[1] Pertemuan

17 1 0
                                    

Di pagi Hari yang indah adalah permulaan waktu kesemua rakyat bangun ke tempat sepatutnya bagi melakukan aktiviti seharian untuk menyara kehidupan sekeluarga meneruskan hidup.

kelihatan penduduk disitu bahagia berurusan sesama mereka. Ada yang membuka kedai bagi menjalankan perniagaan. Ada juga yang saling bantu membantu .

Ini lah yang di namakan BUMI . Yang penuh tumbuhan kehijauan udara yang segar .

Dimana semua kehidupan hidup sihat aman dan damai .

Tidak seperti kerajaan yang jauh dari bumi . Terdapat 1 planet khas yang memiliki setiap kerajaan mengikut kuasa dan semangat/ Alam

Kerajaan Angin
Kerajaan Api
Kerajaan Air
Kerajaan Ais

Kerajaan dimana kesemua kuasa dikawal. itu adalah kerajaan utama bagi setiap kerajaan disitu .. Pemerintah mereka berada.

Setiap pemerintah pasti ada pendahulunya ...

"Dimana kita semua gembira selama...." 

"Sudah sudahlah tu kau berpuitis dengan pokok bunga aku .. Silap- silap belum siap kedai ni buka . Bunga aku semua layu sebabkan kau " kata si lelaki berkulit putih pucat yang berada di kaunter gubahan bunga .

"hehehe sorry hyung " kata nya sambil tersenyum sengih kearah lelaki berkulit pucat itu . Tetapi tetap tidak beralih dari pokok tersebut .

" I'M BACKKKKKKKK !!!!!!!! " Muncul lelaki di pintu kedai sambil tersenyum lebar. Mengalih perhatian dua lelaki yang dari tadi bertekak

" Hah baguslah kau dah balik . Mohon kau bawa iniiiii budakkkk jauhhhh dari pokok bunga akuuuuu... nanti ada ada je idea dia .  Habis Bunga bunga aku woiiiii ... haih " melepaskan geram yang tak dapat dilepaskan olehnya dengan sekali nafas.

"yela.. tapi lagi sorang tu ???? jap lagi dia sampai " soalnya

" tu takpe sebab dia kedai ni berjaya . Macam - macam idea dia .  Jangan si kecik datang sudah lah . habis bunga aku dia buat tuk handflower huh " kata nya sambil mengingat kejadian yang baru berlaku beberapa hari yang lalu.

" Ala dia comel apa . dengan gigi macam tu "

"Tahulah kau hyung kesayangan dia bila bab menari ni " jeling lelaki berkulit pucat tersebut.

"wuuu ade orang jeles laaa " Sampuk lelaki berpuitis tadi .

" Kau diam " bunga ditangan yang hampir siap dibawa kehadapn lelaki tersebut dan memukulnya.

"Hyung Jangan ... Nanti rosak bunga tuuu " Dia berlari sambil dikejar kerana tidak mahu bunga hyung nya hancur . Bukan kerana takut tapi kerana kesian.
Ambil masa yang lama untuk menyiapkan bunga tersebut .
Berbeza dengan bunga - bunga yang selalu ditempah .

Begitula seharian mereka. gelak gelak juga kerja tetap dilaksanakan walaupun ada saja yang menganggu .

Kedai tersebut dimiliki oleh 2 sahabat yang bersama menjayakan dibantu oleh sahabat mereka yang lain. Hasil susah payah mereka.
BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING.

Disituasi lain (luar kedai)

Lelaki berhoodie hitam lengkap bersiar siar menikmati pemandangan di pagi hari.. Namun langkah kakinya terhenti tatkala mendengar bunyi teriakan meminta tolong.

"TOLONGGGGGGGG !!!!!!! "

Dengan pendengaran yang kuat dan mata yang tajam ia berlari sepantas boleh ke arah  bunyi yang didengarinya tadi . Sedangkan bagi manusia biasa tidak terdengar kerana ia jauh dari tempat dia berdiri.

JAngan tanya AUthor sendiri pening dengan ayat pun dah macam apa .. yang penting enjoyyyy...

SITUASI SESEORANG

Lelaki berbaju formal berbidang (bahu) sedang berjalan bertentangan arah dari lelaki berhoodie tadi . Itu adalah sahabatnya . Dek kerana terkejut melihat tindakan refleks sahabatnya yang berlari laju secara tiba tiba.

" Ehh kenapa pula dengan dia ni.. mesti ada benda berlaku. huh aku kena bagitau yang lain dengan cepat. mesti ada sesuatu berlaku " Dia pun berlari menuju kearah kedai bunga .( awal story )
Untuk pengetahuan.. MEreka saling mengenali antara satu sama lain. Sahabat..Bukan 1 bukan 2 tapi banyak. berkumpulan.

Sesampai saja dia di pintu kedai yang diberi nama Sope Flower Shop . Dia terus menerpa masuk dalam keadaan cemas membuatkan yang lain terkejut dan bingung,,

"korang berkumpul cepat.. Dapat kan yang lain juga. Ada kecemasan.." ARahnya selaku yang tertua antara yang lain.

"Baik"

" Jangan kau lupa panggil si otak genius tu.. haih penat nya aku lari " katanya termegah megah menarik dan menghela nafas yang panjang .

" Sapa suh lari..tak suh pun kan en en " kata si puitis





KRikk krikkk



[Nak upload pic tapi ini story tak bagi lakk urghhh ]




"kau diam jimeng.. urghh "

"Ala hyung jangan arh marah . tadi suga hyung dah marah seyaa huhuhu " kata lelaki puitis yang bernama jimin tersebut .

" Mana aku tak marah.. Kau nak merosakkan bunga aku " jeling suga

"Hobi hyunggg tolong arhhhh . Jangan lah gelak. tahu  la hyung ada dimple .. jimin pun ada kay "

Tingg...
Bunyi loceng kedai menandakan ada yang masuk. Menarik perhatian mereka berempat disitu.

" Haa ada apa.. kenapa nii " kata salah seorang antara dua laki yang baru tiba dengan kekurangan nafas akibat berlari.

" korang kenapa. Asal macam kena kejar hatui je "

" Hantu kay hantu .. Tak arhh kitorang berlari tadi " kata seorang lagi dengan senyuman kotak

" Asal korang lari duhh " Tanya jimin.

" Kau tanya la hyung kau yang serupa macam hantu tuu " jeling lelaki tinggi lampai

" Kau buat pee sugaaa " tanya yang tertua

" Hehehe saja buat suspen. Kalau tak dorang menyempat singgah sana sini beli itu beli ini. macam aku taktau " jawab suga

" huhh"

"Happy jin hyung happy .. haaa apa senanya nii " kata jhope menenangkan jin sehingga tersenyum semula .

"Haa tadii aku nampakk..... "

"OG"[BTS]Finding The Next Of New Spirit Where stories live. Discover now