Permulaan

44 2 1
                                    

"Hiyarrghhhhh" satu bebola api dilontarkan kearah salah satu sahabatnya yang sedang bersenang lenang di akar pokok. Tiba tiba ada akar pokok kan. entah la.

"Kiyaaa jaga-jaga arh kawal kuasa..uishh nasib tak hangus tadii..Dahlah Air takde" cemberut mukanya sambil mengelak bebola api yang hampir terkena kearah nya .

"Haih korang hati-hati laa main dengan kuasa..karang tak pasal kisah lama berlaku kang"  nasihat seorang lelaki tinggi lampai berbidang lebar sambil membawa sedulang air minuman kearah sekumpulan orang yang berkumpul .

"Jangan diterobekkk balikkk arrghhhh aku ngerii" kata salah seorang dari mereka mengoncang badan sendiri mengingat perkara lama.

"Throwback kayy throwback"

"Okeyh okeyh"

Mereka mendengar arahan dari yang lebih tua..Dan kembali semula ketempat asal dimana mereka berkumpul..

"Okeyh kita nak buat apa nii"

"Aah buat apa yer..."

"Alang² semua kat sini..aku ade 1 soalan"

"Apa dia??? " soal ketiga tertua

"Macam mana yer korang tukarkan aku balik?? Jahatnyaa aku dulu..macam mana korang jumpaa..maa...." bebel nya tanpa henti

"Wowowo sabar anak mudaa..perlahan lahan.."

"Heheh sorry..macam mana korang orang biasa boleh ada kuasa ni??..kalau dorang ni tahulaa dari mana asalnya..tapi korang??"
Soal beliau yang asalnya dari kerajaan kejahatan..

"Ia dari keluarga kami semua..ada rahsia disebalikk semua ini..pasal kamii ..kuasa nii..kami sendiri taktahu"..kata seseorang yang mempunyai kuasa api..

"Yeahh..dann kami tak kenal 1 sama lain..tapi tulaa..dah tertulis dalam buku hikayat tentang kamii..heh"

"Mungkin..."

"Okeyh..LETS BEGIN THE STORY TIME"

"Okeyh..mari kita throwback..Aiss!!!"

"Okeyh.." kata nya dengan memetik jarii sambil baring..itulaa sifatnya suka baring

Terbentang sebuah ais terabung berbentuk layar bagii menceritakan apa yang terjadi..

Ianya adalah dari salah seorang kuasa mereka..menunjukkan kisah lampau dan kisah hadapan

Ceritanya bermula disinii..

"OG"[BTS]Finding The Next Of New Spirit Where stories live. Discover now