part 11- Tiada?

191 16 0
                                    

Sehun mula risau.Dia memandang jam tangan.Jam sudah menujukkan pukul 8.30 p.m.Dia menekan kekunci telefon bimbit.Dia menelefon Lee Hani.

Sehun:Hello,Hani kau kat mana?

LH:Awak,termasuk ni dah 10 kali awak telefon saya la.Setiap 5 minit telefon saya.Eh awak ni dah mabuk ketum ke apa?Telefon saya banyak kali.

Sehun:Salahkah kalau aku telefon kau.Lagipun kau bukan sapa sapa pun,awek aku gak kan.Kau tak jawab lagi soalan aku.Kau kat mana ni?

LH:Sehun,saya dah nak balik rumah ni.Awak jangan risau gembang lebih.Saya kan kuat.Lagipun ada kawan saya teman.

Sehun:Siapa yang teman kau?

LH:Eunji.Dahla awak,saya nak balik rumah ni.Bye

Sehun:Eh jangan pergi rumah...

LH:Tut tut tut..

Sehun merengus marah.Tak sempat nak bagitahu dia.Aish.Dia mengeluh sepanjang dia bekerja.Melayan pelanggan pun tak semanis gula.Sebab risaukan keselamatan Hani.Kata kata d.o tu sungguh menakutkan.Dia menutup kedai seorang diri kerana Chanyeol ada hal penting.Kononnya.Nak date ngan Min Ah la tew.Dia perlu berbincang dengan segera.Walaupun maybe ada yang sakit hati.Dia bercadang hendak berbincang dengan Hani esok pagi dimana cuti minggu.

Hani memasuki pagar rumah kemudian dia menguncinya.Dia terserempak dengan D.o yang sedang berdiri di hadapan pintu.Termenung.Hani berasa pelik.

LH:Awak buat apa dekat ngan pintu tu?.Ni dah malam ni awak tak masuk rumah ke.

D.o:Maafkan aku Hani.

LH:Awak kenapa ni?

D.o hanya diam.Kemudian dia tersenyum tapi lain macam.Hani hanya biarkan sahaja.Hani hanya melambai ke arah D.o memandangkan dia penat.

D.o memandang sepi rumah Hani.Dia tesengih sorang sorang.

D.o:Sikit je lagi kau nak jadi milik aku Hani.Aku harap kau sabar je ye.

Aku dah beli dah "ruma" untuk kita.Aku dah beli dah makanan kegemaran kau.Semua aku dah beli.

Cuma tunggu kedatangan "tuan puteri" untuk mencemar duli je.

Keesokknya,pagi pagi lagi Sehun datang ke rumah Hani.Dia membawa beberapa cup of coffe dan dongkin donut.Dia menekan loceng pintu rumah dan pintu dah dibuka.

Sehun melihat Hani masih dengan baju pijama dia.Bercorak teddy bear.Huh,macam budak budak.Sehun menarik tangan Hani dan membuka pili air.Dia menyiram ke arah Hani yang masih mamai.Hani terkejut.

LH:What the hell is going on?!!!

Sehun:Hye sayang,good morning.'Awalnya sayang bangun,selalunya matahari tegak atas kepala baru nak bangun.

LH:Omg!,Awak memang nak kena bom dari saya.Berani awak ...awak simbah air kat saya.Dahla saya tengah jimat duit sekarang sebab nak kahwib dengan awak.

Sehun:Alaa sayang,rileklah.Ni Sehun la,Semua perbelanjaan aku belanja.Aku kan..kaya.

LH:Awak..awakk..balik lah ke pangkal jalan.Kat rumah pun ada ramen je nak uruskan belanja.

Sehun:Hahahaha.Meh aku bagi air ...

LH:Yah !!!

Mereka bergembira bermain air.Habis basah kuyup baju mereka.

Hani menikamti air yang dibelikan Sehun.Dia melihat Sehun yang agak gelisah sedikit.

LH:Ada apa awak datang rumah saya ni?

Sehun:Sebelum,kau jangan sesekali marah atau whatever okah?

LH:okah.

Sehun:Kau..kau rasa D.o baik ke?

LH:Mestilah.Sebab dia baiklah saya kawan dengan dia.

Sehun:Kau..rasa dia camna sekarabg?

LH:Saya rasa sama je.

Sehun:Dia tak buat apa apa ke kat kau?Or ada perangai pelik ke apa ke?

LH:Hmm,takda je.Biasa je.

Hani merahsiakan perlakuan D.o semalam keran malas nak fikir banyak banyak.

Sehun:Hani,kau dengar sini.Aku..aku nak kau putus kawan dengan D.o.

Pantas Sehun kata.Zupp!.Hani terkejut.Terlepas cup yang berada di tangannya.

LH:Apa yang awak cakap ni?

Sehun:Kau tak..takkan paham.Kau kena putus kawan dengan D.o.Sebab..sebab dia pelik.

LH:Awak..D.o tak pelik lah.Dia..kawan saya sejak kecik.Paling rapat dengan saya.Sampai hati awak kan.

Sehun:Aku..aku tak kira.Kau kena putus kawan dengan dia.Dia...dia tak elok.

LH:Sudah,saya tak nak dengar apa apa lagi.Sehun,saya kecewa dengan awak.Rupanya cemburu awak tu melampau.Saya nak awak keluar sekarang.Sekarang!.

Hani menangis kuat.Dia menujukkan jalan keluar utk Sehun.Sehun cuba untk menjelaskan perkara sebenar tapi tak tahu bagaimana.Sehun mengeluh.

Sehun:Please dengar cakap aku.Kali ni je.Tolonglah..

LH:I said get out!!.

Sehun mengeluh lagi.Apa lagi harus dia buat.Dia segera keluar.Dia memandang Hani yang menangis.Aku tak nak kehilangan kau Hani.Katanya dlaam hati.

Di sebalik tingkap,D.o tersenyum.Hahahaha.Gaduh ke?.Dia tak sabar untuk menantikan malam ini.

saranghyeWhere stories live. Discover now