Keadaan dalam kelas aku dah mula kecoh tentang pelajar baru yang dikatakan 'INSTAFAMOUS', aku masih dengan dunia aku hanya diam dan mengeluarkan sehelai kertas dan pensil untuk melukis..
'korang boleh diam sekejap tak?! Kenapa semua nak cakap pasal budak sombong tu? Apa yang korang suka sangat, aku nak buat kerja pun tak boleh!' aku dengan tiba tiba mengeluarkan kata kata tersebut dan suasana kelas tiba tiba menjadi sunyi..
'kau ni dah kenapa? Period? Or jealous sebab orang tak cakap pasal kau? Hahaha' tiba tiba suara dari pelajar lelaki dalam kelas 4 melati mencelah diikuti dengan beberapa orang lelaki lagi yang sedang ketawa..Aku yang dalam keadaan marah dan tak puas hati mencapai buku lukisan dan peralatan seni lalu bergegas ke library untuk mendapatkan guru mata pelajran tersebut, tiba sahaja di pintu library aku ternampak sosok seorang lelaki dikaunter pinjaman buku 'macam kenal jangan cakap tu yonghwa, takkan la dia dah balik Malaysia' aku cuba maju ke kaunter pinjaman buku..
'bila balik sini?' soal aku sambil menunggu guru mata pelajaran seni tiba di library
'dah seminggu saya balik sini, awak je tak tahu' balas yonghwa dengan nada perli
'huh? Buat apa saya nak kena tahu tak penting pun' aku membalas dengan nada yang agak tinggi dan berlalu pergi ke meja yang paling belakang tanpa melihat muka dia..Tidak lama kemudian ada sesorang yang meletakkan buku lukisan dan peralatan seni dimeja tersebut
'boleh i duduk dekat sini?' tanya dia, aku hanya berdiam sebab malas layan orang yang acah famous..
'ermm diam ea, mean boleh la.. I think yes cause tak ada siapa siapa pun dekat meja you duduk ni' tanpa bercakap banyak dia malabuhkan punggungnya duduk di kerusi berhampiran aku..'you ambil seni juga ea?' soal dia memecahkan kesunyian antara aku dan dia dalam masa yang sama aku menarik nafas dan cuba bersembang dengan baik
'haah, you student baru kan? Kelas ape?' soal aku supaya tak nampak yang sebenarnya aku benci budak famous
'ouhhh, i class 5s1'
'ouhh okayy' aku membalas singkat agar percakapan aku dan dia berakhir disitu, selepas satu jam menghadap mata pelajar seni loceng tamat waktu tersebut pun berbunyi, aku cepat cepat mengemas barang dan berlalu keluar dari library..
YOU ARE READING
[OG] 𝓜𝔂 𝓢𝓮𝓷𝓲𝓸𝓻, 𝓜𝔂 𝓑𝓸𝔂𝓯𝓻𝓲𝓮𝓷𝓭
NouvellesBoleh ka shiyoon benci suga buat selamanya? Dan mampu ka suga buat shiyoon fall in love?