"Gonca hadi kalk kızım" diyen annemin sesiyle telaşla kalktım. Bugün okulumun ilk günüydü. Kendimi hiç hazır hissetmiyordum. Lisedeyken arkadaş çevrem hiç yoktu. Üniversitede de aynısı olur diye çok korkuyordum. Hemen aklımdaki tüm düşüncelerden sıyrılıp hazırlanmaya başladım. Rutin işlerimi hallettikten sonra siyah bir şort, üstüne de siyah "I LOVE CATS" yazan tişörtümü giyip kahvaltıya indim. Annem yine her zamanki gibi çok güzel şeyler hazırlamıştı. Hepsinden azar azar yiyip hemen evden çıktım. Okulum evime çok yakındı bu yüzden yürüyerek gidecektim. Kulaklıklarımı taktım ve yürümeye başladım. Yaklaşık 10dk sonra okulun önündeydim. Kapıdaki nöbetçi öğrenciden müdürün odasını öğrendim. Öğrendikten sonra hemen müdürün yanına gidip sınıfımı sordum. Sınıfım "13/A" ydı. Hızlıca aşağıdaki nöbetçi öğrencinin tekrar yanına gidip 13/A sınıfını sordum. " Üst katta en baştaki sınıf " dedi. Teşekkür edip bir üst kata çıktım. Sınıfa girdiğimde neredeyse her yer doluydu. Sınıfa şöyle bi bakınıp en arkadaki sıranın boş olduğunu anladım ve oraya gittim. Dersin başlamasına yaklaşık 15dk vardı. Çoğu kişi gibi bende kulaklıklarımı takıp müzik dinlemeye başladım. En sevdiğim grup olan Yedinci Ev'in en sevdiğim parçası Sevsene Beni'yi dinliyordum. 15dk nasıl geçti anlayamadan zilin çaldığını fark ettim öğrenciler yavaş yavaş içeri giremeye başladılar. Çoğunun çantası zaten sıralardaydı. O yüzden hemen yerlerine geçip oturdular. Yaklaşık 2dk sonra içeri bir kız girdi. Tatlı birine benziyordu. O da benim ilk girdiğimdeki gibi biraz bakındı sonra benim yanımın boş olduğunu fark etti sırama doğru yürüyerek geldi ve bana " Merhaba ben Ilgın. Buraya oturabilir miyim?" dedi. Bende ona " Tabiiki de oturabilirsin." dedim ve cam kenarına doğru kaydım oturabilsin diye. Öğretmenin gelmesini bir süre daha bekledikten sonra nihayet gelmişti. Yavaş yavaş masasına doğru ilerledi ve çantasını bırakıp tahtanın önüne geçti. "Merhaba çocuklar ben Merve. Bu yıl birlikte matematik dersi işleyeceğiz. Hemen kitaplarınızdan 13. sayfayı açın bakalım" dedi. İyi biri gibi duruyordu. Kitaptan dersimizi işledik ve zil çaldı. 10dk falan ders işleyebilmiştik çünkü hoca derse baya bi geç gelmişti. Tam kulaklıklarımı takacakken Ilgın bana dönüp "Ya ben senin adını sormayı unutmuştum. Adın ne?" dedi.
"Gonca""Tanıştığıma çok memnun oldum"
"Ben de"
"Bahçeye çıkalım mı?"
"Olur hadi" dedim ve bahçeye doğru ilerledik. Çok kalabalıktı. Kendimize boş bir yer bulup oturduk. Biraz konuştuktan sonra Ilgın beni arkadaşlarıyla tanıştırmak için bir yere götürdü.
"Merhaba ben Gonca"
"Ben de Alya" dedi uzun boylu siyah saçlı olan.
"Ben de Betül" dedi uzun ve kumral olan. Biraz da onlarla zaman geçirdikten sonra zil çaldı. Sınıfa gittik. 5 dersin nasıl geçtiğini anlayamadan bitti. Son dersin zili çalıp sınıfa giderken yan taraftan biri beni yanına çağırdı. Ilgın'a dönüp,
"Ben hemen geliyorum" dedim ve gittim. Tam çocuğun yanına varmıştım ki birden telefonuma mesaj geldi. Kimden geldiğine baktım. Bilinmeyen numaraydı.Sakın o çocuğun yanına gitme. Gidersen olacaklardan ben sorumlu değilim.
Yazıyordu. Tekrar tekrar okudum aynı mesajı o kadar çok korkmuştum ki ne yapacağımı bilemedim. Bir an bi cesaret doğdu içimde ve o çocuğun yanına gittim.
"Merhaba ben Gonca. Ne söyleyeceksen çabuk söyle derse geç kalacağım." dedim tek nefeste.
"Ben de Mert.Öncelikle bir şey soracağım."
"Sor!"
"Neden o mesajı dinlemedin?" dediği an işte şimdi mahvoldum dediğim andı. Bir anda okulun elektrikleri kesildi. Jeneratörlerin devreye girmesini bekledik ancak onlarda çalışmıyordu. Müdür acil bir anonsla okulun bittiğini herkesin hemen eve gitmesi gerektiğini söyledi. Tüm okul hiçbir şey olmamış gibi eve dağılırken ben küçük çaplı bir kalp krizi geçirdiğimi hissettim. Bir anda yanımda Ilgın'ı buldum ve beraber okuldan çıktık. O oldukça neşeliydi. Benim içimden fırtınalar koptuğunu bilmiyordu tabii. Ben bu düşüncelere dalmışken bir anda telefonuma bir mesaj geldi.Aynı numaradan,Sana oraya gitme demiştim.
Bu mesajı da defalarca okudum okudum okudum... Anlamaya çalıştım ama olmadı anlayamadım. Neden Mert'in yanına gittiğim içi olmuştu ki tüm bunlar? O ne yapmış olabilirdi ki? ve neden onca insan onun yanına giderken sadece ben?
Merhabalar! Bu benim yazdığım ilk kitap lütfen görünce paylaşın. Sizi çok seviyorum!!! Bu bölümü her bölümü de bana yorum yapan, her türlü tavsiyede bulunan __HazalHazal__ a ithafen yazıyorum.
İyi okumalar!!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VAVEYLA
AdventureÜniversiteye yeni geçmiş bir kız, lanet Arkadaşı Mert ,ilgilenmesi gereken dersleri ve baş belası mesajlar...