Petrecerea lui Ralph

28 2 0
                                    

Titlu originar în limba engleză: Ralph's Party

Autor: Lisa Jewell

Anul apariției: 1999(Marea Britanie); 2010(România)

Editura: Litera

Recenzie: Mai are rost să menționez cât iubesc această carte? Eu cred că nu.

Urmărind povestea a șase adulți care trăiesc în același bloc, Petrecerea lui Ralph este o poveste despre despărțiți, începuturi de relații și puterea de a o lua de la capăt întotdeauna.

Am știut de la început că va apărea un triunghi amoros, de dragul dramei, dar asta e mult mai mult decât s-ar aștepta oricine. Mi-a părut totuși rău de prietenia dintre Ralph și Smith, consider că cel de-al doilea merita un sfârșit mai bun. E nedrept că autoarea a dezvinovățit-o pe Cheri și a făcut-o zâna cea bună, în timp ce Smith a devenit antagonistul.

De fapt, toate personajele au o mulțime de defecte și insecurități, pe care unii le depășesc, alții nu. Cred că personajele mele preferate sunt  Siobhan și Ralph, pentru că s-au dovedit oameni puternici.

Siobhan este o femeie prinsă într-un cerc vicios, creat din propria îngrijorare despre aspectul său fizic și neglijența partenerului, Karl. Totuși, chiar și când se simțea neatrăgătoare și tânjea după validarea unui bărbat, Siobhan a rămas lucidă. A realizat că nu poți continua o relație ancorată în rutină, alături de cineva care nu se implică destul. S-a schimbat pentru ea însăși, a învățat să-și asume riscuri din nou. A iertat, și cel mai important, a ales persoana care a apreciat-o chiar și în zilele ei negre.

Ralph e un artist într-o criză lungă de inspirație. Fără loc de muncă, locuind cu cel mai bun prieten, cu un aspect neîngrijit și schimbând relațiile mai des decât șoșetele, fostul elev geniu preferă să se complacă în  starea aceasta mizeră. Când Jem apare în peisaj, el nu își mai poate ascunde gelozia și complexul de inferioritate pe care le simte legat de succesul prietenul său Smith. Ralph trebuie să se autodepășeasca ca persoană, să se maturizeze, dezvoltându-se ca adult.

Un alt personaj pe care îl apreciez este Rick. A așteptat răbdător ca Siobhan ca să își sorteze viața, nu a forțat-o să ia decizii pripite. L-a tratat frumos pe Karl, în ciuda răspunsului primit, destul de dureros pot zice.

Pentru mine, Petrecerea lui Ralph poartă o mare încărcătură emoțională. Îndrăznesc chiar să spun că m-am regăsit în nesiguranța lui Ralph cu privire la talentele sale, în momentele când spunea că mâine începe să lucreze, deși nu o făcea vreodată.

____________________

Wow, nu am mai postat aici,din ianuarie. Rușine mie, recunosc. Sper să reușesc vara asta să postez măcar o dată pe lună.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Jun 29, 2020 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Sinceritatea condeiului Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum