part 10-No

264 14 0
                                    

Sehun meluangkan masa bersama sama dengan Hani pada hujung minggu.Hari yang sangat sesuai untuk date.Lee Hani memakai pakaian yang sangat simple tapi cantik gila.Baju lengan pendek berwarna putih dipadankan dengan baju lengan panjang berwarna merah jambu polkadot.Dipakai pula dengan seluar denim.Mampu memikat semua lelaki.Hani segera berjalan kaki menuju ke rumah Sehun.Angin tiup sepoi bahasa mengebangkan rambut panjang Hani.Ketika berjalan,Hani terserempak dengan Min Ah.Min Ah sedang berjalan bergurau senda dengan Chanyeol.

LH:Hai korang,korang nak pergi mana ni?

MA:Oh Hani,hai.Kitaorang nak pergi jalan jalan.

LH:Jalan jalan atau date?

Hani tersengih nakal.Min Ah menutup muka manakala Chanyeol hanya tersengih.Kantoi sudah.Hani meminta izin untk beredar.Sewaktu Hani berjalan,dia merasa sesuatu tak kena.Seolah olah diekori.Hani memandang belakang.Takda siapa.Hani hanya terus berjalan.

Disebalik tembok,D.o sedang memerhatikan Hani.Hajat untuk mengajak Hani keluar terganggu kerana temu janji Hani dengan Sehun.

Hani menekan loceng.Yehet yehet.Oharot Oharot.Sehun membuka pintu.Dia terpegun sekejap.

Sehun:Omg!!Ni ke makwe aku.Wah cantik gila kau.

LH:Awak,tak boleh ke tukar nama panggilan.Ni kau aku.Nanti orang ingat kita bukan Bf Gf.

Sehun:Cik Lee Hani sayang,Cinta tak diungkapkan melalui panggilan nama,ia diungkapkan melalui hati.Cuba kau rasa hati aku ni camna bila aku jumpa kau?

Sehun mengambil tangan Hani dan meletakkan di dada kirinya.Berdengup laju.Sehun mula malu.

LH:Baiklah.Saya paham.Dah jom kita pergi sekarang.

Sepanjang perjalanan,mata lelaki lelaki tidak lepas memandang Hani yang cantik.Sehun mula rasa cemburu.Dia menarik tangan Hani dan memaksa mereka berlari.Hani terkejut.Setelah sampai di tempat beli belah di Seoul,barulah mereka berhenti.

LH:Kenapa suddenly awak tarik tangan saya pastu lari macam kena kejar?

Sehun:Takdalah.Saja je nak kuruskan badan kau yang makin chubby ni.(dalam hati cemburu sbb org tgk)

LH:Ish awak ni.Dahla saya pakai kasut tinggi sikit.Nasib baik tak sakit.Dahla jom jalan.

Sehun:Hehehe.

Hani mengajak Sehun masuk ke kedai baju.Dia terpandang baju couple.Dia menyuruh Sehun mencuba.Setelah itu,Hani pula mencuba.Mereka memandang cermin.Nampak padan.

LH:Kita pakai ni nak?

Sehun:What?No way in my entire life.Tak smartlah.

LH:Ala kali ni.Camna kita nak bagitahu bakal cucu cucu kita kalau diorang tanya camna kita fell in love?

Sehun:Kau dah mula merepek dah.Entah entah diorang muak dengar kau cerita.

LH:Alaa,awak.Hmm takpalah.Dia tulis boleh juga buat baju untk kawan baik.Nanti saya nak bagi kat D.o lah.Diakan kawan baik saya.

Sehun terkejut.Mana boleh.Hani tersengih dalam diam.Ambik kau.

Sehun:Okeh,aku beli.

LH:Eh,awak nak beli.Kenapa?Tu kononnya not entire my life pakai baju ni laApa la.Nak beli ke?.Serius ke?

Sehun:*bagi kad kredit dan terus bla.

LH:Comelnya dia jeles.Hahaha.

Setelah banyak membazirkan duit dan tenaga,mereka pergi ke Baskin Robban untk menikmati Ais krim.Mereka memilih perisa yang sama.Tiba-tiba terserempak dengan D.o.Hani dengan baik hatinya menjemput D.o makan bersama(dia tak paham maksud date).Sehun rasa annoyed.

LH:D.o awak buat apa kat sini?Shopping untk gf ek?

D.o:Takdalah.Saja jalan ambik angin.

LH:Awak kalau ada masalah or rasa marah mesti ambik angin kat pusat beli belah.Saya ingat lagi masa tu saya kena marah sebab balik rumah lewat teman awak pergi sini.Hahaha.

D.o:Hahaha.Korang buat apa kat sini?

Sehun:Kitaorang tengah mendayung sampan sambil pancing ikan.

Sehun cakap antara dengar atau tidak tapi D.o dapat mendengar dia cakap apa.

LH:Sehun,awak cakap apa tadi?

Sehun:Tengah shopping dengan Hani GF aku ni.

LH:owhh sweetnya.Hahaha

Hani leka berbual dengan mereka berdua hingga tak sedar sedikit comot di bahagian mulut.D.o ingin mengelap tetapi pantas Sehun mengelap comot itu dengab tangan.Kemudian,tangan yang mengelap comot tadi dimasukkan ke mulut.D.o memandang Sehun.Rasa sakit hati bertandang.

Hani terkejut.Wah sweetnya.Hani meminta diri untuk ke tandas sebentar.Sehun hanya mengangguk sahaja.Setelah Hani berlalu pergi,D.o memandang Sehun.Sehun ingin membayar tetapi dihalang D.o.D.o memegang erat tangan Sehun.

D.o:Siapa kau nak ambik Hani dari aku?

Sehun mendekatkan muka ke d.o dan berbisik di telinganya,

Sehun:Aku orabg paling layak dengan Hani.Aku dah ditakdirkan dengan Hani.FYI,kau tak LAYAK!

D.o terkejut.Dia mengepal tangannya.Kuat.D.o kemudia tersenyum.D.o pula membisik.

D.o:Tak lama lagi,Hani jadi milik aku.Tapi...sebelum tu,aku kena la hapuskan kau kan.Masanya tak lama lagi.Kau bakal rasa apa yang aku rasa.

Hani sedang berjalan munuju ke meja.D.o melepaskan lengan Sehun.Cuba berpura pura berlagak seperti biasa.

LH:Sorry lambat.Dahla.Jom kita balik.

Sehun memegang tangan Hani erat.Dia terketar ketar.Hani berasa pelik.Tapi membiarkan sahaja.Nervous tadi.Hahahha.D.o berjalan di sebelah Hani.Dia senyap senyap memegang bahu dan menyentuh rambut Hani.Harum.Tak lama lagi bau harum ni aku hidu tiap hari.TIAP HARI.

saranghyeWhere stories live. Discover now