang aku yang seorang . Aku mana ada adik beradik lain.Berdua je.Sweet bukan?
Aku memandang dengan mata kucing comel pada Daniel , meminta simpati .
" Kau nak apa ? Hampar red carpet baru nak masuk ? " Daniel bercekak pinggang di depan pintu dengan muka malas layan . Syaitan betul la semua tak layan aku.Salah timing balik Malaysia ke huh?
Aku ambil langkah untuk berdiam.Not gonna lie,aku rasa awkward dengan Daniel sebab dah dua tahun tak jumpa.Nak nak pulak dia tetiba marah aku macam ni.
Fuh,betulla semua orang berubah.Jangan ingat kau kawan baik dia macam mana pun,once kau ada distance dengan dia- kau boleh rasa the polluted air is on .
Macam sekarang ni.Malas aku kalau nak tunjuk berubah kau tu on the spot . At least tunjuk la happy sikit aku balik .
Tangan kiri yang memegang pemegang luggage terus rapat menarik luggage bersama aku.Apabila aku berselisih dengan Daniel,siku dia berlaga dengan lengan aku di bahagian bawah sikit dari ketiak . Dia tinggi ? Memang pon , dia cecah 6'0 jugakla .
Kami berlanggar tak kuat . Tapi cukup untuk membuatkan Daniel ambil pusing melihat aku yang berjalan naik bilik tanpa pusing belakang . Luggage aku ni dia punya berat tu macam aku tak balik Canada dah . Macam aku letak batu je dalam ni .
Kali pertama cuba mengangkat luggage tak berjaya . Aku tak tipu kalau bukan harini mesti aku dah boleh angkat sendiri . Kali kedua juga tak berjaya . Tangan aku terlepas dari pemegang luggage menyebabkan aku mengeluh perlahan . Rambut hitam aku dikuak ke belakang .
Tangan berurat Daniel mendahului aku mengangkat luggage naik ke bilik aku dengan mudah dari satu anak tangga ke satu anak tangga . Tahu pun nak tolong orang . Pastu acah hero kat sini . Ei .
Aku mengikut Daniel dari belakang tanpa bunyi . Apasal sepi betul rumah ni ? Mama dah tidur ke ? Aku terhenti di hadapan pintu kayu putih yang aku kira bilik utama mama dengan abah . Belum sempat telinga aku dilekapkan pada pintu bilik utama tersebut , ada orang memberi nasihat percuma .
"Kau jangan nak sibuk hal rumah tangga orang boleh tak ?" Bibir bawah aku digigit.Cis, ada mata empat ke apa ? Hairan betul aku dengan Daniel ni,tak kalih belakang pun tahu gerak geri aku.
Naluri seekor kembar?
Pffft,aku memang tak percaya benda mengarut ni.
"Ini bilik kau,tepi bilik aku. Hit me up if anything . " Daniel selaku abang empat minit tiga puluh dua saat aku menghabiskan ayat terakhir dengan mengangkat iPhonenya .
Takde pasal aku nak call kau,hati aku berbisik.
Tapi aku angguk juga.Kalau aku balas ikut semanis madu saja nanti kena balas dengan kata kata sepahit hempedu.Tak mampu aku telan.
Aku membuka stokin dan melemparkannya di atas lantai . Badan aku terus dilemparkan ke atas katil yang empuk dilapik dengan comforter putih.
Allahuakbar,nikmat!
Diri aku yang hampir tiba di taman tema dreamland terus hilang apabila muka aku dibaling dengan stokin. Anj-
"Kau nak tidur pon agak agak la.Tukar baju dulu." Punggung Daniel mendarat di hujung katil di sebelah aku. Kejadah la siapa kasi dia duduk sini huh?
YOU ARE READING
On Stage
Teen Fictionmalay | - " You know the feeling of running from a problematic ' you ' and ended up in the different but a same trap ? " | Deniz . Tapi, Dia lalui juga walaupun dengan bantuan lima makhluk terputus wire otak. " Tak apa,what are friends for if not fo...